More stories

Crisp, Hymn en het kapotte web repareren: Emerce magazine #184 is uit, lees hem gratis

‘Productkwaliteit gaat uiteindelijk het verschil maken’, zegt Crisp CEO Tom Peeters over de ferme strijd in online boodschappen. Emerce sprak hem voor het coverinterview van de nieuwe editie van Emerce magazine, die kosteloos is te lezen als digitale variant.

Media
Premium

Vraag naar mobiele games blijft sterk

De COVID pandemie zorgde voor een toegenomen vraag naar mobiel games, maar zelfs nu de beperkingen afnemen, blijft de vraag onverminderd groot.

Entertainment
Premium

Online streams bereiken meer dan 12 miljoen personen in mei

Zeker 12,1 miljoen personen bekijken online video- en audiostreams op Nederlandse sites en apps.

Media
Premium

Azerion neemt Duitse WHOW Games over

Azerion neemt voor een onbekend bedrag WHOW Games over, een Duitse uitgever van online en mobiele free-to-play social games. Het is de grootste gaming acquisitie voor Azerion tot nu toe in 2021.

Media
Premium

Adverteerders zien grote risico’s voor gezonde marktwerking bij voorgenomen fusie RTL en Talpa

De Bond van Adverteerders (bvA) is weinig enthousiast over de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa. Daar moet ‘zeer kritisch’ naar gekeken worden.

Online advertising
Premium

Zes aanbieders verwerven extra landelijke vergunningen voor digitale radio (DAB+)

Alle zes de deelnemers aan de landelijke veiling van frequenties voor digitale radio hebben vandaag succesvol ruimte verworven. Kink, Qmusic en Talpa Radio (eigenaar van onder andere Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica) hebben ieder drie vergunningen gewonnen.

Media
Premium

Marktmacht Talpa/RTL mogelijk te groot

Het is nog maar zeer de vraag of de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa zal worden goedgekeurd gezien het monopolie op de markt voor commerciële televisie. Zowel producenten als adverteerders zijn dan aangewezen op een grote partij, waarin een dominante producent dan ook nog een dikke vinger in de pap krijgt.

Media
Premium

DPG: 1 miljoen ingelogde gebruikers per dag

Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.

Media
Premium

Generatiekloof bij toegang tot nieuws

Het nieuwsgebruik is in 2021 hoger dan in 2020. Nederlanders gebruiken dagelijks vaker nieuws en gebruiken vooral meer nieuws online en op televisie. Dat blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media en het Reuters Institute for the Study of Journalism.

Media
Premium

Van Radio Luxemburg tot RTL/Talpa: het medialandschap gaat weer op de schop

De vandaag aangekondigde fusie van RTL Nederland en Talpa betekent een nieuw hoofdstuk in de toch al rumoerige Nederlandse mediageschiedenis. Daarin heeft het van oorsprong Luxemburgse RTL altijd de leiding genomen.

Media
Premium

RTL Nederland en Talpa Network samen verder

RTL Nederland en Talpa Network hebben zojuist bekend gemaakt dat ze een joint venture gaan vormen. In het nieuw te vormen bedrijf krijgt RTL Nederland 70 procent van de aandelen, en Talpa 30 procent.

Media

SEO voor publishers: hoe zet je SEO in voor nieuwssites? 

Nieuwspublishers plaatsen dagelijks actuele content. Snelle en juiste indexatie door zoekmachines is dus van groot belang. Vier SEO-tips voor publishers.

SEO
Premium

‘DPG Media bereidt bod voor op RTL Nederland’

DPG Media zou een bod voorbereiden op RTL Nederland en samen met Rossel op RTL België. Dat vernam de Belgische zakenkrant De Tijd. De deal zit ‘in de laatste rechte lijn’. Ziggo/Vodafone zou de andere gegadigde zijn.

Media
Premium

Brussels Gewest lanceert opleiding ‘YouTuber’

Bruxelles Formation, het Franstalige opleidingscentrum van het Brussels Gewest, lanceert een opleiding voor werkzoekenden die YouTuber willen worden.

Media

Video content in Nederland: experts over de ontwikkelingen

Streaming groeit en lineaire televisie verandert. Wat is de impact voor de content? Een ronde tafel van experts uit het vak in gesprek over de trends.

Video