Puma met ‘shoppable reclame’ op social media
Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.
Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.
Online advertentie netwerk Mannenmedia is uitgebreid met vier automotive en twee sporttitels. Met 32 (mobiele) websites, blogs en apps heeft het mannennetwerk nu een maandelijks bereik van ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers, waarvan 70 procent mannen.
Google voegt ieder jaar honderden nieuwe mogelijkheden aan AdWords toe. Als Google-partner hebben wij het voorrecht om in een groot aantal bèta’s mee te mogen draaien. Maar van welke features ging ons ‘marketingintelligentie-hart’ in 2014 nu écht sneller kloppen? En welke verwachtingen hebben we voor 2015? Hier vind je een overzicht van de zes AdWords-hoogtepunten van 2014 én een voorspelling voor 2015.
SpotXchange, een automated trading-platform voor video, gaat in joint-venture met RTL Nederland vanaf maart de markt op.
OTTO.nl stelt advertentieruimte beschikbaar in zijn webshop. Die kan premium en programmatic worden ingekocht.
Tradedoubler boekte in het vierde kwartaal weer een omzetdaling, dit keer van acht procent. Het bedrijf maakt zich echter op om de groei te herpakken en investeert fors in mensen en technologie.
Werkspot.nl zelf noemt het een ‘APK voor vakmannen’, zelf zullen zij het zien als een vorm van offline reclame uit de digitale wereld.
Apple leidt nog altijd de markt voor mobiele advertenties gemeten naar omzet, zo blijkt uit een nieuwe studie van Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de browser Opera. Maar Android levert veruit het meeste advertentieverkeer op.
Google heeft vorig jaar 524 miljoen dubieuze advertenties tegengehouden. 214.000 adverteerders kregen een definitieve ban opgelegd. In 2013 ging het om 350 miljoen advertenties en 270.000 adverteerders.
Twitter breidt zijn Promoted Tweet advertentieprogramma uit tot buiten het eigen netwerk. Flipboard en Yahoo Japan krijgen de primeur, zo meldt het microblog aan de vooravond van de presentatie van de kwartaalcijfers.
Webwinkels in Amerika gaven in december de helft meer uit aan reclame bij Google Shopping, de productenzoekmachine. Uitgaven aan tekstreclames bij zoekresultaten namen met zes procent af.
Snapchat vraagt niet minder dan 750.000 dollar per dag voor een advertentie in zijn app. Het appbedrijf claimt een bereik van tientallen miljoenen bezoekers.
De steeds grotere schermen van smartphones hebben een belangrijk effect op mobiele zoek-advertenties. Dat stelt Adobe in een nieuwe studie. De klikratio is hoger omdat mensen minder vaak per abuis op een advertentie drukken, zoals op kleinere schermen nogal eens het geval is.
DTG verkoopt zijn belang in Innerballoons, gespecialiseerd in online locatiemarketing, aan Yext. Het Amerikaanse bedrijf begint hiermee zijn Europese expansie. DTG keert terug naar de enterprisemarkt.
YouTube doet er alles aan om tv-kijkers tijdens de Super Bowl-reclameblokken naar zijn site te lokken om daar een eigen programma te vertonen.