More stories

Toestemming voor adblockerdetectie niet verplicht in Nederland

Nederlandse websites mogen adblockers zonder voorafgaande toestemming detecteren. Dat zegt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) tegen RTL Z.

Analytics

Europese Commissie: Adblockdetectie zonder toestemming illegaal

Websites mogen niet zonder toestemming scripts draaien om te achterhalen of bezoekers een adblocker hebben geinstalleerd. Dat zegt de Europese Commissie.

Online advertising

Nieuwigheid DMA Institute helpt bijsturen in conversiepaden

DMA Institute rolt vandaag een nieuwe systeem naar uit waarmee adverteerders hun conversiepaden over langere periodes heen kunnen bekijken en bijsturen.

Programmatic

Consument wil zelfs betalen voor adblocker

Een substantieel deel van de consumenten uit een wereldwijd onderzoek van Accenture is zich bewust van adblockers, en vier op de tien ondervraagden wil zelfs voor adblockers betalen om geen advertenties meer te zien. Accenture ondervroeg 28.000 mensen in 28 landen.

Online advertising

Android platform steeds belangrijker voor adverteerders

Het Android platform wordt steeds belangrijker voor adverteerders, zo blijkt uit een rapport van PubMatic. De prijzen voor advertentieruimte in Android apps stijgen jaarlijks met 147 procent.

Online advertising

Ontdubbelen op Affiliate, doen of niet?

Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?

Attributie

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

Online advertising

De toekomst van de Google Analytics 360 Suite

Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Analytics

Doubleclick: wat is het en hoe zet je het effectief in?

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?

Online marketing

YouTube stelt paal en perk aan ‘sluikreclame’

YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.

Online advertising

Endeit Capital investeert in location-based-advertising

Endeit Capital neemt een belang in het Engelse bedrijf Blis. De specialist in location-based-advertising trekt in een nieuwe financieringsronde 25 miljoen dollar aan.

Online advertising

Semilo neemt verkoopexploitatie Wingman Mobile over

Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.

Online advertising

Facebook in retailonderzoek met Dunnhumby

Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.

Online advertising

Ligatus met AppNexus in programmatic native advertising

AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.

Programmatic

Pinterest rolt Promoted Pins internationaal uit

Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.

Online advertising