More stories

‘Aantal mobiele transacties Nederlandse shopper verdubbelt’

Het aantal transacties dat mobiele shoppers in Nederland doen, verdubbelt in twee jaar. Dit jaar doen we per persoon gemiddeld 10,7 mobiele transacties, waarbij de gemiddelde orderwaarde uitkomt op 49,14 euro.

Retail

De Bot Store van Facebook

Op 12 en 13 april vindt de jaarlijkse F8 conferentie van Facebook in San Francisco plaats. Twee dagen lang worden ontwikkelaars ondergedompeld in de wereld van Facebook. Kenners voorspellen dat dit jaar het congres in het teken zal staan van de lancering van een nieuw platform binnen Facebook Messenger, namelijk de mogelijkheid om geautomatiseerde contactpersonen oftewel bots aan de contactenlijst van je messenger client toe te voegen.

Disruptie

Oracle wil 9,3 miljard schadevergoeding van Google

Oracle eist een schadevergoeding van 9,3 miljard dollar voor het schenden van zogenoemde Java API’s in Android. Van die 9,3 miljard is slechts 475 miljoen directe schade.

Mobile

Ziggo stopt met bel-apps

Ziggo stopt eind april met zijn bel-apps voor Android en iOS. Er zou te weinig gebruik worden gemaakt van Ziggo Bapp en UPC Phone-app, zo laat de kabelaar weten aan TotaalTV.

Mobile

Benelux blijft achter met mobiele verkopen

Van de elf onderzochte markten groeit de Benelux het minst in aantal verkopen via smartphones en tablets. De groei is met 24 procent zeker niet slecht, maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Brazilië, dat 140 procent omzetgroei kon noteren. Dat blijkt uit de zanox Mobile Performance Barometer van 2016.

Mobile

‘Starbucks bewijst: mobiele app is basis voor merkentrouw’

Wie klantloyaliteit zegt, zegt Starbucks. Het bedrijf heeft als een van de eerste begrepen dat mobiel gemak zorgt voor binding met de klant. De app als centraal onderdeel van dat wat ze in vaktaal een ‘digitaal ecosysteem’ noemen, lijkt daarmee de toekomst te hebben.

Customer Loyalty
Premium

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience

Messenger bots zijn de nieuwe apps

We zitten aan het einde van de levenscyclus van standalone apps. Dat is misschien moeilijk voor te stellen maar de gemiddelde bezitter van een smartphone gebruikt slechts een handvol apps, waarvan messenger apps zoals Whatsapp tot de meest populaire behoren. Technologiebedrijven als Facebook en Google zijn vooral gericht op verdere integratie binnen hun bestaande apps. De nieuwste ontwikkeling is de uitbreiding van messengers met messenger bots. Het is de krachtigste ontwikkeling sinds social media het internet volledig op z’n kop hebben gezet. Voor veel bedrijven zoals restaurants, uitgevers en customer service afdelingen betekent dit dat het vinden én binden van nieuwe klanten fundamenteel anders gaat worden.

Disruptie

Nieuwe iPad Pro bevat Apple simkaart

De eerder deze week aangekondigde kleine iPad Pro blijkt de Apple simkaart te bevatten. Daarmee kunnen gebruikers databundels kopen zonder een externe simkaart te hoeven installeren.

Mobile

Ook YouTube begint met livestreaming

YouTube werkt aan een livestreamingapp YouTube Connect. Dat schrijft Venture Beat. Het moet een concurrent worden van Twitters Periscope en Facebook Live.

Mobile

Pebble zet kwart van personeel op straat

Het gaat niet goed met Pebble, maker van slimme horloges. Het bedrijf zet veertig werknemers op straat. CEO Eric Migicovsky zegt dat hij als gevolg van een ‘kil investeringsklimaat’ moeilijk aan geld kan komen.

Mobile

Location based apps beste uitgangspunt voor engagement?

In een tijd waarin binnen Dialogue Marketing ‘customer centricity’ en ‘engagement’ urgente thema’s zijn, is er een interessante en misschien wel belangrijk rol weggelegd voor de app: de location based app, welteverstaan.

Dialogue Marketing

Assisto: het makkelijke aanrijdingsformulier op je smartphone

Boem is ho, voor even dan. Meteen begint de sores van de afhandeling. Met de Assisto-app kunnen verkeersongevallen aangegeven worden bij de verzekeraar. Intuïtief, snel en gemakkelijk. De app, die zich profileert zich als het aanrijdingsformulier op je smartphone, telt inmiddels 130.000 downloads en ontvangt binnenkort een investering van ruim een miljoen.

Financials

Startup Peerio brengt versleutelde berichtenapp naar iOS en Android

Startup Peerio heeft zijn versleutelde berichtenapp voor iOS en Android uitgebracht. Tot voor kort was er alleen een desktopversie.

Mobile

Facebook Canvas: het hoe, wat en waarom?

Facebook blijft groeien in haar advertentiemogelijkheden, haar nieuwste creatie is Canvas. Sinds februari kunnen Nederlandse adverteerders gebruik maken van adverteren via een mini website binnen Facebook. Canvas geeft je de mogelijkheid om klanten meer betrokken te maken bij je merk door deze nieuwe manier van je producten of services te kunnen promoten. Facebooks Country Manager voor de Benelux (Arno Lubrun) beschrijft hoe gebruikers met één klik een schermvullend venster kunnen openen waarin video, maar bijvoorbeeld ook een goed verzorgde productcatalogus, kan worden getoond. Net als in een online magazine kan hier vanaf de mobiel eenvoudig doorheen worden gebladerd. Wat kun jij als marketeer van Canvas verwachten en hoe het beste gaan inzetten?

Facebook