More stories

Forse groei voorspeld van native in-app advertenties

Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.

Native advertising

affilinet Benelux breidt uit in België

affilinet Benelux heeft contracten getekend met onder meer Thomas Cook, Decathlon, Leapp en Peter Langhout Reizen.

Online advertising

De anatomie van een perfecte Facebook advertentie (infographic)

Adverteren op Facebook kan veel verkeer naar je site genereren, vooropgesteld dat je het goed doet. Je elevator pitch moet kort en krachtig zijn, een te lange video is dus niet aan te raden. Deze infographic vertelt tot aspect ratio en afmeting nauwkeurig waaraan je advertentie moet voldoen.

Facebook

Facebook Atlas wordt (g)een DSP

Het was lang een publiek geheim: Facebook was met Atlas een Demand Side Platform (DSP) aan het bouwen en zou hiermee het fundament voor zijn tech stack aanzienlijk verstevigen. Geen gek idee natuurlijk, Atlas beschikt immers over alle demografische, geografische en psychografische data van Facebook. Bovendien is deze data van een kwaliteit waar de meeste second- en third-party data providers alleen maar van kunnen dromen. Verrassend genoeg loopt het nu allemaal toch anders.

Facebook

Twitter lanceert First View advertentieformaat ook in Nederland

Twitter lanceert het in februari geïntroduceerde First View vandaag ook voor de Nederlandse markt. Het gaat om marketingcampagnes die een etmaal lang als eerste verschijnen als gebruikers Twitter opstarten.

Online advertising

Ook Süddeutsche Zeitung krijgt Adblock Plus niet op de knieën

De Süddeutsche Zeitung is het zoveelste medium dat een rechtszaak tegen Eyeo, de ontwikkelaar van adblocker Adblock Plus, heeft verloren. Eerder werden vorderingen van RTL, ProSieben, Zeit en Axel Springer afgewezen.

Online advertising

Dertig procent display programmatic verhandeld

Een derde van de displayreclame werd vorig jaar op een online veiling verkocht. Programmatic trading groeide dertig procent tot 187 miljoen euro, maar de grote groei lijkt er uit.

Programmatic

Mediabestedingen 2015: 1,5 miljard euro (+8,4%)

Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar voor 1,5 miljard euro uit aan digitale reclame. Search is met 673 miljoen euro nog de grootste post, maar toont dit jaar vermoedelijk geen dubbelcijferige groei.

Online advertising

Google neemt AdWords op de schop

Google neemt zijn reclamedienst AdWords grondig op de schop. Omdat er zoveel geld doorheen stroomt, tientallen miljarden per jaar, neemt het twee jaar de tijd voor de overgang.

Online advertising

Remarketing: zet e-mailadressen in voor betere en relevantere campagne

We zien dat de data uit een eCRM of Data Management Platform steeds makkelijker samengaan met digital advertising. Dat is goed nieuws: (re)marketing wordt hierdoor niet alleen steeds eenvoudiger, maar vooral nauwkeuriger. Hoe ziet die ontwikkeling eruit en waar zou je als adverteerder op moeten inspelen?

Online advertising

Jan-Willem Brüggenwirth partner van de creatieve directie

Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.

Digital Agencies

AdBlock Plus komt met adblocker voor Edge

AdBlock Plus heeft een adblocker ontwikkeld voor de Microsoft browser Edge, die onderdeel is van Windows 10. Het is een van de eerste bedrijven die met extensies voor Edge komt.

Online advertising

Websiteconversies in AdWords, meet je wat je wilt meten?

De mogelijkheden om websiteconversies te meten in AdWords zijn door de jaren heen steeds verder uitgebreid. Adverteerders hebben meer vrijheid in wat wel of niet gemeten moet worden waardoor conversietracking beter is aan te sluiten op de bedrijfsdoelstellingen. Zijn je conversie-instellingen nog wel van deze tijd? Tijd voor een conversietracking-APK.

Online marketing

Adobe breidt Marketing Cloud uit

Adobe heeft zijn Marketing Cloud, een platform voor marketingoplossingen, opnieuw flink uitgebreid. Onder meer met gepersonaliseerde tv-aanbevelingen en een zoeksysteem voor afbeeldingen, foto’s, video’s en andere visuele digitale content.

Online advertising

‘Yahoo brengt advertentieverkoop Tumblr onder bij Facebook’

Yahoo zou met Facebook in gesprek zijn over het uitbesteden van een deel van de advertentieverkoop van Tumblr. Dat meldt The Information.

Social