More stories

Facebook huurt mode-uitgeefster in

Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.

Marketing

IAB: ‘Versleutel reclameverkeer met SSL’

De Amerikaanse tak van brancheorganisatie IAB wil dat al het ad serving-verkeer standaard via HTTPS moet verlopen. Versleuteld verkeer is niet af te luisteren. Nederlandse kenners reageren kritisch op het voorstel.

Marketing

Google toont productbeoordelingen in Shopping

Productweergaves in zoekmachine Google Shopping krijgen binnenkort een nieuwe dimensie: de beoordelingen van individuele producten worden toegevoegd.

Marketing

Zalando stelt site open voor adverteerders

Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.

E-commerce

Adverteerders eisen maatregelen tegen klikfraude

Een aantal Amerikaanse bedrijven, waaronder MillerCoors en AIG, heeft zijn advertentiecontracten aangescherpt. Zij willen ‘onomstotelijk bewijs’ dat de advertenties zijn bekeken door mensen, en niet door bots.

Marketing

Vergelijk.nl voegt aanbod offline winkels toe

Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.

E-commerce

Video en mobiel grootste groeiers in Nederlandse digitale advertentiemarkt

De totale digitale advertentiemarkt in Nederland is in 2014 met 11,3 procent toegenomen ten opzichte van 2013 en laat daarmee voor het eerst sinds 2011 weer een flinke groei zien. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digitale marketing.

Marketing

Netprofiler lanceert nieuwe feed management-systeem

Webwinkels in Nederland krijgen er een nieuw middel bij om hun assortiment eenvoudig en automatisch te voeren aan e-commercesites als Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Analytics

Facebook: betere resultaten met Multi-Product Ads

Recentelijk heeft Facebook een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd; multiproduct advertenties. Advertenties waarbij de mogelijkheid geboden wordt meerdere afbeeldingen in één, dynamisch roulerende, carrousel te tonen. Elke afbeelding kan hierbij worden voorzien van een unieke beschrijving en bestemmingspagina.

Facebook

Emerce eRetail: De belofte van point-of-sale marketing

Steeds meer online retailers realiseren zich dat merken graag willen communiceren met bezoekers van hun webshop; dichtbij de plek van hun aankoop. Het vermarkten van promotieruimte is een aantrekkelijk nieuw business model voor online retailers. Marieke Vollering van ShopAds presenteert donderdag op Emerce eRetail de eerste resultaten van de campagnes.

Marketing

Upgraded URLs: Bespaar tijd en krijg meer inzicht in je AdWords advertenties

Google heeft aangekondigd dat er in Google AdWords een snellere en betere manier komt voor het beheer en het volgen van belangrijke informatie uit Adwords klikken. Zij introduceert Upgraded URLs.

Marketing

Nathalie Peters nieuwe voorzitter IAB

Nathalie Peters wordt de nieuwe voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digitale marketing. Ze vervangst Joris van Heukelom, die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde. Van Heukelom blijft als bestuurslid actief met een focus op innovatie binnen het digitale marketingvak.

Online advertising

Axel Springer wil verbod advertentieblokkers

Uitgever Axel Springer heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de advertentieblokker Adblock Plus, dinsdag voor de rechter in Keulen gedaagd. Adblock Plus laat advertenties van Google, Microsoft en Amazon door omdat zij daarvoor betalen, terwijl pagina’s van andere uitgevers geblokkeerd worden.

Marketing

Website retailer wordt advertentiepodium

Steeds meer online retailers willen op hun site advertenties vertonen. Een extra bron van inkomsten die ook andere marktpartijen overwegen nu er voldoende klantdata is vergaard.

Marketing

Hoe maak je advertenties mobiel zichtbaar? (infographic)

Zichtbaarheid van advertenties staat ineens volop in de belangstelling. Adverteerders willen niet graag betalen voor advertenties die onvolledig worden weergegeven en derhalve ook nauwelijks worden bekeken. The Mobile Majority besloot een infographic te maken over zichtbaarheid van advertenties op mobiele apparaten, een uitdaging op zichzelf.

Mobile