Onrust onder drukkers door startup Drukwerkveiling.nl
Ondanks het slechte economische vooruitzicht verzet een aantal drukkerijen in Nederland zich tegen leadgenerator Drukwerkveiling.nl.
Ondanks het slechte economische vooruitzicht verzet een aantal drukkerijen in Nederland zich tegen leadgenerator Drukwerkveiling.nl.
De Duitse mediabedrijven RTL, Axel Springer en ProSiebenSat1 hebben Eyeo GmbH, het bedrijf achter Adblock Plus, gedagvaard. De mediabedrijven zeggen dat de software illegaal is.
Booking.com heeft klanten misleid door op de site te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl daarvan geen sprake is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vrijdag.
Komende drie maanden voert Expedia een pan-Europese tv-campagne onder het mom ‘Travel Yourself Interesting’.
Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.
IAB Nederland heeft omtrent privacy al eerder publicaties ingebracht, waaronder de Cookie Compliance Guide. De ontwikkelingen op het gebied van cookies staan echter niet stil. Op dit moment zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: de zaak omtrent een advertentiebemiddelingsbedrijf en de aankomende wetswijziging.
Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.
Advertentiebedrijf Adcrowd biedt online adverteerders de mogelijkheid om voortaan zelf dynamische advertenties in te zetten voor retargetingcampagnes en dat niet aan derden over te laten.
Facebook heeft kennelijk nog steeds grootste plannen voor video-advertenties, want het heeft de Amerikaanse video ad-startup LiveRail overgenomen. Dit RTB-netwerk toont 7 miljard video advertenties per maand.
De uitgaven aan mobiele reclame groeien in Engeland zo hard, dat adverteerders over twee jaar meer budget besteden bij mobiele kanalen dan op vaste.
Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.
Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.
Uitgever Axel Springer vergroot zijn positie op de Europese classifiedsmarkt met de overname van onder meer LaCentrale.fr, een marktplaats voor auto’s.
Retailers kunnen gerichter en goedkoper gaan adverteren in AdWords’ Product Listing Ads met een nieuwigheid in bGenius, een systeem om AdWords-campagenes mee te beheren.
Online gokbedrijf 888 stopt per direct zijn sponsorcontract met voetballer Luis Suarez vanwege diens bijtincident.