More stories

Wat wordt de opvolger van de display banner?

We denken dat display banner advertenties hun langste tijd gehad hebben. Ze zijn storend en voegen te weinig waarde toe voor de gebruiker. Ook de advertentie-inkomsten van sitebeheerders dalen sinds twee jaar sterk. Wat zijn de serieuze alternatieven?

Marketing

Layar bevestigt overname door Blippar

Het Amsterdamse mobiele technologiebedrijf Layar heeft vandaag bevestigd dat is is overgenomen door Blippar, een bedrijf dat vergelijkbare augmented reality-diensten levert aan adverteerders.

Online advertising

Mobiel bezoek van Facebookcampagnes overstijgt desktop

Het verkeer naar Facebookcampagnes via mobiele apparaten ligt op gemiddeld 65 procent in 2014 ten opzichte van 34 procent in 2013. Dat blijkt uit onderzoek van Burst onder 150 Facebookcampagnes in Nederland.

Online advertising

Toekennen van de sale, het blijft lastig

Last click, post view, conversieattributie, zelfs voor de experts blijft het lastige materie. Ernest Aberson van Rocket Fuel vertelt hoe zijn lerende machines manoeuvreren tussen die lastige vragen.

Marketing

Review: Nanigans, tool voor Facebook advertising

Evenredig aan de groeiende social advertising budgetten wordt het vakgebied social advertising steeds volwassener. Belangrijk onderdeel daarvan is goede tooling. Die moet er voor zorgen dat campagnes sneller opgezet kunnen worden, het moet leiden tot betere campagne prestaties en meer gemak bij monitoring. In dit artikel nemen we Facebook advertising tool Nanigans onder de loep.

Facebook

P&G wil bulk internetreclame geautomatiseerd inkopen

Procter & Gamble, de belangrijkse concurrent van Unilever, wil zeventig procent van zijn advertentiebudget via elektronische marktplaatsen laten lopen. Dat is een enorme omslag voor de multinational, die tot dusverre alleen kleinschalig experimenteerde met geprogrammeerd inkopen.

Online advertising

Ligatus koopt bedrijf voor contentaanbevelingen

Reclametechnologiebedrijf Ligatus koopt Veeseo uit Duitsland. Aangesloten uitgevers moeten hierdoor het publiek langer op hun sites kunnen houden en daar meer geld aan verdienen.

Online advertising

Google AdWords gaat porno weren

Adverteerders die zijn aangesloten bij Googles AdWords hebben per e-mail te horen gekregen dat advertenties met pornografische inhoud binnen enkele weken niet langer worden geaccepteerd.

Online advertising

Platform161 met premium programmatic buying

Automated buying en premium display zijn termen die eigenlijk niet hand in hand gaan. Daar brengt reclametechnologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam verandering in. Adverteerders en bureaus kunnen nu de beste reclameplekken inkopen op exchanges.

Online advertising

Turn: Mobiel adverteren stijgt wereldwijd met 109 procent

Programmatic advertising, oftwel geprogrammeerd inkopen van advertenties, neemt een hoge vlucht. Dit blijkt uit de nieuwste Advertising Intelligence Index over het eerste kwartaal van 2014 samengesteld door Turn, het marketingsoftware en analytische advertentieplatform.

Online advertising

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

E-mailmarketing

Internetreclame groter dan tv-budgetten na 2018

Adverteerders wereldwijd geven over vijf jaar meer uit aan reclame op internet dan op televisie. Dat voorspelt PwC in zijn […]

Online advertising

Advertentie-inventaris uitgevers voortaan op platform Mediabookers

Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongresn in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.

Media

AppNexus neemt Franse Alenty over

AppNexus neemt voor een onbekend bedrag het Franse bedrijf Alenty over, dat de zichtbaarheid van advertenties meet.

Analytics

Nieuw RTB-merk cStrong uit ‘onvrede’

Veronique Swinkels en Liset van Doorn lanceren cStrong, een nieuwe specialist in automated trading. De beide ondernemers vinden dat het huidige aanbod van display advertising niet de gewenste service biedt. De bestaande partijen zijn met name technisch gedreven en niet gericht op heldere communicatie. Hierdoor moet er elke keer een enorme vertaalslag naar de klant worden gemaakt.

Online advertising