Werkspot Nederland groeit 20 procent
Werkspot is in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent gegroeid met zeventigduizend nieuwe klussen.
Werkspot is in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent gegroeid met zeventigduizend nieuwe klussen.
YouTube-netwerk Divimove is in Europa afgelopen jaar verviervoudigd tot 1,1 miljard videoviews per maand.
Europese overheden stemmen dit najaar over nieuwe regels voor dataprotectie en de online sector is er amper of niet mee bekend. Net als bij de invoering van de cookiewet dreigt ook nu weer een onomkeerbare situatie die de media- en reclamemarkt verlamt.
Het Nederlandse filiaal van exploitant Triad Retail Media krijgt in de persoon van Maurice Coulier een nieuwe directeur Verkoop.
“Ja, ik geef toestemming” voor het plaatsen van cookies. De titels van de Persgroep kennen niet veel meer smaakjes dan een ‘ja’ voor het plaatsen van cookies. De uitgever wilde zijn publiek eerst niet lastig vallen met een cookie-venster maar moet dat van toezichthouder ACM.
Het bedrijf achter adblocker AdBlock Plus zou komende woensdag een eerste eigen Androidbrowser willen lanceren die advertenties tegenhoudt.
Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.
Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.
De omzet in video-advertenties verdriedubbelt elke drie jaar. Dat stellen marktbureaus IHS en Vidiro. Zij verwachten een totale omzet van 13,8 miljard dollar in 2015. De ontwikkelingen gaan ten koste van tv-reclame.
ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.
Sitebeheerders ontlenen de helft van hun advertentieomzet aan mobiele video. Dat zegt Opera Mediaworks, misschien wel het grootste onafhankelijke mobiele video-advertentienetwerk, met 800 miljoen unieke bezoekers.
Google heeft AdWords weer wat mobielvriendelijker gemaakt, dat wil zeggen meer gericht op het vegen met de vingers in plaats van muisklikken.
Google ontwikkelt een datamanagementplatform waarmee adverteerders ook data over hun eigen klanten, of andere bronnen, kunnen importeren en daarmee beter targeten.
BrandDeli gaat de mediaexploitatie van online muziekzender Wildhitz verzorgen.
Vorige week vond in Bologna het SEA event ADworld Experience plaats. Presentaties van interessante cases gaven een overzicht van de laatste mogelijkheden van voornamelijk Adwords. Eén van de sprekers was gerespecteerd Adwords autoriteit Brad Geddes. Tijdens de sessies en in een interview update hij ons over de stand van zaken: het Adwords platform wordt steeds uitgebreider, adverteerders laten kansen liggen en SEO blijft een rol spelen binnen search marketing.