More stories

Dutch Interactive Awards: de foto’s

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.

Online advertising

‘IAB, kom met betere videostandaard voor merken’

Er moet een nieuwe standaard komen om online videocommercials af te rekenen. Een video moet minstens vijftien seconden hebben gespeeld voordat een adverteerder ervoor hoeft te betalen.

Online advertising

Gebruik van folder-app stijgt sterk

Er wordt vaker gebruik gemaakt van folder-apps. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen.

Online advertising

Europese online mediabestedingen: 30,7 miljard euro

Adverteerders gaven in 2014 voor 30,7 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen. Bij het huidige groeitempo wordt Online in 2015 het grootste reclamemedia, groter dan televisie.

Online advertising

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative
Premium

Werkspot Nederland groeit 20 procent

Werkspot is in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent gegroeid met zeventigduizend nieuwe klussen.

Online advertising

Groeisprong voor Nederlands grootste MCN Divimove

YouTube-netwerk Divimove is in Europa afgelopen jaar verviervoudigd tot 1,1 miljard videoviews per maand.

Online advertising

Nieuwe Europese verlamming online mediasector dreigt

Europese overheden stemmen dit najaar over nieuwe regels voor dataprotectie en de online sector is er amper of niet mee bekend. Net als bij de invoering van de cookiewet dreigt ook nu weer een onomkeerbare situatie die de media- en reclamemarkt verlamt.

Marketing

Nieuwe verkoopdirecteur voor Triad Retail Media

Het Nederlandse filiaal van exploitant Triad Retail Media krijgt in de persoon van Maurice Coulier een nieuwe directeur Verkoop.

Online advertising

De Persgroep voert cookiemuur weer in

“Ja, ik geef toestemming” voor het plaatsen van cookies. De titels van de Persgroep kennen niet veel meer smaakjes dan een ‘ja’ voor het plaatsen van cookies. De uitgever wilde zijn publiek eerst niet lastig vallen met een cookie-venster maar moet dat van toezichthouder ACM.

Marketing

‘AdBlock Plus komt met Androidbrowser’

Het bedrijf achter adblocker AdBlock Plus zou komende woensdag een eerste eigen Androidbrowser willen lanceren die advertenties tegenhoudt.

Online advertising

Snapchat geeft mediapartners en marketeers meer mogelijkheden

Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.

Social

‘Telecomaanbieders gaan mobiele reclame blokkeren’

Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.

Online advertising

‘Tv reclame in de verdrukking door online video’

De omzet in video-advertenties verdriedubbelt elke drie jaar. Dat stellen marktbureaus IHS en Vidiro. Zij verwachten een totale omzet van 13,8 miljard dollar in 2015. De ontwikkelingen gaan ten koste van tv-reclame.

Marketing

De koopflow van je concurrent doorbreken met ShopAds

ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.

Online advertising