More stories

‘We hebben maandelijks 280 miljoen views op YouTube’

Een paar jonge Nederlanders in Berlijn richtten een bedrijf op dat nu een half miljoen video’s exploiteert. De 1300 producenten voor wie Divimove werkt, genereren met hun werk maandelijks 280 miljoen views op YouTube.

CMS

‘Omzet Google uit niet-mobiele reclame daalt’

Voor het eerst besteden Amerikaanse adverteerders dit jaar minder bij Google aan AdWords bij desktop search. Voor mobiele kanalen daarentegen gaan de beurzen juist verder open.

Mobile

SBS krijgt online verkoop voor 538 Groep

SBS Broadcasting doet sinds begin deze maand de verkoop van online videocommercials voor 538 Groep.

Online advertising

Coca-Cola: beter rendement uit Facebook dan televisie

Een campagne van Coca-Cola in Frankrijk leverde op Facebook een hoger rendement van reclamegeld op dan de bestedingen bij televisie.

Online advertising

Eric Smeding in management Traffic4u

Met de aanstelling van Eric Smeding in het management verwerft marketingbureau Traffic4u nieuw bloed voor de aanwassende activiteiten in omnichannel retail en de corporate wereld.

Online advertising

Europees IAB gaat zwaarder politiek lobbyen

De nieuwe voorzitter van brancheorganisatie IAB Europe gaat zich meer bezighouden met lobby-activiteiten bij de Brusselse politiek.

Online advertising

Reclametarieven op Twitter blijven dalen

De reclametarieven op Twitter dalen van kwartaal op kwartaal en het bedrijf vindt dat juist een goede zaak. “We verwachten ook dat de kosten per interactie zullen dalen’.

Online advertising

ING wil adverteerders inzicht bieden in klantgedrag (update)

ING wil bedrijven inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten om hun op maat gesneden advertenties te kunnen aanbieden. De bank heeft daarvoor een speciaal Big data-team geformeerd, dat de gegevens uit het betalingsverkeer moet analyseren. Dat zegt directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING in een gesprek met het FD.

Online advertising

De click is dood, lang leve de interactie

Zijn PPC en CTR nog wel relevante graadmeters voor het succes van een advertentie? In de wereld van performance based marketing is de computermuis heilig. En daarmee is de ‘click’ een vastgeroeste performance marketing term geworden. Technologische ontwikkelingen staan echter niet stil en de beleving van display ads zal dankzij nieuwe technieken volledig veranderen.

Online advertising

Amerikaanse mediabureaus: ‘Tv-impressie is gelijk aan YouTube’

Zes op de tien mediabureaus in Amerika vindt reclame bij online video, op YouTube bijvoorbeeld, evenveel waard als op televisie.

Online advertising

Axel Springer reorganiseert rondom Digitaal

Uitgeverij Axel Springer reorganiseert zijn bedrijfsstructuur om de focus op digitaal uitgeven sterker naar voren te brengen. Uit de vandaag gepubliceerde jaarcijfers blijkt dat bijna de helft van de omzet afkomstig is uit online activiteiten.

Online advertising

Raad van State heeft advies cookiewet klaar

De Raad van State heeft een advies uitgebracht over de cookiewet, als reactie op de voorgestelde wetswijziging van minister Kamp. De inhoud van dit advies is echter nog niet openbaar. Het advies wordt pas gepubliceerd wanneer het ministerie het voorstel officieel indient bij de Tweede Kamer.

Online advertising

Infographic: Facebook adverteren voor beginners

Adverteren op Facebook? Waarom eigenlijk? Een nieuwe infographic van het Franse marketingbedrijf QOC schept licht in de duisternis. Meer kliks en meer rendement, beloven ze.

Online advertising

Widespace synchroniseert mobiele reclame met tv-commercials

Het Zweedse technologiebedrijf Widespace brengt een systeem op de markt waardoor mobiele display-reclame wordt vertoond op de momenten dat een merk op tv adverteert.

Mobile

In drie stappen inzicht in volledige kwaliteitsscore via AdWords-scripts

De kwaliteitsscore binnen Google AdWords is een enorm belangrijke indicator, cruciaal onderdeel van de advertentiepositie en het bepaalt mede wat je per klik betaalt. In de AdWords interface wordt de kwaliteitsscore enkel weergegeven op zoekwoordniveau. Via AdWords-scripts is het mogelijk om je kwaliteitsscore op alle niveaus inzichtelijk te maken.

Online advertising