More stories

Premium

Apple vervangt iTunes door aparte apps in Windows 11

Apple vervangt iTunes in Windows door aparte apps voor Apple Music, Apple TV en Apple Devices. De zogenoemde preview versies zijn opgedoken in de Microsoft Store. Ze kunnen echter nog niet worden gedownload.

Entertainment
Premium

Huis-aan-huis bladen beginnen hyperlokaal advertentieplatform

Via HYPR kunnen landelijke adverteerders en bureaus voortaan de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in Nederland inschakelen. HYPR is opgericht door een collectief van grote zelfstandige uitgevers om hyperlocal advertising via de lokale platformen van huis-aan-huis uitgevers te faciliteren.

Online advertising
Premium

Talpa Network en RTL doen nieuw voorstel over fusie

Talpa Network en RTL hebben de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een plan voorgelegd om de voorgenomen fusie toch door te kunnen laten gaan. De toezichthouder heeft daarover nog altijd geen besluit genomen.

Media
Premium

Aantal actieve gebruikers Mastodon daalt alweer

Het aantal actieve gebruikers van het sociale netwerk Mastodon loopt alweer terug. Mastodon had een maand geleden, als gevolg van de ontwikkelingen rond Twitter, 2,5 miljoen actieve gebruikers; dat zijn er nu nog maar 1,8 miljoen.

Media
Premium

Fortnite keert mogelijk terug naar Apples App Store

Fortnite keert mogelijk terug naar de App Store. Dat zegt Tim Sweeney, CEO van Epic Games. Het is meer dan twee jaar geleden dat de populaire game uit de App Store werd verwijderd nadat Epic Games zonder toestemming van Apple een alternatief betaalsysteem introduceerde.

Entertainment
Premium

‘Amazon wil sportcontent gescheiden aanbieden’

Amazon zou van plan zijn om een aparte app te lanceren voor sportcontent, weet The Information. Op dit moment worden Thursday Night Football van de NFL, sommige Premier League-voetbalwedstrijden en honkbal van de New York Yankees nog aangeboden via Amazon Prime.

Media

Adverteren op streamingdiensten: wat zijn anno 2023 de mogelijkheden?

Steeds meer streamingdiensten bieden de optie om een goedkoper abonnement met advertenties te kiezen. Binnenkort ook in Nederland.

Online advertising
Premium

Consument beknibbelt, Netflix verliest abonnees

De markt geeft in Engeland een stevig signaal af aan Netflix. Gedreven door economische overwegingen zeggen honderdduizenden consumenten hun abonnement op.

Entertainment
Premium

Live-streaming zorgt in 2022 voor datarecords op KPN-netwerk

KPN verwerkte afgelopen jaar op zijn netwerk weer meer dataverkeer dan het jaar ervoor. Nieuwe dagrecords zijn in 2022 toe te schrijven aan fors meer ‘live’ streamingverkeer tijdens populaire sportevenementen zoals de Formule 1 en het WK-voetbal. Thuiswerken, videobellen en gaming blijven ook dit jaar onverminderd populair.

Media

PR bureau laat ChatGPT persberichten schrijven

PR bureau NXT Content claimt een primeur met het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) bij het maken van persberichten. Het bedrijf heeft het allereerste persbericht opgesteld op basis van ChatGPT, de AI tool die de laatste tijd zoveel aandacht trekt.

Communicatie
Premium

EDAY: Future Of Media – AI versus menselijke creativiteit

AI kunst is al bijna niet meer te onderscheiden van de Hollandse meesters. Wat gebeurt er als AI compleet autonoom kunst zou maken?

Artificial Intelligence

Brabantse partijen en internationale spelers realiseren gaminghub

Breda kan een wereldspeler op gaminggebied worden. Met die boodschap reisde Olivier Dauba, VP bij het grote gamebedrijf Ubisoft, gisteren af naar Breda. Daar tekende hij samen met de Provincie Noord-Brabant, Gemeente Breda, Breda University of Applied Sciences (BUas) een intentieovereenkomst om het ecosysteem in Breda en Brabant op het gebied van gaming te versterken.

Entertainment
Premium

Ksa: Geen loyaliteitsprogramma’s voor jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft twee aanbieders van online kansspelen gemaand om te stoppen met het aanbieden van loyaliteitsprogramma’s aan jongvolwassenen. […]

Media

Het Jaar van Gaming

Het Jaar van Gaming eindigt met het nieuws waarmee het ook begon: de mega-overname van Activision Blizzard door Microsoft. Die lijkt niet door te gaan. De Amerikaanse mededingingswaakhond FTC wil niet dat game-uitgever wordt overgenomen door de techreus en stapt daarom naar de rechter. De overname werd in januari bekendgemaakt en betrof zo’n 60 miljard euro.

Entertainment
Premium

Twitter alternatief Mastodon naar 2,5 miljoen gebruikers

Mastodon, het Twitter alternatief, heeft al 2,5 miljoen maandelijkse gebruikers, zo meldt de CEO in een blogpost. Voor oktober had het platform slechts 300.000 maandelijkse gebruikers.

Twitter/X