More stories

De kracht van automated trading voor content en video marketing

Automated of programmatic trading en real time bidding zijn booming. De techniek waarbij via digitale marktplaatsen automatisch en real time advertentieplaatsen worden verhandeld, wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. Het biedt daarnaast veelal over het hoofd geziene mogelijkheden voor content en video marketing.

Conversie

Yahoo koopt analyticsbedrijf Flurry

Yahoo heeft het mobiele advertentie en analyticsbedrijf Flurry overgenomen voor naar verluidt meer dan 200 miljoen dollar. Yahoo heeft de aankoop bevestigd zonder een overnamebedrag te noemen.

Analytics

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie

Infographic: hoe bouw je een Facebook publiek op?

Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.

Facebook

Mobiel advertentienetwerk Amazon nu op iOS

Het mobiele advertentienetwerk van Amazon reikt niet langer slechts tot Android en Amazons eigen Fire OS, maar is nu via de Amazon Mobile Ads API ook beschikbaar op iOS van Apple.

Marketing

Kansspelautoriteit verjaagt illegale adverteerders

Sommige goksites en affiliates lijken zich nog maar weinig aan te trekken van de waarschuwingsactie die de Kansspelautoriteit is gestart naar aanleiding excessieve reclames rondom (inter)nationale (sport)evenementen zoals het WK Voetbal en de Tour de France.

E-commerce

Mindshare start afdeling voor wearables

Mediabureau Mindshare, onderdeel van WPPs GroupM, gokt op de markt voor wearables. Het heeft een nieuwe divisie Life+ in het leven geroepen voor advertentieproducten op slimme horloges, fitness trackers en Google Glass.

Marketing

Niet klikken, maar schudden

Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.

Marketing

Marktplaats-app open voor adverteerders

Marktplaats.nl vergroot zijn bereik voor adverteerders met elf procent nu zij via de exchange ruimte kunnen inkopen in de iPad-app.

Marketing

Hoe krijgen premium uitgevers weer controle over de markt voor display advertenties?

Recent heeft het IAB en Deloitte een rapport gepubliceerd over de status van programmatic trading in Nederland als onderdeel van het onderzoek naar de bestedingen aan online adverteren in 2013. De resultaten bevestigen dat de Nederlandse markt voor online adverteren in een programmatic landschap verandert. Sterker nog, in vergelijking tot de omringende landen loopt Nederland voorop in de omarming van programmatic advertising.

Marketing

Bavaria zet Shazam in voor radiocommercial

Bavaria gaat op de radio interactieve reclame maken met behulp van de app Shazam. Luisteraars worden via de radio verleid om met hun telefoon automatisch naar een actiepagina van het biermerk te gaan.

Marketing

Affiliatenetwerk Belboon verkocht aan investeerder

Technologiebedrijf Yoc verkoopt zijn affiliatenetwerk Belboon, ook actief in Nederland, aan een kleine lokale Duitse investeringspartij.

Mobile

Advertentiebedrijf IMNetworks failliet

Fullservice bureau IMNetworks uit Hilversum is failliet. Het bedrijf werkte onder meer voor vergelijkingsites als Besteproduct.nl, Telecomvergelijker.nl, Zoover.nl, Hardware.info, Mobilecowboys.nl en PCMweb.nl.

Marketing

Nog steeds twijfels over native advertising

Marketeers geloven in de potentie van native advertising, maar passen het nu nog mondjesmaat toe door gebrek aan kwaliteit, meetmogelijkheden en geprogrammeerde inkoop. Dat blijkt uit onderzoek van DMR en TripleLift onder honderd digitale bureaus als Starcom MediaVest, MEC, Carat, Mediacom en Mindshare.

Marketing

Adlantic stopt met open RTB, tegen bannerfraude

De fraude op open RTB-exchanges neemt hand over hand toe. Adlantic stopt er daarom mee. Adverteerders die de Utrechtse technologie gebruiken, zien hun uitingen enkel nog op de top 100 Nederlandse websites verschijnen.

Online advertising