Sanoma installeert mobiel reclameteam
Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.
Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.
Nieuwe technieken brengen de wereld van automated trading van online naar het tv-landschap. Met de belofte dat reclameboodschappen, net als op het internet, op de persoon kunnen worden afgestemd. Hoe logisch dat ook lijkt, het is verre van een inkoppertje.
Startup RelevancyData belooft echt relevante advertenties bij video’s. Hoe gaan ze dat waarmaken? “Onze technologie is in staat gezichten, logo’s, objecten, muziek en emotie te herkennen. Daar kunnen we direct een passende advertentie aan toevoegen”, legt Michal Hubschmann uit.
De consument is sinds vorig jaar 3,5 keer meer gaan zoeken naar producten, prijzen en specificaties met zijn telefoon.
Wolter van der Weide richtte vorig jaar in Groningen het online marketingbureau Daar Online Media op. Ze doen Google Ads, zoekmachineoptimalisatie, Facebook en display advertising. Hoe weet een startup gericht op het MKB klein segment zich te onderscheiden?
Google lanceert vandaag het grootste interactieve billboard ter wereld op Broadway in New York City. Een scherm dat bijna een compleet blok omvat, tussen ter hoogste van de 45 en 46ste straat, niet ver van het locale kantoor van Google.
Waarom groeit het Franse Criteo, specialist in het optimaliseren van online advertenties, zo enorm hard? “Nieuwe functionaliteiten, een nieuwe engine en met name door de mobiele groei”, vertelt Gregory Gazagne, directeur Europa.
Een nieuwe functie in de mobiele app van de NPO, meeluisteren om actuele reclame en programma-informatie te tonen, vormt geen schending van de privacy van tv-kijkers.
Een nieuwe techniek van The Media Exchange zorgt ervoor dat adverteerders radioluisteraars op het web kunnen retargeten.
Video is hot, en dus zijn er steeds meer merken die experimenteren met video advertenties. Helaas blijkt dit een bron van irritatie voor velen: 94 procent geskipte pre-roll videos en 300 miljoen geïnstalleerde adblockers. Wat zou er gebeuren als je video advertentie naadloos aan zou sluiten op de content van de bekeken YouTube video?
We kunnen vrijwel alles meten, maar hoe maak je gebruik van heel veel verkregen data? Hoe zet je kennis van de klant of doelgroep in tijdens online campagnes. En hoe past dit binnen de marketing strategie? Dirk van der Steenhoven, docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, praat er aanstaande donderdag over op Emerce Performance.
Online advertising is van cruciale waarde voor sales en campagne resultaten, maar biedt meer mogelijkheden. Robert van Trigt van FOX Sports vertelt komende donderdag tijdens Emerce Performance over de impact van content en social media als onderdeel van de online media mix, maar ook over de manier waarop online, offline kan ondersteunen en vice versa.
Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.
Consumenten maken steeds vaker gebruik van verschillende apparaten voor het uitvoeren van zoekopdrachten en het doen van aankopen via internet. Dit is tegenwoordig namelijk veel makkelijker. Er zijn veel meer mobiele apparaten en het mobiele internet wordt steeds sneller. Voor Google was dit reden om per 15 oktober 2014 het uiterlijk van de mobiele advertentie onder handen te nemen. Wat is er veranderd en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw advertenties geoptimaliseerd worden voor mobiele zoekers?
Plannen van ING om klanten op basis van hun betalingsgedrag commerciële aanbiedingen te doen zijn opnieuw opgeschort. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Dit keer is ophef over privacy niet de aanleiding. Volgens de bank wegen de baten voorlopig niet op tegen de kosten.