More stories

Fusie Omnicom en Publicis afgeblazen

De fusie van communicatiebedrijf Omnicom en zijn Franse branchegenoot Publicis wordt afgeblazen. De afronding van de trandactie brengt volgens beide bedrijven problemen met zich mee.

Online advertising

Google volgt je binnenkort de winkel in

Wat is de impact van Google Adwords campagnes op de fysieke winkelomzet? Google kan retailers daar binnenkort antwoord op geven door de consument offline de winkel in te volgen. De in-store conversie wordt gemeten door klikgedrag te koppelen aan devices en Big Data.

Online advertising

Cookiewet biedt onvoldoende bescherming volgens consumenten

De helft van de Nederlandse consumenten vindt dat de cookiewet de privacy van consumenten op internet nauwelijks heeft verbeterd. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond voor de Digitaalgids: 29 procent van de ondervraagden vindt hun privacy wel verbeterd door de cookiewet en 21 procent weet het niet.

Online advertising

Scoren met grensverleggende LEGO-reclame

Om de première van The LEGO Movie te promoten, heeft filmmaatschappij Warner Bros vier bestaande tv-commercials met LEGO nagemaakt. Van de meer dan zeven miljoen kijkers zag ruim één miljoen de spotjes op YouTube.

Campagnes

‘Samsung herziet reclameportefeuille’

Elektronicafabrikant Samsung herziet zijn (digitale) reclamebeleid en gaat op zoek naar nieuwe partners. Dat schrijft AdAge. Mogelijk komt er een einde aan de relatie met Publicis.

Communicatie

Digital leidend in reclamesector

De hoge breedbandpenetratie en de verbeterde snelheid en kwaliteit van mobiele netwerken maken Nederland tot een speelparadijs voor digitaal tijdverdrijf. En daarmee uitermate aantrekkelijk voor adverteerders.

Online advertising

Infographic: vijf tips voor mobiele acquisitie

Appia geeft vijf tips voor mobiele advertenties. Zo blijken native advertenties, oftewel advertenties met een sterk redactionele insteek, 25 procent beter te scoren dan banner ads. Een van de andere tips is om ‘globaal’ te gaan, met andere woorden, je te richten op Engelstalige markten. Analyse en voorspellen zijn onmisbare instrumenten in het geheel.

Online advertising

Doe je voordeel met de nieuwste AdWords features van 2014

Deze week werd eindelijk door Google bekend gemaakt welke wijzigingen precies doorgevoerd zullen worden in het Adwords Platform. Het lijkt erop dat onze angsten grotendeels ongegrond waren: Google ontneemt ons geen van onze veelgebruikte tools. Sterker nog: we krijgen er de komende maanden juist een aantal interessante nieuwe features en verbeteringen bij!

Online advertising

Wegener in lokale online marketing voor MKB

Wegener staat op het punt lokale marketingdiensten te lanceren die concurreren met DTG. Bedrijven uit het MKB kunnen er terecht voor websites, SEO-diensten en internetreclame.

Online advertising

IAB: adverteerders, omarm HTML5!

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) heeft adverteerders opgeroepen om HTML5 te omarmen nu steeds meer websites mobiel worden bekeken. Volgens kenners worden vooral de semantische kansen onbenut gelaten.

Online advertising

Online worden grenzen van de Reclame Code vaker opgezocht

Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.

Creative

Nederlands platform Twitterreclame van start

Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.

Online advertising

CEO Tradedoubler op zijspoor gezet

De Raad van de Commissarissen stuurt CEO Rob Wilson van Tradedoubler naar huis. De resultaten wilden onder zijn leiding maar niet verbeteren.

Online advertising

WeTransfer sluit boekendeal met Penguin Books

Penguin Books uit Engeland gaat reclame maken voor een nieuwe boekenreeks op de downloadschermen van WeTranfser.

Online advertising

Facebook start eigen mobiel advertentienetwerk

Facebook lanceert eind deze maand op zijn ontwikkelaarsconferentie een eigen netwerk voor advertenties op mobiele apparaten. Dat meldt Re/code op basis van diverse betrokkenen.

Online advertising