More stories

Google Shopping: kunnen reguliere zoekadvertenties overboord?

Webwinkelvergelijkers zoals Beslist.nl zijn ontzettend populair zijn bij de Nederlandse consument. Google bedacht dit concept al in 2002 en ontwikkelde Froogle. Tegenwoordig kennen wij deze dienstverlening onder de naam Google Shopping, in Nederland voornamelijk populair vanwege de mogelijkheden die Product Listing Ads (PLA’s) bieden. Moeten retailers hun reguliere zoekadvertenties vervangen door PLA’s?

Online advertising

Infographic: marketingbudgetten in 2014

Het kan nog net: vooruitblikken op 2014. Econsultancy en Responsys vroegen 600 bedrijven naar hun marketinguitgaven voor het komende jaar. En die gaan, zowel voor B2B als B2C, flink omhoog. Hoog op de agenda: content marketing en uiteraard SEO. Affiliate marketing eindigt onderaan de lijst.

Online advertising

Minder online omzet Sanoma

Sanoma heeft de online omzet in Nederland in 2013 zien dalen met een procent, waar de sector marktbreed plussen laat zien. De uitgeverij noteert hier bijna de helft van zijn omzet uit digitale activiteiten.

Online advertising

Scoupy partnert met regionale uitgevers

Scoupy sluit samenwerkingsverbanden met uitgevers van regionale kranten om het bereik van adverteerders te vergroten en meer lokaal relevant aanbod te creëren.

Mobile

Malaise Tradedoubler houdt aan

De Europees werkende affiliatemarketeer sluit het boekjaar af met twaalf procent verlies en weer een reorganisatie.

Online advertising

Workshop: hogere ROI met feedmarketing

Productfeedmarketing biedt voor e-commercepartijen en affiliates momenteel de grootste kans om meer omzet uit bestaande advertentiekanalen te halen. Hoe doe je dat? En wat zijn handige tips & tricks? In deze workshop aandacht voor de belangrijkste succesvoorwaarden van feedmarketing binnen verschillende media.

Online advertising

Coupons.com naar de beurs voor 100 miljoen

De Amerikaanse kortingsbonnensite Coupons.com gaat naar de beurs om 100 miljoen dollar op te halen. Digitale coupons genieten nog steeds tientallen procenten groei aan belangstelling.

Conversie

Google: Nog dichter op de huid van de gebruiker

Zoeken via de mobiele telefoon vertoonde eerder andere gebruikspatronen dan op de desktop. ‘Niet meer’, zegt Google. Het bedrijf laat de focus op Mobiel los en verbreedt zijn ambities: altijd overal dichtbij.

Online advertising
Premium

Google blijft groeien (+17 procent)

Google sluit de boeken over 2013 af met weer dubbelcijferige groei. De omzet in de laatste drie maanden steeg met zeventien procent tot 16,9 miljard dollar. Meer dan analisten verwachtten. De kapitaalinvesteringen verdubbelden ruim.

Online advertising

Google moet omzet AdWords afstaan aan patenttrol

Google moet een deel van de inkomsten van AdWords afstaan aan een octrooihouder. Dat heeft een rechtbank in Virginia dinsdag bepaald. Om precies te zijn 1,36 procent van de omzet gaat straks naar Vringo, die daarmee honderden miljoenen dollars opstrijkt.

Online advertising

‘Meer bedrijven gaan met video adverteren’

“Niet enkel de usual suspects gaan meer online video-adverteren. De spoeling wordt breder. De combinatie televisie en online wordt ook steeds meer ingekocht”, signaleert Joost Vosmer van Videostrip.

Online advertising

Layar zoekt toepassingen Google Glass

Technologiebedrijf Layar neemt een voor de hand liggende stap en gaat op zoek naar toepassingen voor Google Glass. Printuitgevers kunnen in de toekomst hun titels interactief tot leven brengen op internetbrillen.

CMS

Dalende reclame-inkomsten Yahoo

Yahoo sloot het laatste kwartaal van 2013 af met dalende advertentie-inkomsten. De omzetplus uit reclame bij de zoekresultaten compenseert de daling bij display advertising niet. Beleggers reageren negatief.

Online advertising

Criteo schuift performance-reclame in mobieltjes

De gedragsgebaseerde reclametechnieken van Criteo worden ontsloten voor het mobiele domein, apps in het bijzonder.

Online advertising

Retailers overstag voor Google Shopping

De productzoekmachine Shopping van Google is in Nederland nog niet erg groot, maar als Amerikaanse cijfers illustratief zijn dan komt daar snel verandering in. In de VS ging eind 2013 een kwart van het paidbudget al naar Shopping.

Online advertising