Google AdWords gaat porno weren
Adverteerders die zijn aangesloten bij Googles AdWords hebben per e-mail te horen gekregen dat advertenties met pornografische inhoud binnen enkele weken niet langer worden geaccepteerd.
Adverteerders die zijn aangesloten bij Googles AdWords hebben per e-mail te horen gekregen dat advertenties met pornografische inhoud binnen enkele weken niet langer worden geaccepteerd.
Automated buying en premium display zijn termen die eigenlijk niet hand in hand gaan. Daar brengt reclametechnologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam verandering in. Adverteerders en bureaus kunnen nu de beste reclameplekken inkopen op exchanges.
Programmatic advertising, oftwel geprogrammeerd inkopen van advertenties, neemt een hoge vlucht. Dit blijkt uit de nieuwste Advertising Intelligence Index over het eerste kwartaal van 2014 samengesteld door Turn, het marketingsoftware en analytische advertentieplatform.
De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.
Adverteerders wereldwijd geven over vijf jaar meer uit aan reclame op internet dan op televisie. Dat voorspelt PwC in zijn […]
Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongresn in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.
AppNexus neemt voor een onbekend bedrag het Franse bedrijf Alenty over, dat de zichtbaarheid van advertenties meet.
Veronique Swinkels en Liset van Doorn lanceren cStrong, een nieuwe specialist in automated trading. De beide ondernemers vinden dat het huidige aanbod van display advertising niet de gewenste service biedt. De bestaande partijen zijn met name technisch gedreven en niet gericht op heldere communicatie. Hierdoor moet er elke keer een enorme vertaalslag naar de klant worden gemaakt.
Google zet gebruikers met oude versies van Internet Explorer aan de kant. AdWords gebruikers met Internet Explorer 9 of ouder krijgen geen toegang meer tot AdWords.
Omnicom Media en Twitter hebben een advertentiedeal ter waarde van 230 miljoen dollar aangekondigd. Het bedrijf integeert zijn onderdeel Accuen voor geprogrammeerde inkoop van advertenties met Twitters eigen mobiele advertentieplatform MoPub.
Televisie is twee keer zo effectief als enig ander advertentiemedium en de effectiviteit is de afgelopen drie jaren toegenomen, mede onder invloed van tablets en smartphones. Dat stelt SPOT naar aanleiding van het onderzoek ‘Payback 4, Pathways to profit’, uitgevoerd in opdracht van Thinkbox.
Yahoo zal deze zomer een YouTube-rivaal gaan starten. De internetgigant praat met producenten over het delen van reclame-opbrengsten die in elk geval hoger liggen dan bij Googles YouTube.
Het Commissariaat voor de Media heeft afspraken gemaakt met de regisseurs van Utopia TV om over de livestreams te waken. Als er onverhoopt zaken in beeld komen die strijdig zijn met de Mediawet, dan grijpt de regisseur zelf in. Dat zeg commissaris Eric Eljon in een interview.
Facebook is een rechtszaak begonnen tegen een Amerikaanse affiliate marketeer die infiltreerde in het advertentienetwerk van Facebook en namens diverse bedrijven ‘seksueel getinte advertenties’ verkocht. Die advertenties werden blijkbaar niet meteen opgemerkt.
Via populaire Nederlandse websites, waaronder De Telegraaf, Privé en VI, is vandaag malware via advertenties verspreid. Dat laat Ronald Prins van Delftse bedrijf Fox-IT tegenover Security.NL weten.