Dutch Interactive Awards: de foto’s
De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.
De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.
Er moet een nieuwe standaard komen om online videocommercials af te rekenen. Een video moet minstens vijftien seconden hebben gespeeld voordat een adverteerder ervoor hoeft te betalen.
Er wordt vaker gebruik gemaakt van folder-apps. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen.
Adverteerders gaven in 2014 voor 30,7 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen. Bij het huidige groeitempo wordt Online in 2015 het grootste reclamemedia, groter dan televisie.
Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.
Werkspot is in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent gegroeid met zeventigduizend nieuwe klussen.
YouTube-netwerk Divimove is in Europa afgelopen jaar verviervoudigd tot 1,1 miljard videoviews per maand.
Europese overheden stemmen dit najaar over nieuwe regels voor dataprotectie en de online sector is er amper of niet mee bekend. Net als bij de invoering van de cookiewet dreigt ook nu weer een onomkeerbare situatie die de media- en reclamemarkt verlamt.
Het Nederlandse filiaal van exploitant Triad Retail Media krijgt in de persoon van Maurice Coulier een nieuwe directeur Verkoop.
“Ja, ik geef toestemming” voor het plaatsen van cookies. De titels van de Persgroep kennen niet veel meer smaakjes dan een ‘ja’ voor het plaatsen van cookies. De uitgever wilde zijn publiek eerst niet lastig vallen met een cookie-venster maar moet dat van toezichthouder ACM.
Het bedrijf achter adblocker AdBlock Plus zou komende woensdag een eerste eigen Androidbrowser willen lanceren die advertenties tegenhoudt.
Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.
Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.
De omzet in video-advertenties verdriedubbelt elke drie jaar. Dat stellen marktbureaus IHS en Vidiro. Zij verwachten een totale omzet van 13,8 miljard dollar in 2015. De ontwikkelingen gaan ten koste van tv-reclame.
ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.