More stories

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

E-mailmarketing

Internetreclame groter dan tv-budgetten na 2018

Adverteerders wereldwijd geven over vijf jaar meer uit aan reclame op internet dan op televisie. Dat voorspelt PwC in zijn […]

Online advertising

Advertentie-inventaris uitgevers voortaan op platform Mediabookers

Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongresn in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.

Media

AppNexus neemt Franse Alenty over

AppNexus neemt voor een onbekend bedrag het Franse bedrijf Alenty over, dat de zichtbaarheid van advertenties meet.

Analytics

Nieuw RTB-merk cStrong uit ‘onvrede’

Veronique Swinkels en Liset van Doorn lanceren cStrong, een nieuwe specialist in automated trading. De beide ondernemers vinden dat het huidige aanbod van display advertising niet de gewenste service biedt. De bestaande partijen zijn met name technisch gedreven en niet gericht op heldere communicatie. Hierdoor moet er elke keer een enorme vertaalslag naar de klant worden gemaakt.

Online advertising

Google sluit AdWords af voor oude versies Internet Explorer

Google zet gebruikers met oude versies van Internet Explorer aan de kant. AdWords gebruikers met Internet Explorer 9 of ouder krijgen geen toegang meer tot AdWords.

Online advertising

Megadeal Omnicom Media en Twitter

Omnicom Media en Twitter hebben een advertentiedeal ter waarde van 230 miljoen dollar aangekondigd. Het bedrijf integeert zijn onderdeel Accuen voor geprogrammeerde inkoop van advertenties met Twitters eigen mobiele advertentieplatform MoPub.

Online advertising

‘Tv meest renderend advertentiemedium’

Televisie is twee keer zo effectief als enig ander advertentiemedium en de effectiviteit is de afgelopen drie jaren toegenomen, mede onder invloed van tablets en smartphones. Dat stelt SPOT naar aanleiding van het onderzoek ‘Payback 4, Pathways to profit’, uitgevoerd in opdracht van Thinkbox.

Online advertising

Yahoo komt met YouTube-rivaal

Yahoo zal deze zomer een YouTube-rivaal gaan starten. De internetgigant praat met producenten over het delen van reclame-opbrengsten die in elk geval hoger liggen dan bij Googles YouTube.

Online advertising

Commissariaat voor de Media kijkt streng toe op Utopia TV

Het Commissariaat voor de Media heeft afspraken gemaakt met de regisseurs van Utopia TV om over de livestreams te waken. Als er onverhoopt zaken in beeld komen die strijdig zijn met de Mediawet, dan grijpt de regisseur zelf in. Dat zeg commissaris Eric Eljon in een interview.

Media

Facebook tillen doe je zo

Facebook is een rechtszaak begonnen tegen een Amerikaanse affiliate marketeer die infiltreerde in het advertentienetwerk van Facebook en namens diverse bedrijven ‘seksueel getinte advertenties’ verkocht. Die advertenties werden blijkbaar niet meteen opgemerkt.

Online advertising

Weer malware aanvallen via advertentienetwerk AppNexus

Via populaire Nederlandse websites, waaronder De Telegraaf, Privé en VI, is vandaag malware via advertenties verspreid. Dat laat Ronald Prins van Delftse bedrijf Fox-IT tegenover Security.NL weten.

Online advertising

Axel Springer koopt Britse banensite

Uitgeverij Axel Springer breidt zijn positie op de Europese markt voor online vacaturebemiddelingen uit met de overname van het Engelse Jobsite.

Online advertising

Affiliatenetwerk Daisycon betaalt uit in Bitcoin

Affiliatenetwerk Daisycon gaat desgewenst in Bitcoin uitbetalen. De betalingen zijn per direct beschikbaar voor alle nationale en internationale sitebeheerders, zo laat het netwerk weten.

Online advertising

‘In 2018 bijna kwart van tv-reclame via RTB’

Televisie gaat Real Time Bidding (RTB) groots omarmen. Dat voorspelt Strategy Analytics. De doorbraak wordt voorzien voor het jaar 2018.

Communicatie