More stories

Zalando koopt RTB-specialist Metrigo

Zanox kocht en verkocht het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de RTB-specialist over.

Marketing

‘Tinder start advertentieprogramma’

Datingapp Tinder bereidt een advertentieprogramma voor, zo beweren ingewijden tegen het Amerikaanse techblog Re/code. Er zouden recentelijk gesprekken zijn geweest met Facebook en Twitters advertentienetwerk MoPub.

Marketing

Samsung passeert Apple in advertentie impressies

Samsung mag dan marktaandeel verliezen, toestelgebruikers van Samsung kijken steeds vaker advertenties, volgens cijfers van Millennial Media die tijdens Mobile World Congress bekend zijn gemaakt. Als fabrikant passeerde Samsung zelfs Apple.

Marketing

Elja Polak van MEC naar Facebook Nederland

Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.

Facebook

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden

Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.

Marketing

Jeroen Rutte van Mannenmedia naar SpotXchange

Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.

Marketing

Infographic: adverteren op YouTube

YouTube stoomt op: de videodienst wil later dit jaar een betaald kanaal lanceren en een dezer dagen is een kindvriendelijke versie van YouTube in de vorm van de app YouTube Kids aangekondigd. Adverteren op YouTube kan al langer, maar is nogal ingewikkeld voor beginners. Er zijn vier type video advertenties op YouTube. Deze infographic legt het helder uit.

Marketing

Google Shopping sluit aan op offline retail

Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.

Marketing

Countdown in Adwords; nieuwe stijl

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek.

Marketing

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

E-commerce

LinkedIn opent reclamenetwerk met AppNexus

LinkedIn opent een reclamenetwerk met technologiebedrijf AppNexus. Adverteerders kunnen specifieke B2B-campagnes gaan inrichten met generieke bezoekersinformatie van leden van de zakelijke profielensite.

Marketing

Rocket Fuel krijgt tik op beurs na resultaten

Reclametechnologiebedrijf Rocket Fuel meldt over het vierde kwartaal een omzetgroei van 63 procent. Ondanks een beter dan verwacht nettoresultaat straffen beleggers het bedrijf met een behoorlijke koersdaling.

Marketing

Starcom in Europese alliantie met InMobi

Starcom sluit een Europese samenwerking met het mobiele advertentienetwerk InMobi. Klanten van het mediabureau, adverteerders dus, krijgen er een potentieel bereik van tweehonderd miljoen mobiele internetters bij.

Marketing

Mediabelangen Coop Supermarkten naar M2Media

Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.

Marketing

Puma met ‘shoppable reclame’ op social media

Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.

Marketing