More stories

Nieuwe chef mobiele advertenties Google

Sissie Hsiao gaat de mobiele advertentie-activiteiten van Google aansturen. Zij vervangt Jonathan Afterness, die een andere functie binnen het bedrijf krijgt.

Online advertising

STER loopt achter met online exploitatie

De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken.

Online advertising

Creativiteit en programmatic gaan heel goed samen

Een gerichte persoonlijke boodschap kun je ook met geprogrammeerde verkoop realiseren, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht. Hoe? Door creativiteit en technologie te koppelen en dynamische banners te gebruiken.

Programmatic

Zomerkoopje bij online video: meer views, lagere kosten

Internet verandert alles. Deze zin heeft u ongetwijfeld al honderden keren gehoord, tenzij u onder een steen heeft gelegen. Mensen praten graag over veranderingen, maar houden er zelf meestal niet erg van. Oude gewoonten zullen niet snel veranderen. Al beweren bedrijven vaak dat zij alles uit online media halen, houden zij veelal nog vast aan hun oude processen.

Online advertising

Instagram zet poort open voor adverteerders

Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.

Marketing

Nieuwe afrekenmodel Beslist.nl vandaag live

Webwinkels gaan vanaf vandaag bij Beslist.nl weer afrekenen per klik van de consument naar hun shop.

Online advertising

Omstreden advertentiebedrijf Superfish geeft het op

Het advertentiebedrijf Superfish, dat adware leverde aan Lenovo en daarvoor scherp werd bekritiseerd, stopt. De technologie krijgt een vervolg in een nieuwe onderneming JustVisual.

Marketing

VONQ opent kantoor in Duitsland

Recruitingspecialist VONQ uit Rotterdam opent een kantoor in Duitsland. Het bedrijf draait daar nu de meeste internationale campagnes voor zijn klanten.

Online advertising

Zo zorgde video storytelling voor sales van T-Mobile

Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.

Contentmarketing

‘Search blijft dominantste reclamevorm’

De uitgaven aan online advertising groeien de komende jaren stevig door. Internetreclame zal hierdoor in 2018 zelfs goed zijn voor bijna veertig procent van de totale Nederlandse advertentiemarkt.

Search

Ads beter zichtbaar op mobiel

De zichtbaarheid van display ads is op de mobiel vele malen groter dan op de desktop. En dat geldt voor bijna alle formats. Het verschil blijkt echter het grootst voor banners gemaakt in standaard HTML5: daarvan is de mobiele zichtbaarheid gemiddeld 79,3 procent in vergelijking met 48,4 procent voor de desktop.

Online advertising

IAB Nederland lanceert speciaal lidmaatschapstarief voor startups

Branche-organisatie IAB introduceert een speciaal lidmaatschapstarief voor startups. Het aantal startups in het digitale marketinglandschap blijft groeien en deze bedrijven zoeken connectie met andere spelers uit het vak.

Online advertising

UGent maakt jongeren reclamewijs via game

Universiteit Gent lanceert het gameplatform reclamewijs.ugent.be, waarop jongeren uitgedaagd worden om hun reclamewijsheid te verhogen. Jongeren leren via deze games meer over online reclame, en met een quiz kunnen ze hun reclamewijsheid testen.

Marketing

Mozilla wil gerichte advertenties tonen in Firefox

Mozilla gaat steeds een stapje verder met zijn advertentiestrategie. Het begon met het tonen van advertenties op een blanco pagina in de browser Firefox. Nu komen daar Suggested Tiles bij. Adverteerders kunnen gericht advertenties tonen op basis van de browsergeschiedenis van gebruikers.

Marketing

Nieuwe verkoopdirecteur voor Adlantic

Vincent Slot wordt de nieuwe sales director van online reclamebedrijf Adlantic. Hij volgt Michelle Theeuwen op.

Online advertising