Ticketverkoper Eventbrite gered door drive-in festivals
Ticketverkoper Eventbrite ziet duidelijk tekenen van herstel na vier maanden lockdown. Dat zegt CEO Julia Hertz tegen TechCrunch.
Ticketverkoper Eventbrite ziet duidelijk tekenen van herstel na vier maanden lockdown. Dat zegt CEO Julia Hertz tegen TechCrunch.
Bijna een miljoen kijkers zagen op Instagram inmiddels de nieuwe collectie van de Congolese mode-ontwerpster Anifa Mvuemba. Het bijzondere eraan: de clips en de live show op IGTV bevatten onzichtbare modellen: de kleding speelt de hoofdrol.
Amazon gaat wedstrijden van de English Premier League via zijn gamingkanaal Twitch aanbieden. Kijkers hoeven daarvoor niet te betalen.
In een zomer zonder concerten en festivals openen organisator Mojo en telecombedrijf Vodafone de virtuele concertzaal Larger Than Live. Het eerste streamingconcert van Nielson wordt donderdag 9 juli vanuit Ziggo Dome verzorgd. Daarna volgen optredens van onder meer De Jeugd van Tegenwoordig, Frenna, Rolf Sanchez, Maan en De Staat.
De kracht van video binnen de zakelijke markt is enorm. Het bedrijfsleven zoekt naar passende oplossingen als het gaat om opslag en distributie van videocontent. MediaLab claimt hiervoor een oplossing te hebben. In gesprek met directeur Hans de Heus over de ontwikkelingen binnen online videobeheer – en opslag. ‘We bieden klanten een cloudoplossing waarin een omgeving gecreëerd is om een video makkelijk te reviewen, van comments te voorzien, op te sturen en te delen. Van alle content – die in MediaLab geplaatst wordt – wordt een kopie gemaakt. De kopie kan makkelijk gedeeld worden zonder dat het aan de ontvangerskant gedownload hoeft te worden.’
De Nederlandse televisiemarkt blijft krimpen. Het totale aantal abonnees daalde in de eerste drie maanden van dit jaar met 24.000, ofwel 0,6 procent op jaarbasis tot 7,35 miljoen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Ze hadden het succes zelf ook niet zien aankomen: de Nijmeegse broers die een YouTube kanaal optuigden voor knikkerbaancompetities. Inmiddels goed voor 10 miljoen kijkers per maand. Nu wordt het tijd voor een heus knikkerbaanimperium.
Inmiddels gebruikt ruim de helft van alle Nederlanders muziekdienst Spotify, meer dan tweemaal zoveel als in 2013. Acht op de tien jongeren en jongvolwassenen luisteren via Spotify naar muziek, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
De onderhandelingen tussen Ziggo en sportzender FOX Sports over een nieuw doorgiftecontract zitten muurvast. Dat vertelde Robin Kroes, directeur Strategie van Ziggo, vandaag bij Radio 1.
Sound United, moederbedrijf van audiomerken Denon, Marantz, HEOS en Boston Acoustics, wordt nog groter. Het heeft een intentieverklaring getekend voor de overname van het bekende Britse merk Bowers & Wilkins.
De netto reclameuitgaven op internet stegen in 2019 met twaalf procent, zo laten cijfers van Nielsen over 2019 zien. Opvallend is dat ‘ouderwetse’ als radio en outdoor ook grote groeicijfers laten zien.
Creatief directeur Ruud de Langen verlaat Talpa Network per 1 oktober aanstaande. Binnen de nieuwe structuur is er geen ruimte meer voor zijn functie.
Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen.
In Den Haag en op twee andere plekken in Nederland zijn servers uit de lucht gehaald die werden gebruikt om illegaal materiaal aan te bieden van bekende tv-kanalen en videodiensten. De servers werden gehuurd door een criminele organisatie die voornamelijk opereerde vanuit Spanje.
KPN introduceert Zakelijke TV in KPN EEN MKB, waarmee MKB-bedrijven bij de receptie, in de kantine of in horecagelegenheden informatie en programma’s kunnen tonen.