RTL breidt uit in Hilversum
RTL breidt fors uit op het Media Park in Hilversum. Dat meldt Broadcast Magazine. Het bedrijf huurt ruim tweeduizend meter extra om met name online diensten als Videoland en RTL XL in onder te brengen.
RTL breidt fors uit op het Media Park in Hilversum. Dat meldt Broadcast Magazine. Het bedrijf huurt ruim tweeduizend meter extra om met name online diensten als Videoland en RTL XL in onder te brengen.
Facebook wordt een steeds belangrijker platform voor (virale) video, maar weet YouTube nog niet in te halen. Dat blijkt onder meer uit metingen van Unruly Media.
Luidsprekerfabrikant Bose wil een eigen muziekdienst beginnen. Dat blijkt uit personeelsadvertenties. Het bedrijf wil naar eigen zeggen zeer binnenkort een ‘volgende generatie muziekplatform’ introduceren.
Siteverkeer naar sites van Spaanse kranten is dramatisch gedaald nadat de Spaanse regering een wet heeft aangenomen die Google verplicht om te betalen voor nieuwssamenvattingen. Die artikelen worden niet meer geïndexeerd voor Google News.
Uitgeverij De Telegraaf gaat zich komende jaren focussen op de hoofdmerken. Dat zijn de kranten- en bladentitels en de radiozenders. Voor de niet-hoofdmerken worden afzonderlijke scenario’s ontwikkeld, waarbij verkoop niet wordt uitgesloten. Aangekochte online titels leveren amper een winstbijdrage.
Het social media gebruik van consumenten is sinds 2012 gestagneerd, maar nieuws wordt actiever gevolgd op sociale media Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van Social Media dat in opdracht van ING voor de derde jaar werd uitgevoerd.
De websites waarvoor de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) direct verantwoordelijk is, voldoen aan de regels voor het plaatsen van cookies. Dat stelt toezichthouder ACM vast.
Big Data heeft ervoor gezorgd dat personalisatiemogelijkheden in de marketing exponentieel zijn toegenomen. Maar de lijn tussen personalisatie en inbreuk op privacy is dun. Hoe staan we ervoor en welke stappen (moeten) worden gemaakt door het mediabureau van de toekomst?
Bart Brouwers, initiatiefnemer van het hyperlokale platform Dichtbij.nl, stapt op bij Telegraaf Mediagroep (TMG). Dat heeft hij via Facebook bekendgemaakt.
Uitgever Hearst neemt een belang van 25 procent in AwesomenessTV, een kanaal dat zich jonge vrouwen richt en inmiddels ook verscheidene spin-off labels heeft met merchandise en muziek.
De Amerikaanse start-up Virtuix van de Gentse ondernemer Jan Goetgeluk heeft nog eens 2,7 miljoen dollar opgehaald voor de ontwikkeling een VR-apparaat voor gamingdoeleinden genaamd Omni. Goetgeluk heeft het bedrijf in 2013 opgericht.
Krantenkiosk Blendle opent zaterdag een tijdelijke winkel in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne, tegenover de Invito, vlakbij de Wolff-bioscopen. Daar kun je voor 20 eurocent een artikel uit een papieren krant scheuren of een hele krant kopen.
Google gaat nog deze maand stoppen met zijn nieuwszoekmachine in Spanje in verband met nieuwe regelgeving. Die regelgeving bepaalt dat uitgevers en nieuwsdiensten geld kunnen vragen voor diensten als Google News.
De Persgroep wil meer geld uittrekken voor de kranten van Wegener. Ook in digitaal wordt fors geïnvesteerd. Dat meldt Villa Media nadat de nieuwe eigenaar vanochtend het personeel heeft ingelicht over banenverlies.
Dat kinderen helemaal geen lineaire televisie nodig hebben, of zelfs kennen, laten nieuwe kijkcijfers van RTL Telekids zien. Het aantal views groeide afgelopen jaar bijna tot over de honderd miljoen.