More stories

Zeker 100 ontslagen na opheffen Apple iAd

Zeker honderd mensen verliezen hun baan als gevolg van het opheffen van Apples advertentietak iAd. Apple probeert deze werknemers naar andere afdelingen over te hevelen, aldus een woordvoerder van Apple.

Marketing

De advertentie-ambities van Snapchat

De geruchten gingen al langer, maar werden afgelopen week nog eens bevestigd: Snapchap wil een belangrijke adtechspeler worden. Al een maand of zes is het bedrijf op het overnamepad. De belangstelling gaat vooral uit naar ‘programmatic’.

Diesel adverteert op Pornhub, Tinder en Grindr

Het kledingmerk zal zijn nieuwe herfst- en zomercollectie ook, voor het eerst, adverteren op minder conventionele sites als Pornhub, Tinder en Grindr. Omdat het publiek daar zit en het merk ‘straat’ is, aldus artistiek directeur Nicola Formichetti.

Marketing

‘Microsoft koopt advertentienetwerk InMobi voor 2 miljard dollar’

Microsoft staat op het punt om het mobiele advertentienetwerk InMobi over te nemen voor 2 miljard dollar. Dat meldt de site SeekingAlpha.

Marketing

Apple sluit advertentienetwerk iAd voor ontwikkelaars op 30 juni

Apple heeft ontwikkelaars vrijdag laten weten dat het zes jaar oude advertentienetwerk iAd in zijn huidige vorm gaat verdwijnen. Het netwerk is nog tot 30 juni toegankelijk.

Marketing

‘Apple ontbindt verkoopteam iAd’

Apples advertentieplatform iAd wordt mogelijk volledig geautomatiseerd. Het bedrijf zou het huidige verkoopteam nog deze week willen ontbinden, schrijft Buzzfeed.

Marketing

‘Cultiveren in plaats van adverteren’

Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.

Creative

Chris Baldwin strategy director bij Traffic4u

Chris Baldwin wordt verantwoordelijk voor de kwaliteit en innovatie bij Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands.

Online advertising

Tien opvallende Instagram advertenties; de do’s and don’ts

Sinds 1 oktober jl. kunnen we in Nederland adverteren op Instagram. In de afgelopen drie maanden zagen we heel wat verschillende sponsored postings in onze feed voorbijkomen. In dit artikel delen we tien opvallende Nederlandse advertenties en vertellen wat we er goed óf slecht aan vinden.

Social

Eerste genomideerden voor Dutch Marketing Awards 2016

Fitmo, Deskbookers, TravelBird en Blendle behoren tot de kanshebbers voor de Dutch Marketing Awards 2016, die in maart wordt gehouden. Uit alle inzendingen heeft de jury een shortlist samengesteld voor de categorieën Marketing Launch of the Year, Marketing Next of the Year, Marketing Company of the Year en Internal Branding Company of the Year.

Marketing

Advertentietrends en voorspellingen voor 2016 (video)

Mediaocean inventariseerde vorig jaar op DMEXCO 15 in Keulen de advertentietrends voor 2016 en bewaarde ze voor deze collage. Trefwoorden zijn mobiel, convergentie, programmatic en de relevantie van content.

Online advertising

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising

‘Tv-reclame geeft grootste salesboost’

Televisie is de grootste aanjager van korte en middellangetermijn sales. Van alle verkopen binnen drie maanden na het einde van een mediacampagne is gemiddeld 39 procent toe te schrijven aan media-inspanningen. 33 procent daarvan komt op conto van tv-reclame.

Attributie

Eric Ariens (Strossle): ‘Adverteerders denken nog niet altijd redactioneel’

“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.

Native advertising
Premium

Persgroep onderzoekt mogelijkheden van video advertising

Adverteerders maken steeds vaker gebruik van video advertising. Aan publishers de taak om die snel groeiende advertentievorm zo aantrekkelijk mogelijk te in te passen. “Wij zijn letterlijk aan het leren hoe video het beste voor ons werkt”, vertelt new business consultant Paul Vereijken van de Persgroep.

Video