More stories

Google AdWords wensenlijst voor 2015

Google AdWords is een fantastische tool om te adverteren binnen het zoeknetwerk en jullie zoekpartners. Het heeft niet alleen ontzettend veel functionaliteit, maar is ook overzichtelijk en bovendien ook nog een gratis in gebruik. Toch zijn er diverse dingen die beter zouden kunnen binnen Google AdWords in 2015. Aangezien er volop nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden, wil ik bij deze ook mijn wensenlijst voor 2015 doorgeven. Daarom hier vijf dingen die ik graag veranderd zou zien in Google AdWords in 2015!

Marketing

Ben Woldring: ‘Duitsland smaakt naar meer’

Twee jaar ervaring heeft Ben Woldring nu op de Duitse markt met zijn site Wechseljetzt.de. “Ik wilde ik dat er eerder was begonnen.”

Marketing

MediaScience wordt digitaal bureau Sky Radio

MediaScience is per 1 januari het nieuwe digitale bureau voor de Sky Radio Group. Radio Veronica, Classic FM en MyRadio waren al klant. De eerste campagnes zijn al ingekocht, zoals Leef een jaar gratis.

Marketing

Marktplaats koopt Nieuweautokopen.nl

Marktplaats.nl wil een steviger positie innemen op de markt voor online verkoop van nieuwe auto’s en neemt daartoe Nieuweautokopen.nl over.

Online advertising

Infographic: advertentietrends in travel

Adverteerders in de reisindustrie zijn het komende jaar vooral van plan om geld uit te geven aan sociale media en video, zo blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions/Phocuswright. Tussen 2011 en 2014 is het aandeel in beide categorieën verdrievoudigd en goed voor 18 procent van de totale digitale omzet. Opvallend: Foursquare scoort het best, Facebook juist minder.

Online advertising

Yahoo reorganiseert advertentie-activiteiten

Kort voor de presentatie van de jaarcijfers op 27 januari lijkt Yahoo zijn advertentie-afdeling te reorganiseren. Prashant Fuloria, in het verleden werkzaam bij startup Flurry, krijgt de leiding over alle advertentieproducten.

Online advertising

Weer rechtszaak over AdSense

Online entertainment site SuperCrayCray.com heeft Google aangeklaagd omdat het te weinig AdSense inkomsten zou hebben gekregen.

Marketing

Marketingtech anno 2015 (infographic)

Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.

Marketing

Weer malware via advertentienetwerken

YouTube, Amazon en Yahoo zijn de afgelopen tijd geïnfecteerd met malware in advertenties. Dat zegt Cisco. Wie op die advertenties drukte werd omgeleid naar een webpagina. Zowel Windows als MacOS X-gebruikers liepen risico.

De aanvallers hadden niet minder dan zevenhonderd websites opgezet om de malware te verspreiden. Die werden maar korte tijd gebruikt om te voorkomen dat ze op een zwarte lijst zouden worden gezet.

Online advertising

Vooruitblik 2015: ‘Onrust als bij een mooie achtbaan’

De online videomarkt staat op doorbreken en gevestigde mediamakers staan te trappelen mee te doen. Niets nieuws voor Jeroen Koopman, die met creatief productiebedrijf NewBeTV van nature al online, televisie mengt voor crossmediale producties. Samen met Emerce kijkt Koopman naar 2015.

Marketing

Tien tips voor Google Shopping Optimalisatie

Hoe besteed je elke euro van je Google Shopping campagne optimaal? En waar kun je nu beginnen met optimaliseren? Onderstaand geef ik je tips en tricks om je campagnes te optimaliseren en de omzet van je Google Shopping campagnes te optimaliseren.

Marketing

Is advertentiefraude wel een probleem?

Het web wordt overspoeld door crawlers en ander geautomatiseerd gespuis. Dat heeft consequenties voor de digitale advertentiemarkt, fraude is inmiddels een serieus probleem. Maar hoe groot is die fraude eigenlijk?

Marketing

Promoted Pins van Pinterest nu voor alle adverteerders

Pinterest stelt zijn Promoted Pins-programma na een proefperiode per 1 januari open voor alle adverteerders. Betaalde berichten worden veel meer gedeeld dan standaard advertenties en hebben ook een langere ‘houdbaarheid’.

Marketing

Grote uitgevers storten zich op geautomatiseerde advertentieverkoop

Steeds meer grote Amerikaanse uitgevers, waaronder Time, News Corp en Wenner Media, gaan over op geautomatiseerde advertentieverkoop. Databroker Varick Media Management heeft daartoe een groot aantal contracten getekend.

Marketing

ROI gedreven Display Targeting: Google AdWords ‘In-Market Buyers’

Profit-driven doelstellingen bereiken door middel van direct-response campagnes via Display Advertising? Een complexe opgave. Echter, hoe zou het zijn als u advertenties aan mensen kunt laten zien die actief overwegen een product of dienst aan te schaffen dat u aanbiedt?

Marketing