More stories

Tien tips voor Google Shopping Optimalisatie

Hoe besteed je elke euro van je Google Shopping campagne optimaal? En waar kun je nu beginnen met optimaliseren? Onderstaand geef ik je tips en tricks om je campagnes te optimaliseren en de omzet van je Google Shopping campagnes te optimaliseren.

Marketing

Is advertentiefraude wel een probleem?

Het web wordt overspoeld door crawlers en ander geautomatiseerd gespuis. Dat heeft consequenties voor de digitale advertentiemarkt, fraude is inmiddels een serieus probleem. Maar hoe groot is die fraude eigenlijk?

Marketing

Promoted Pins van Pinterest nu voor alle adverteerders

Pinterest stelt zijn Promoted Pins-programma na een proefperiode per 1 januari open voor alle adverteerders. Betaalde berichten worden veel meer gedeeld dan standaard advertenties en hebben ook een langere ‘houdbaarheid’.

Marketing

Grote uitgevers storten zich op geautomatiseerde advertentieverkoop

Steeds meer grote Amerikaanse uitgevers, waaronder Time, News Corp en Wenner Media, gaan over op geautomatiseerde advertentieverkoop. Databroker Varick Media Management heeft daartoe een groot aantal contracten getekend.

Marketing

ROI gedreven Display Targeting: Google AdWords ‘In-Market Buyers’

Profit-driven doelstellingen bereiken door middel van direct-response campagnes via Display Advertising? Een complexe opgave. Echter, hoe zou het zijn als u advertenties aan mensen kunt laten zien die actief overwegen een product of dienst aan te schaffen dat u aanbiedt?

Marketing

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Marketing

YouTube-ster dumpt Mediakraft publiekelijk

Het Europees werkende commerciële medianetwerk Mediakraft en een van zijn grootste Duitse sterren op YouTube zitten elkaar in de haren. Het medianetwerk zou veel van zijn beloftes niet zijn nagekomen.

Marketing

Marketeers: ‘Tools mobiele marketing verre van optimaal’

Net als voor de collega-marketeers die zich bezighouden met B2C-marketing, zullen de budgetten van B2B-marketeers snel verplaatsen naar advertenties voor mobiele apparatuur. Maar, zo zeggen de marketeers in een onderzoeksrapport van VentureBeat, het ontbreekt ze gewoonweg aan de juiste tools om sneller te focussen op deze groeimarkt.

Marketing

Nieuwe banner houdt shoppers op site van uitgever

Een nieuw soort banner zorgt ervoor dat de bezoeker van een website niet meer hoeft weg te klikken van die site om een online aankoop te doen. Redactie en commercie worden zo heel dicht bij elkaar gebracht.

E-commerce

Verdubbel je ROI met Google Shopping campagnes op productniveau

Veel webwinkeliers hebben hun Shopping campagnes ingedeeld op categorie of op merk of allebei. Het aantal product groepen is dan beperkt en dat maakt campagnes beheer(s)baar. Dat betekent ook dat veel winkeliers niet weten hoe hun individuele producten presteren op Google of Beslist. Maar als je maandelijks je campagne op productniveau bekijkt, hoeft dat maar een paar minuten te kosten en het levert een hoop geld op:

Marketing
Premium

IAB: zichtbaarheid advertenties naar 70 procent

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) roept de online advertentie-industrie op om te streven naar een advertentiezichtbaarheid van zeventig procent. 2015 wordt volgens het IAB een ‘transitiejaar’.

Marketing

Mobiele retargeting als essentiële volgende stap

Advertentiebudgetten zullen het komende jaar wereldwijd met zes procent toenemen. Die verwachting spreekt marktonderzoeker eMarketer uit. De totale besteding zal stijgen naar een kleine 600 miljard dollar (ruim 480 miljard euro). Maar vooral de retargeting via een mobiel apparaat blijft daarin de uitdaging.

Marketing

Ontwikkelingen in Google Shopping: kans of bedreiging?

De laatste tijd zijn er veel ontwikkelingen gaande in het Google Shopping landschap. Vanuit Google wordt er steeds meer aandacht geschonken om het product voor zowel de adverteerder als de consument aantrekkelijker te maken. Wat zijn de ontwikkelingen en hoe kun je de nieuwe features inzetten om ervoor te zorgen dat het resultaat van Google Shopping campagnes zal toenemen?

Marketing

Actiecode.nl brengt mobiele app uit, veel exclusiefs

“We hebben bewust lang gewacht met het uitbrengen een app om voldoende impact te kunnen maken voor retailers“, aldus directeur Jelle van der Bij van Imbull, het bedrijf achter Actiecode.nl.

E-commerce
Premium

Bereik je (niche) doelgroep met Display Advertising

Display Advertising wint aan populariteit. Met de opkomst van real time bidding (RTB) en platformen als DoubleClick kunnen we onze klanten ook online efficiënter benaderen. Maar ook de traditionelere netwerken, zoals het Display Netwerk van Google bieden legio opties om specifieke doelgroepen te bereiken op specifieke momenten. Drie tips om zonder kennis van RTB en DoubleClick toch slim te werk te gaan met Display Advertising.

Marketing