More stories

Dit zijn de 19 trends in webdesign voor 2018

Webdesign anno 2018 geeft weer meer ruimte voor creativiteit. Weg met de stockfoto’s en rigide templates, lang leve de custom animaties, asymmetrisch design, knallende kleuren en eigenzinnige font-combinaties. Maar gebruiksvriendelijkheid blijft doorslaggevend. Webdesign in 2018 betekent dus ook duimvriendelijke navigatie, intuïtieve interfaces, consistente merkbeleving en gepersonaliseerde landingspagina’s. Dit zijn ze alle 19.

Web-design

YouTube gaat makers kwetsende video’s aanpakken

YouTube gaat makers van kwetsende video’s harder aanpakken. Die krijgen geen gelegenheid meer om te verdienen aan advertenties. Ook wordt het kanaal minder goed vindbaar via de thuispagina of trendingtab.

Video

Commissariaat voor de Media: Online domein belangrijkste focuspunt

Het Commissariaat voor de Media legt komend jaar de focus van het toezicht op het online domein en de onafhankelijkheid van het media-aanbod. Dit staat in de Toezichtbrief die het Commissariaat voor de Media ieder jaar stuurt aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Media

William Linders verlaat VodafoneZiggo

Directeur Content & Programming William Linders verlaat op 1 mei VodafoneZiggo. Hij wil zich toeleggen op een aantal start ups waar hij zich de afgelopen jaren aan verbonden heeft.

Entertainment

Telegraaf gestopt met Apple Watch app

De Telegraaf heeft haar app voor iPhone en iPad compleet vernieuwd, en die is zelfs al geoptimaliseerd voor de iPhone X, maar de Apple Watch app is verdwenen.

Publishing

Call of Duty spekt cijfers Activision Blizzard

Gamereus Activision Blizzard sluit een goed kwartaal af, mede dankzij de hit Call of Duty: WWII, die alleen al in […]

Entertainment

De Persgroep start online videoformat Studio Korea

De Persgroep is begonnen met dagelijkse videoverslagen die ter plekke in Zuid-Korea worden opgenomen. De video’s zijn te zien op de landelijke en regionale krantensites van De Persgroep in Nederland en te horen bij Q-Music. Er is voldoende commerciële interesse om het format kostendekkend te produceren.

Video

Bits of Freedom vangt bot in zaak T-Mobile bij toezichthouder

Belangenorganisatie Bits of Freedom is het niet gelukt om het muziekaanbod van T-Mobile te verbieden op grond van de Europese regels. Toezichthouder ACM heeft het verzoek afgewezen.

Legal

‘Time spent’ Blendle flink toegenomen

Vorig jaar nam de tijd die gebruikers spenderen aan het lezen van artikelen op online kiosk Blendle toe met 71 procent. In 2016 lazen gebruikers bij elkaar opgeteld 86 miljoen minuten aan betaalde artikelen op Blendle. En in 2017 steeg dat naar 116 miljoen minuten. Een toename van bijna 800.000 uur, schrijft oprichter Alexander Klöpping.

Publishing

20 miljoen dollar voor gedecentraliseerde YouTube

Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.

Entertainment

Verkoop Kieskeurig drukt omzet Sanoma Nederland

De verkoop van Kieskeurig.nl in juni 2017 heeft bijgedragen aan de licht gedaalde jaaromzet van 436 miljoen euro van Sanoma Nederland. Ook de winstgevendheid, gecorrigeerd voor de verkoop van SBS, daalde ten opzichte van 2016 maar dat kwam door de gewijzigde pensioenregeling.

Media

Mobiele omzet gamebedrijf Zynga fors omhoog

Words With Friends 2 en een nieuwe versie van Zynga Poker hebben bijgedragen tot de beste mobiele omzet in jaren […]

Entertainment

‘Google werkt aan betaald gamekanaal’

Google zou op het punt staan om een videogamekanaal te beginnen onder de naam Yeti. De dienst zou gerelateerd zijn aan Chromecast en een nieuwe spelcomputer waaraan het bedrijf werkt, meldt The Information.

Entertainment

Kees Wilbrink nieuwe commercieel directeur Sanoma Nederland

Kees Wilbrink gaat per 1 april van start als commercieel directeur van Sanoma Nederland. Hij volgt daarmee Vincent Siegelaar op die onlangs de organisatie heeft verlaten. Kees Wilbrink rapporteert in zijn nieuwe rol aan Marc Duijndam, CEO Sanoma Media BeNe.

Publishing

NY Times stopt AR in nieuws-app

De New York Times voegt augmented reality toe aan de journalistieke media die het produceert. De krant breidt zijn apps ermee uit en begint verslaggeving in AR tijdens de Olympische Spelen in Zuid-Korea.

Publishing