More stories

DEEN Supermarkten breidt affiliateprogramma uit

DEEN supermarkten heeft sinds deze maand via affiliate marketing-netwerk zanox al zijn boodschappen voor het affiliateprogramma ter beschikking gesteld. Tot dusverre beperkte het aanbod zich tot bloemen.

Online advertising

Uitgevers profiteren amper van groei internetreclame

Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.

Online advertising

Zo wordt je pushbericht het meest succesvol

Wie push-berichten verstuurt, doet er goed aan dit zo vroeg mogelijk in de week te doen. Op maandagen opent namelijk 3,06 procent van de ontvangers de berichten, terwijl op zaterdag nog slechts 2,6 procent dit doet. De zondag is weer wat geschikter met 2,88 procent.

Conversie

Engeland verbiedt online reclame voor te vet en zoet eten

De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.

Legal

Smart Bidding: veel potentie, wel scherp blijven

Sinds juli van dit jaar heeft Google alles wat met automatische biedstrategieën te maken heeft ondergebracht bij Smart Bidding. Arjen Hoek vertelt tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn hoe hij deze mogelijkheden gebruikt.

Marketing automation

Adverteerder kan bij RTL realtime pre-rolls inkopen

RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.

Online advertising

bol.com: 10 miljoen euro media-omzet 2016

Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.

Retail

‘Prestaties native advertenties hangen af van DSP’

Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Native advertising

‘Data zijn hét wapen tegen adblockers’

Hoe wordt de adverteerder weer relevant voor de consument? Door gebruik te maken van big data, zegt Dillon Richardson van Ve Interactive in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Online advertising

RTL claimt primeur met digital product placement

Bij RTL kunnen voortaan, zowel op tv als online, virtuele producten in bestaande producties worden ingelast. Je zou het digital product placement nieuwe stijl kunnen noemen. Goede Tijden Slechte Tijden had maandag de primeur.

Native advertising

Meer conversies tegen lagere kosten: optimaliseer je CPA

Wanneer het doel van je campagne is om direct response te creëren of mensen binnen je doelgroep te bereiken die bereid zijn om een aankoop/aanvraag te doen, is CPA oftewel cost per aquisition één van de belangrijkste metrics om het succes van je campagne te meten. Op basis van de CPA kun je op elk gewenst niveau binnen Google AdWords en per targetingmethode zien of er voldoende marge behaald wordt. Je CPA kun je op verschillende manier positief beïnvloeden, waardoor de winst van jouw campagne zal toenemen.

Online advertising

fonQ zonder winkel toch zichtbaar in winkelstraten

fonQ is een van de eerste bedrijven die mediaruimte inkoopt bij de honderd digitale beeldschermen in de etalages van Bruna. Daardoor wordt is de online shop deze dagen erg zichtbaar in de Nederlandse winkelstraten.

Online advertising
Premium

IAB met grote herziening regels in app-advertising

Het Interactive Advertising Bureau (IAB), dat wereldwijd reclamestandaarden uitzet, wil de regels voor mobiel adverteren opfrissen.

Online advertising
Premium

Nieuwe tak WPP zoekt concurrentie Google en Facebook

Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.

Digital Agencies

De Persgroep met live pre-roll video

De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.

Online advertising