Wehkamp schrapt 10.000 producten van Beslist.nl
Wehkamp heeft zijn productaanbod op Beslist.nl met eenderde teruggebracht. De winkel verzet zich, net als grote branchegenoten, tegen het nieuwe betaalmodel van de vergelijker.
Wehkamp heeft zijn productaanbod op Beslist.nl met eenderde teruggebracht. De winkel verzet zich, net als grote branchegenoten, tegen het nieuwe betaalmodel van de vergelijker.
Performance marketingbureau Pervorm, gespecialiseerd in display en social performance advertising, lanceert samen met technologiebedrijf MediaMath het Open Seat-product. Daarmee kunnen adverteerders hun geautomatiseerde media-inkoop zelf beheren.
De vaste en mobiele versie van Google Maps gaan meer reclame vertonen. De inhoud van de zoekopdracht op de landkaart bepaalt (ook hier) reclames worden getoond.
Affiliatenetwerk Tradedoubler ziet groeiende concurrentie uit social media, ad exchanges, mobiel en video en bereidt zich voor op een nieuwe strategie. Afgelopen kwartaal leverde het 21 procent omzet in omdat een aantal grote internationale klanten is vertrokken.
Online retailers geven het meeste marketinggeld uit aan betaalde zoekadvertenties. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Forrester Research en Shop.org. Search leverde in 2013 ook meer rendement op dan in voorgaande jaren.
Automated of programmatic trading en real time bidding zijn booming. De techniek waarbij via digitale marktplaatsen automatisch en real time advertentieplaatsen worden verhandeld, wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. Het biedt daarnaast veelal over het hoofd geziene mogelijkheden voor content en video marketing.
Yahoo heeft het mobiele advertentie en analyticsbedrijf Flurry overgenomen voor naar verluidt meer dan 200 miljoen dollar. Yahoo heeft de aankoop bevestigd zonder een overnamebedrag te noemen.
Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.
Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.
Het mobiele advertentienetwerk van Amazon reikt niet langer slechts tot Android en Amazons eigen Fire OS, maar is nu via de Amazon Mobile Ads API ook beschikbaar op iOS van Apple.
Sommige goksites en affiliates lijken zich nog maar weinig aan te trekken van de waarschuwingsactie die de Kansspelautoriteit is gestart naar aanleiding excessieve reclames rondom (inter)nationale (sport)evenementen zoals het WK Voetbal en de Tour de France.
Mediabureau Mindshare, onderdeel van WPPs GroupM, gokt op de markt voor wearables. Het heeft een nieuwe divisie Life+ in het leven geroepen voor advertentieproducten op slimme horloges, fitness trackers en Google Glass.
Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.
Marktplaats.nl vergroot zijn bereik voor adverteerders met elf procent nu zij via de exchange ruimte kunnen inkopen in de iPad-app.
Recent heeft het IAB en Deloitte een rapport gepubliceerd over de status van programmatic trading in Nederland als onderdeel van het onderzoek naar de bestedingen aan online adverteren in 2013. De resultaten bevestigen dat de Nederlandse markt voor online adverteren in een programmatic landschap verandert. Sterker nog, in vergelijking tot de omringende landen loopt Nederland voorop in de omarming van programmatic advertising.