More stories

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

E-commerce

LinkedIn opent reclamenetwerk met AppNexus

LinkedIn opent een reclamenetwerk met technologiebedrijf AppNexus. Adverteerders kunnen specifieke B2B-campagnes gaan inrichten met generieke bezoekersinformatie van leden van de zakelijke profielensite.

Marketing

Rocket Fuel krijgt tik op beurs na resultaten

Reclametechnologiebedrijf Rocket Fuel meldt over het vierde kwartaal een omzetgroei van 63 procent. Ondanks een beter dan verwacht nettoresultaat straffen beleggers het bedrijf met een behoorlijke koersdaling.

Marketing

Starcom in Europese alliantie met InMobi

Starcom sluit een Europese samenwerking met het mobiele advertentienetwerk InMobi. Klanten van het mediabureau, adverteerders dus, krijgen er een potentieel bereik van tweehonderd miljoen mobiele internetters bij.

Marketing

Mediabelangen Coop Supermarkten naar M2Media

Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.

Marketing

Puma met ‘shoppable reclame’ op social media

Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.

Marketing

Mannenmedia groeit met zes nieuwe titels

Online advertentie netwerk Mannenmedia is uitgebreid met vier automotive en twee sporttitels. Met 32 (mobiele) websites, blogs en apps heeft het mannennetwerk nu een maandelijks bereik van ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers, waarvan 70 procent mannen.

Online advertising

Google AdWords: hoogtepunten 2014 en voorspelling 2015

Google voegt ieder jaar honderden nieuwe mogelijkheden aan AdWords toe. Als Google-partner hebben wij het voorrecht om in een groot aantal bèta’s mee te mogen draaien. Maar van welke features ging ons ‘marketingintelligentie-hart’ in 2014 nu écht sneller kloppen? En welke verwachtingen hebben we voor 2015? Hier vind je een overzicht van de zes AdWords-hoogtepunten van 2014 én een voorspelling voor 2015.

Marketing

SpotXchange met RTL de Nederlandse markt op

SpotXchange, een automated trading-platform voor video, gaat in joint-venture met RTL Nederland vanaf maart de markt op.

Marketing

OTTO.nl stelt site open voor adverteerders

OTTO.nl stelt advertentieruimte beschikbaar in zijn webshop. Die kan premium en programmatic worden ingekocht.

Marketing

Tradedoubler: Geen winstuitkering, op koers naar groei

Tradedoubler boekte in het vierde kwartaal weer een omzetdaling, dit keer van acht procent. Het bedrijf maakt zich echter op om de groei te herpakken en investeert fors in mensen en technologie.

Marketing

Werkspot.nl helpt vakklieden met offline branding

Werkspot.nl zelf noemt het een ‘APK voor vakmannen’, zelf zullen zij het zien als een vorm van offline reclame uit de digitale wereld.

Marketing

Mobiele advertenties: Apple leidt in omzet, Android in impressies

Apple leidt nog altijd de markt voor mobiele advertenties gemeten naar omzet, zo blijkt uit een nieuwe studie van Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de browser Opera. Maar Android levert veruit het meeste advertentieverkeer op.

Marketing

Google hield in 2014 524 miljoen advertenties tegen (infographic)

Google heeft vorig jaar 524 miljoen dubieuze advertenties tegengehouden. 214.000 adverteerders kregen een definitieve ban opgelegd. In 2013 ging het om 350 miljoen advertenties en 270.000 adverteerders.

Marketing

Twitter breidt advertentieprogramma uit

Twitter breidt zijn Promoted Tweet advertentieprogramma uit tot buiten het eigen netwerk. Flipboard en Yahoo Japan krijgen de primeur, zo meldt het microblog aan de vooravond van de presentatie van de kwartaalcijfers.

Online advertising