Zalando koopt RTB-specialist Metrigo
Zanox kocht en verkocht het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de RTB-specialist over.
Zanox kocht en verkocht het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de RTB-specialist over.
Datingapp Tinder bereidt een advertentieprogramma voor, zo beweren ingewijden tegen het Amerikaanse techblog Re/code. Er zouden recentelijk gesprekken zijn geweest met Facebook en Twitters advertentienetwerk MoPub.
Samsung mag dan marktaandeel verliezen, toestelgebruikers van Samsung kijken steeds vaker advertenties, volgens cijfers van Millennial Media die tijdens Mobile World Congress bekend zijn gemaakt. Als fabrikant passeerde Samsung zelfs Apple.
Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.
Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.
Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.
YouTube stoomt op: de videodienst wil later dit jaar een betaald kanaal lanceren en een dezer dagen is een kindvriendelijke versie van YouTube in de vorm van de app YouTube Kids aangekondigd. Adverteren op YouTube kan al langer, maar is nogal ingewikkeld voor beginners. Er zijn vier type video advertenties op YouTube. Deze infographic legt het helder uit.
Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.
Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek.
De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.
LinkedIn opent een reclamenetwerk met technologiebedrijf AppNexus. Adverteerders kunnen specifieke B2B-campagnes gaan inrichten met generieke bezoekersinformatie van leden van de zakelijke profielensite.
Reclametechnologiebedrijf Rocket Fuel meldt over het vierde kwartaal een omzetgroei van 63 procent. Ondanks een beter dan verwacht nettoresultaat straffen beleggers het bedrijf met een behoorlijke koersdaling.
Starcom sluit een Europese samenwerking met het mobiele advertentienetwerk InMobi. Klanten van het mediabureau, adverteerders dus, krijgen er een potentieel bereik van tweehonderd miljoen mobiele internetters bij.
Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.
Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.