Amerikaanse e-tailer omarmt Google Shopping
Webwinkels in Amerika gaven in december de helft meer uit aan reclame bij Google Shopping, de productenzoekmachine. Uitgaven aan tekstreclames bij zoekresultaten namen met zes procent af.
Webwinkels in Amerika gaven in december de helft meer uit aan reclame bij Google Shopping, de productenzoekmachine. Uitgaven aan tekstreclames bij zoekresultaten namen met zes procent af.
Snapchat vraagt niet minder dan 750.000 dollar per dag voor een advertentie in zijn app. Het appbedrijf claimt een bereik van tientallen miljoenen bezoekers.
De steeds grotere schermen van smartphones hebben een belangrijk effect op mobiele zoek-advertenties. Dat stelt Adobe in een nieuwe studie. De klikratio is hoger omdat mensen minder vaak per abuis op een advertentie drukken, zoals op kleinere schermen nogal eens het geval is.
DTG verkoopt zijn belang in Innerballoons, gespecialiseerd in online locatiemarketing, aan Yext. Het Amerikaanse bedrijf begint hiermee zijn Europese expansie. DTG keert terug naar de enterprisemarkt.
YouTube doet er alles aan om tv-kijkers tijdens de Super Bowl-reclameblokken naar zijn site te lokken om daar een eigen programma te vertonen.
Adverteerders geven nog steeds veel te weinig aandacht aan het mobiele kanaal. “Tien tot twintig procent van de budgetten gaan naar mobiel terwijl veertig tot vijftig van de inventory mobiel is”, stelt Hans Caspers van Semilo.
Google AdWords is een fantastische tool om te adverteren binnen het zoeknetwerk en jullie zoekpartners. Het heeft niet alleen ontzettend veel functionaliteit, maar is ook overzichtelijk en bovendien ook nog een gratis in gebruik. Toch zijn er diverse dingen die beter zouden kunnen binnen Google AdWords in 2015. Aangezien er volop nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden, wil ik bij deze ook mijn wensenlijst voor 2015 doorgeven. Daarom hier vijf dingen die ik graag veranderd zou zien in Google AdWords in 2015!
Twee jaar ervaring heeft Ben Woldring nu op de Duitse markt met zijn site Wechseljetzt.de. “Ik wilde ik dat er eerder was begonnen.”
MediaScience is per 1 januari het nieuwe digitale bureau voor de Sky Radio Group. Radio Veronica, Classic FM en MyRadio waren al klant. De eerste campagnes zijn al ingekocht, zoals Leef een jaar gratis.
Marktplaats.nl wil een steviger positie innemen op de markt voor online verkoop van nieuwe auto’s en neemt daartoe Nieuweautokopen.nl over.
Adverteerders in de reisindustrie zijn het komende jaar vooral van plan om geld uit te geven aan sociale media en video, zo blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions/Phocuswright. Tussen 2011 en 2014 is het aandeel in beide categorieën verdrievoudigd en goed voor 18 procent van de totale digitale omzet. Opvallend: Foursquare scoort het best, Facebook juist minder.
Kort voor de presentatie van de jaarcijfers op 27 januari lijkt Yahoo zijn advertentie-afdeling te reorganiseren. Prashant Fuloria, in het verleden werkzaam bij startup Flurry, krijgt de leiding over alle advertentieproducten.
Online entertainment site SuperCrayCray.com heeft Google aangeklaagd omdat het te weinig AdSense inkomsten zou hebben gekregen.
Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.
YouTube, Amazon en Yahoo zijn de afgelopen tijd geïnfecteerd met malware in advertenties. Dat zegt Cisco. Wie op die advertenties drukte werd omgeleid naar een webpagina. Zowel Windows als MacOS X-gebruikers liepen risico.
De aanvallers hadden niet minder dan zevenhonderd websites opgezet om de malware te verspreiden. Die werden maar korte tijd gebruikt om te voorkomen dat ze op een zwarte lijst zouden worden gezet.