‘Adverteerders geven minder uit aan Twitter’
Adverteerders maken dit jaar minder budget vrij voor Twitter campagnes. Die trend was al gaande, maar RBC Capital Markets constateert nu een significante toename van het aantal adverteerders dat afhaakt.
Adverteerders maken dit jaar minder budget vrij voor Twitter campagnes. Die trend was al gaande, maar RBC Capital Markets constateert nu een significante toename van het aantal adverteerders dat afhaakt.
Vanaf volgend jaar zal er meer geld worden uitgegeven aan digitale advertenties dan aan traditionele tv-reclame. Dat verwacht eMarketer.
Digitaal media-exploitant Semilo brengt zijn activiteiten rondom foodadvertising onder in een apart, nieuw label: Een Kwestie van Smaak.
Na Mozilla komt ook Opera met een browser met adblocker. Vooralsnog gaat het om een testversie voor Windows, OS X en Linux. Opera claimt dat met de browsers tot veertig procent sneller gesurfed kan worden.
MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.
Online lezers van de NY Times met adblockers worden geweerd door de krant. Het advies: neem een abonnement of schakel je adblocker uit.
GroupM en BrandDeli hebben een app ontwikkeld om meeteenheden uit de tv-wereld en de internetwereld over en weer te vertalen: GRP in CPM en andersom.
The Media Exchange sluit een samenwerking met marktonderzoeker MSI-ACI Europe om demografische gegevens toe te voegen aan de luisterresultaten van online radiocampagnes.
Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.
Het besluit van Google om contextuele advertenties te verwijderen aan de rechterkant van de zoekresultaten, heeft nu al tot hogere klikprijzen geleid.
Sanoma|SBS en Adfactor gaan een samenwerking aan waarbij ze hun expertise op het gebied van digital advertising en programmatic trading bij elkaar leggen.
Tot afgelopen vrijdag toonde Google advertenties aan de rechterzijde van de zoekresultaten. Nu tref je er een gapend gat. Wat is er precies aan de hand en wat betekent dit voor AdWords-campagnes? Drie experts vertellen hoe zij de ontwikkeling zien, wat hun verwachtingen zijn voor de toekomst en geven tot slot advies hoe nu te handelen.
Binnen Google search komt er steeds meer ruimte voor Google Shopping advertenties. Het aantal vertoningen en klikken op dit type advertentie is aan het stijgen en daarnaast is het voor veel retailers het grootste conversiekanaal in het search netwerk. Het opzetten van Google Shopping campagnes werkt echter totaal anders dan reguliere tekstadvertenties. Hierdoor ontstaat vaak de vraag hoe je dit type campagne het beste kan optimaliseren. Het antwoord is simpel: Google Shopping feed optimalisatie!
Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.
Googles Accelerated Mobile Pages (AMP) is live. Met deze nieuwe webstandaard die Google en een aantal belangrijke internetbedrijven samen introduceren, moet het mobiele web vele malen sneller worden. Ook moet AMP een antwoord bieden op de opkomst van adblockers. Dat is goed nieuws voor de gebruikers van sites die vaak mobiel worden geraadpleegd – die van publishers bijvoorbeeld. Maar zeker ook een tegenaanval op Facebook Instant Articles en Apple News. Hoe bruikbaar is de standaard eigenlijk?