More stories

Arno Peperkoorn naar Publicitas

Arno Peperkoorn wordt de nieuwe Europees managing director van de digitale tak van Publicitas. Hij gaat met Improve Digital een automated trading-tak oprichten, en daarmee RTB op de kaart zetten bij moederbedrijf PubliGroupe.

Online advertising

Media Monks: ‘Merken moeten mobiele focus eisen’

Merken en adverteerders in Nederland lopen achter bij hun internationale tegenhangers in Londen en New York. Ondanks de grote mobiele penetratie en de creatieve kennis hier. Victor Knaap en Wesley ter Haar vinden dan merken meer mobiele focus mogen eisen van de online sector.

Mobile

Deutsche Telekom blijft leuren met Scout24

Vijf investeringsbedrijven tonen interesse om Scout24 over te nemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil dertig procent van het eigendom via een veiling verkopen.

Online advertising

Waarom Adwords conversies uitblijven op tablets

Het gebruik van tablets door consumenten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Deze trend werd nog maar eens bevestigd tijdens de analyse van driehonderd miljoen AdWords klikken. De stijgende lijn in het gebruik van tablets is duidelijk te zien wanneer we kijken naar de clickshare. Deze groeit binnen een jaar met 290% ten opzichte van de clickshare op computers.

Online advertising

Daily Mail stopt affiliatemarketing in nieuwsverhalen

De Engelse krant Daily Mail gaat reclamelinks in de nieuwsverhalen op zijn website verwerken. Lezers van de roddelrubriek kunnen zo, bijvoorbeeld, doorklikken naar een webwinkel om hetzelfde jurkje als een beroemde actrice te kopen. Of de schoenen van een sporter.

Online advertising

comScore aast met eigen product op STIR-leden

Nu JIC-STIR is opgehouden met online bereiksmetingen duikt zijn technisch partner comScore in het gat dat achterblijft. Het hoopt zo veel mogelijk ex-leden van STIR over te halen zijn aanstaande meetsysteem af te nemen.

Online advertising

ClickDistrict verandert naam in 161MEDIA

Technologiebedrijf ClickDistrict verandert vandaag zijn naam in 161MEDIA. De nieuwe naam moet een breder werkterrein weergeven dan alleen klikbare grafische reclame-uitingen.

Online advertising

Scoupy steekt app in het nieuw

De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.

Conversie

Nederland is te klein!

De online advertentieindustrie is te veel gefocust op Nederland, terwijl de potentie daarbuiten enorm is. Om implosie te voorkomen, moeten we onze kennis en ervaring juist gaan exporteren.

Online advertising

Geeft Amazon de nekslag aan Dropgifts en Wrapp?

Amazon.com laat zien dat ‘social gifting’ een feature is en geen product. Het brengt een nieuwe Facebookdienst uit: Birthday Gifts en maakt het daarmee opkomende spelers als Dropgift en Wrapp moeilijk.

Online advertising

Zanox-M4N legt deel publishers aan banden

Zanox-M4N voert verscherpte regels in voor beheerders van kortingscodessites. Het streven: de consument enkel nog geldige codes laten zien en misleidende trucs voorkomen.

Online advertising

Layar opent Canadees kantoor

Layar gaat zich intensiever op de Noord-Amerikaanse printmarkt richten en opent daarom een kantoor in Toronto.

Online advertising

Nielsen: Meer reclamegeld naar internet dan televisie

Adverteerders gaven in 2012 netto meer uit aan reclame op internet dan op televisie. De zogeheten mediabestedingen daalden vorig jaar met 4,7 procent in Nederland. Enkel de uitgaven aan commerciële ruimte op internet stegen, en wel met acht procent.

Online advertising

Marktplaats’ RTB-exchange geschikt voor rich media

Selecte adverteerders kunnen grote, interactieve reclames gaan vertonen op Marktplaats nu deze zijn RTB-exchange gereed heeft gemaakt voor rich media.

Online advertising

AdWords en de nieuwe manier van bieden per locatie

Vanaf 22 juli worden alle AdWords campagnes automatisch overgezet naar de eerder dit jaar geïntroduceerde Enhanced Campaigns. We zien dat deze upgrade grote veranderingen met zich meebrengt voor de SEA marketeers en bestaande AdWords campagnes.

Online advertising