Vijf miljoen groeigeld voor Platform161
Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.
Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.
Google test via zijn dochter AdMob twee nieuwe advertentieformaten die consumenten moet aanmoedigen om apps te installeren. Met behulp van Trial Run Ads kunnen consumenten bijvoorbeeld een app een minuut lang uitproberen.
De wereld beweegt zich steeds meer richting een ruimte vol met het ‘Internet of Things’ (IoT). De laatste tijd wordt er veel gesproken over een ‘connected’ toekomst, maar merken moeten naar mijn mening nog steeds waken voordat ze adverteren op het zogenaamde IoT.
Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.
Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.
Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.
Gebruikers van social media vinden gesponsorde sociale berichten erg effectief. En in sommige gevallen zelfs effectiever dan andere marketingtactieken. Ook nieuwere platformen zoals Snapchat en Periscope scoren beter dan printadvertenties en search.
Websitebeheerders missen waardevolle data over hun bezoekers doordat privacy plugins en adblockers ook Google Analytics en Tag Manager kunnen blokkeren. We weten echter niet hoe vaak dat nu gebeurt. Daarvoor hebben we een script ontwikkeld waarmee je in Google Analytics meet hoe vaak advertenties, Google Analytics en Tag Manager worden geblokkeerd. Dit script bieden wij openbaar en open source aan (via GitHub) zodat je er eenvoudig mee op je website kunt gaan meten.
Vanaf 1 oktober is het in Nederland mogelijk om te adverteren via Instagram. Er zijn al vele blogs geschreven over dit feit, maar Traffic4u deelt haar best practices en eerste resultaten van adverteren op dit populaire Social Media kanaal per dimensie. Is adverteren op Instagram voor iedere adverteerder interessant?
De uitgaven aan online reclame groeien snel in West-Europa. Ongeveer drie keer zo hard als de totale reclameuitgaven. In 2015 komt de digitale reclamemarkt dan ook uit op 35,25 miljard dollar, een toename van maar liefst 9,1 procent.
De Bond van Adverteerders. Toen ik er lang geleden voor het eerst van hoorde was ik verbaasd: waarom zouden bedrijven die adverteren zich verenigen in een bond? Tegen wie moeten ze ‘strijden’? Inmiddels weet ik dat in Nederland elk groepje van minimaal twee mensen zich verenigt in een ‘bond’, dat hoort bij onze poldercultuur blijkbaar. Het zijn bonden die polders droogleggen, en die ons verenigen als adverteerders. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te verbazen over die stempel van adverteerder. Vooral bij het geklaag over de adblockers viel het me op: ‘Wat moeten wij adverteerders nu? Waar moeten we nu adverteren? Moeten we niet anders adverteren? Adverteren met méér kwaliteit? Relevanter adverteren?’ Maar ik heb nog niemand de meest interessante vraag horen stellen: moeten we wel adverteerders zijn?
Microsoft besteedt in Europa al zijn online mediaverkoopactiviteiten uit aan AppNexus, dat nu een afdeling live heeft dat die overgang helpt realiseren.
Black Friday is in Amerika een bekende winkeldag vol grote kortingen, maar in Nederland niet. De Nederlandse consument laat zich echter wel verleiden tot aankopen door winkeliers die acties rond deze dag, dit weekend en aanstaande Cyber Monday houden.
De Britse mobiele aanbieder EE overweegt om mobiele advertenties op zijn netwerk te blokkeren. In feite verschaft EE klanten daarmee een soort adblocker op netwerkniveau.
Europese inkomsten uit programmatisch inkopen van video-ads door media-eigenaren bereiken dit jaar de 375 miljoen euro. Een flink bedrag, maar het is een schijntje in vergelijking met de stand in 2020: ruim 1,9 miljard euro.