More stories

De Lotto krijgt geen toestemming voor live betting

De Kansspelautoriteit, de toezichthouder op de gokmarkt, komt De Lotto voorlopig niet tegemoet. De loterij wilde haar onlinespelaanbod uitbreiden, maar krijgt geen toestemming voor live betting.

Entertainment

Telegraaf steekt site in het nieuw

De Telegraaf steekt zijn nieuwssite helemaal in het nieuw. De verrassing zal niet heel groot zijn, omdat de site en onderliggende katernen qua design nog meer op de papieren krant gaan lijken.

Media

Elsevier koopt mediatool Newsflo

Uitgeverij Elsevier heeft een Londense startup Newsflo opgeslokt, een media monitoring-dienst die zich specifiek richt op de academische wereld. Het bedrijf houdt bij hoe vaak academisch onderzoek in de media wordt genoemd.

Media

Value8 koopt beleggingsites Sanoma

Value8 neemt de beleggingsites Belegger.nl en Beursduivel.be over van Sanoma. De uitgever heeft besloten tot verkoop van beide sites omdat onvoldoende synergie bestond met de andere (digitale) merken binnen het bedrijf. De overnamesom is niet bekend gemaakt.

Media

Voetbal International automatiseert advertentieverkoop

Improve Digital gaat de geautomatiseerde advertentieverkoop van Voetbal International, de grootste voetbaluitgever in Nederland, faciliteren.

Marketing

Intel sluit Russische fora door wetgeving

Chipfabrikant Intel heeft zijn Russische forums gesloten in verband met de strenge regelgeving, die voorschrijft dat sites met meer dan 3000 dagelijkse bezoekers moeten worden onderworpen aan controle van mediawaakhond Roskomnadzor.

Media

Blendle introduceert ‘curatoren’

Online kiosk Blendle gaat vanaf vandaag werken met ‘curatoren’. Die krijgen een eigen kanaal waarin ze aanbevelingen kunnen doen. Gebruikers van Blendle kunnen zich abonneren op kanalen.

Media

Printoplages kranten lopen verder terug, digitaal stijgt

Vrijwel alle dagbladen zagen een stijging van het aantal digitale abonnementen in het derde kwartaal van 2014. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. De printoplages gingen wederom onderuit.

Media

Philips zoekt samenwerking met concurrent Chromecast

Philips gaat samenwerken met Matchstick, een bedrijf dat een Chromecastkloon op de markt brengt, maar dan gebaseerd op Firefox OS, systeemsoftware van Mozilla, de organisatie achter de Firefox browser. De samenwerking met Philips en met de Chinese fabrikant TCL werd gisteren aangekondigd op de CES in Las Vegas.

Entertainment

Google lanceert audiovariant Chromecast

Google heeft op de CES in Las Vegas een nieuwe audiotechnologie gelanceerd, Google Cast for Audio. Een variant op de Chromecast, maar dan specifiek bedoeld voor audio. Op smartphones en tablets kun je muziek van verschillende diensten met een druk op de knop naar luidsprekers sturen, vooropgesteld dat die de nieuwe standaard ondersteunen.

Entertainment

Alle Philips televisies krijgen Android Lollipop

Bijna het volledige aanbod van Philips televisies in 2015, waaronder Philips Smart TV’s en alle Philips UHD-televisies, zal gebaseerd zijn op Android TV. Dat maakt fabrikant TP Vision bekend aan de vooravond van de CES in Las Vegas.

Gear

De best verdienende YouTube kanalen: Disney-poppetjes en kinderrijmpjes

De best verdienende kanalen op YouTube vallen niet per definitie in de categorie entertainment. Dat blijkt uit aan analyse van OpenSlate. Op nummer 1 staat Disney Collector, een kanaal over Disney merchandise. Goed voor 379 miljoen impressies per maand en een geschatte omzet van 4,8 miljoen dollar per jaar.

Entertainment

Muziekdownloads sterk gedaald

Het aantal legale muziekdownloads is het afgelopen jaar in de Verenigde Staten sterk gedaald. Dat komt niet verrassend hoofdzakelijk door streaming, via bijvoorbeeld Spotify en YouTube.

Entertainment

Uitstel van betaling voor bedrijf achter cloudrecorder Bhaalu

Right Brain Interface, het Belgische bedrijf achter de verboden cloudrecorder Bhaalu, krijgt uitstel van betaling van de Rechtbank van Koophandel. De onderneming krijgt een half jaar de tijd om een reorganisatieplan op te stellen.

Entertainment

Chinese internetreuzen gaan eigen content maken

De belangrijkste Chinese internetbedrijven Baidu, Alibaba en Tencent – beter bekend als BAT – gaan in navolging van onder meer Amazon en Netflix eigen content produceren voor consumptie op tablets en smartphones. Dat meldt The Hollywood Reporter.

Entertainment