More stories

‘Tv meest renderend advertentiemedium’

Televisie is twee keer zo effectief als enig ander advertentiemedium en de effectiviteit is de afgelopen drie jaren toegenomen, mede onder invloed van tablets en smartphones. Dat stelt SPOT naar aanleiding van het onderzoek ‘Payback 4, Pathways to profit’, uitgevoerd in opdracht van Thinkbox.

Online advertising

Yahoo komt met YouTube-rivaal

Yahoo zal deze zomer een YouTube-rivaal gaan starten. De internetgigant praat met producenten over het delen van reclame-opbrengsten die in elk geval hoger liggen dan bij Googles YouTube.

Online advertising

Commissariaat voor de Media kijkt streng toe op Utopia TV

Het Commissariaat voor de Media heeft afspraken gemaakt met de regisseurs van Utopia TV om over de livestreams te waken. Als er onverhoopt zaken in beeld komen die strijdig zijn met de Mediawet, dan grijpt de regisseur zelf in. Dat zeg commissaris Eric Eljon in een interview.

Media

Facebook tillen doe je zo

Facebook is een rechtszaak begonnen tegen een Amerikaanse affiliate marketeer die infiltreerde in het advertentienetwerk van Facebook en namens diverse bedrijven ‘seksueel getinte advertenties’ verkocht. Die advertenties werden blijkbaar niet meteen opgemerkt.

Online advertising

Weer malware aanvallen via advertentienetwerk AppNexus

Via populaire Nederlandse websites, waaronder De Telegraaf, Privé en VI, is vandaag malware via advertenties verspreid. Dat laat Ronald Prins van Delftse bedrijf Fox-IT tegenover Security.NL weten.

Online advertising

Axel Springer koopt Britse banensite

Uitgeverij Axel Springer breidt zijn positie op de Europese markt voor online vacaturebemiddelingen uit met de overname van het Engelse Jobsite.

Online advertising

Affiliatenetwerk Daisycon betaalt uit in Bitcoin

Affiliatenetwerk Daisycon gaat desgewenst in Bitcoin uitbetalen. De betalingen zijn per direct beschikbaar voor alle nationale en internationale sitebeheerders, zo laat het netwerk weten.

Online advertising

‘In 2018 bijna kwart van tv-reclame via RTB’

Televisie gaat Real Time Bidding (RTB) groots omarmen. Dat voorspelt Strategy Analytics. De doorbraak wordt voorzien voor het jaar 2018.

Communicatie

Videoadvertenties Facebook breder beschikbaar

Facebook rolt zijn zogenoemde autoplay video-advertenties in meerdere landen uit. Dit zijn advertenties die automatisch afspelen in de tijdlijn van de gebruiker, overigens zonder geluid.

Online advertising

Uitgevers en bureaus lanceren nieuw bereiksonderzoek

Uitgevers, exploitanten en media-adviesbureaus in Nederland publiceren de eerste resultaten van het nieuwe mobiele, geïntegreerde bereiksonderzoek. Dutch Digital Media Measurement (DDMA) presenteert de cijfers over afgelopen kwartaal straks op Digital Marketing Live.

Online advertising

Digital Marketing Live: Brand storytelling met muziek

Ook de muziekindustrie erkent de mogelijkheden van digitale marketing. Als geen ander label is Universal Music actief met het koppelen van artiesten en merken. Op Digital Marketing Live, morgen in de Beurs van Berlage in Amsterdam, vertelt Rens Bosma er meer over. Hij werkte voor TMG, Radio 538 en Hyves.

Online advertising

Layar opent full service-studio

Adverteerders kunnen eenvoudiger betere reclamecampagnes gaan maken met augmented reality. Technologiebedrijf Layar opent daartoe samen met zijn platformpartners een studio voor full service producties.

Mobile

Alex Stil wordt wereldbaas ‘programmatic’ Mindshare

Mediabureau Mindshare stelt Alex Stil aan als hoogste verantwoordelijke voor real time trading, een vorm van internetreclame, binnen het concern wereldwijd.

Online advertising

Nielsen: Online mediabestedingen groeiden in crisis 57%

De totale jaarmediabestedingen daalden afgelopen vijf jaar met 17 procent of 900 miljoen euro. Online uitgevers komen als enige winnaars uit de bus met een toename in de verwerkte mediabudgetten van 57 procent.

Online advertising

Facebook sluit megadeal met reclamereus Publicis

Bureaunetwerk Publicis Groupe heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Facebook. Volgens AdAge gaat het om een deal met onder meer data en video die 500 miljoen dollar waard is.

Online advertising