More stories

Videodienst Apple toch vooral abonnementsdienst

De nieuwe videodienst die Apple vanavond (Nederlandse tijd) aankondigt blijkt voorlopig weinig meer dan een abonnenementsplatform. Net zoals bij Amazon kunnen Amerikanen via het platform met een enkele klik abonnementen op HBO, Showtime en Starz afsluiten voor 9,99 dollar per maand per kanaal.

Entertainment

De digitale wereld van RTL/Videoland: Hoe een omnichannel-strategie succes moet brengen

RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.

Strategy

24i Media neemt branchegenoot over

24i Media heeft StreamOne overgenomen, een bedrijf dat onder meer de videoapplicaties van uitgever TMG faciliteert. Met de overname krijgt 24i naar eigen zeggen toegang tot hoogwaardige kennis en technologie.

Video

Streaming video groter dan kabel-tv en bioscoop

Consumenten geven meer geld uit aan Netflix-achtige diensten dan aan bioscoopbezoek. Bovendien hebben online videotheken meer abonnees dan kabelbedrijven. Die trend naar meer digitaal thuisvermaak lijkt ook niet meer te keren.

Media

‘Proximus sleutelt aan Android decoder’

Het Belgische Proximus werkt naar verluidt aan een nieuwe decoder met Android TV. Daarmee wil het telecombedrijf zich vooral richten op jongeren die geen traditioneel tv-abonnement meer hebben.

Media

New York Times en Washington Post bedanken voor Apple News

De New York Times en de Washington Post zullen geen deel uitmaken van de betaalde nieuwsdienst die Apple volgende week aankondigt. The Wall Street Journal heeft wel toegezegd.

Publishing

Axel Springer overweegt bod moeder Marktplaats.nl

Marktplaats.nl komt binnenkort wellicht in Duitse handen als uitgeefconcern Axel Springer de financiering rond krijgt en de winnende bieder is.

Venture

Google investeert 1,5 miljoen euro in Nederlandse media

Google schenkt anderhalf miljoen euro aan Nederlandse bedrijven voor innovaties in de mediasector.

Media

MediaMarkt stapt uit Talpa’s audiodienst Juke

MediaMarkt stopt met de radio- en muziekapp Juke die het als joint-venture met Talpa opzette twee jaar geleden. Het mediabedrijf gaat ermee door maar schrapt de premium features.

Media

NOS zet schrijfrobot in bij verkiezingen

De NOS zet vanavond bij de Provinciale Statenverkiezingen voor het eerst robotjournalistiek in. Deze robot maakt voor elke Nederlandse gemeente – in totaal 355 – een artikel over de uitslagen van de verkiezingen.

Publishing

Mobiele games brengen veel meer op dan traditionele games

Mobiele games brengen veel meer op dan andere games via consoles, pc’s en handhelds. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Appe Annie en IDC.

Entertainment

Radio luisteren wordt steeds digitaler

Nog maar tweede derde van de radioluisteraars hoort programma’s via de FM of de kabel. DAB+ en internet zijn goed voor de rest van de horende oren.

Analytics

GeenStijl voert de Gulden in

Vanaf deze week kunnen lezers op de donatiepagina van GeenStijl betalen met Gulden, een cryptomunt van eigen bodem.

Media

Powned sluit samenwerking met andere omroepen niet uit

Omroep Powned, dat zich al geruime tijd alleen online manifesteert, is in gesprek met WNL over samenwerking, maar sluit ook een fusie met BNNVara niet uit. ‘Misschien is het vloeken in de kerk, maar een omroep als BNNVara past beter bij ons dan Omroep MAX,’ vertelt oprichter Dominique Weesie aan het AD.

Entertainment

Boete wegens T-shirt webshop Ilja Gort

Het Commissariaat voor de Media heeft AVROTROS een boete opgelegd van 10.000 euro wegens overtreding van de Mediawet in het programma Gorts Wijnkwartier.

Media