More stories

Onderzoek: Nederland & retargeting in 2015

Op zoek naar een cadeau voor je vriendin? Open een webpagina als NU.nl op jullie laptop en zie daar: de schoenen waar ze laatst naar heeft gezocht! Of je ziet ineens een aanbieding voor dat hippe hotel dat je laatst hebt bekeken. Voor marketeers lijkt deze retargeting het ei van Columbus, maar de Nederlander ervaart dit toch heel anders…

Online advertising

Twitter toont voortaan advertenties aan niet-gebruikers

Twitter gaat voortaan ook advertenties tonen aan niet-gebruikers. Daarmee hoopt het microblog het bereik uit te breiden naar 500 miljoen bezoekers.

Online advertising
Premium

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising

Biernet.nl gaat gebruikers met adblockers weren

Biernet.nl gaat gebruikers met een adblocker weren van de site. Het geld uit advertenties is voor de site de belangrijkste inkomstenbron.

Marketing

ACM geeft ‘kwaliteitsstempel’ aan Zanox en Tradetracker

Zanox en Tradetracker hebben hun beleid en processen afgelopen jaar geoptimaliseerd om spam tegen te gaan. Uitgevers en adverteerders worden beter geïnformeerd over de wettelijke regels. Niet naleving daarvan leidt tot uitsluiting van het netwerk. Toezichthouder ACM ziet Zanox en Tradetracker als goede voorbeelden.

Dialogue Marketing

Persgroep Nederland scherpt mobiele propositie aan

Met zes nieuwe rich media formats heeft de Persgroep zijn mobiele propositie onlangs aanzienlijk uitgebreid. Toch werkt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment van de uitgever, hard aan verdere vernieuwing. “Mobiel adverteren sluit nog onvoldoende aan op de behoeftes van de consument.”

Online advertising

Adblockers helpen design en UX om zeep

Adblockers beperken zich niet uitsluitend tot het weglaten van advertenties. Het bijeffect: een design of UX gaat ‘kapot’.

Web-design

Meeste reclamegeld vanaf 2018 naar mobiel

Adverteerders geven vanaf 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op mobiele dragers dan welk ander digitaal kanaal ook, voorspelt ZenithOptimedia.

Online advertising

22 miljoen dollar groeigeld voor Adform

Reclameplatform Adform krijgt een lening van 21,5 miljoen dollar om zijn internationale groei te financieren.

Programmatic

Advertenties? Consument heeft liever print

Met de mobiele telefoon kun je tegenwoordig bijna alles gewoon on-the-go doen. Lekker makkelijk en het ding is altijd in de buurt. Je zou daarom verwachten dat de mobiel ook favoriet is voor de communicatie met merken. Maar nee, de consument heeft liever print.

Publishing

Geen advertenties meer in browser Firefox (update)

Mozilla stopt met advertenties in Firefox. Die konden worden weergegeven in vensters op het openingsscherm. Het experiment is kennelijk geëindigd wegens geringe belangstelling.

Marketing

Miljoeneninvestering voor Relay42

Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalig topmanager van Booking.com investeren enkele miljoenen euro’s in marketingtechnologiebedrijf Relay42.

Online advertising

Snapchat vindt baas voor Europees hoofdkantoor

Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.

Online advertising

Detailhandel Nederland verklaart oorlog aan nepwaardebonnen

Detailhandel Nederland wil consumenten en de detailhandel gaan voorlichten over nepwaardebonnen die zogenaamd namens bekende ketens via e-mail worden aangeboden. De organisatie spreekt over een ware ‘plaag’.

IAB: Online fraude tiert welig

Online fraude kost de Amerikaanse marketing- en media industrie 8,2 miljard dollar per jaar, volgens nieuwe cijfers van branchevereniging IAB.

Marketing