IAB: adverteerders, omarm HTML5!
Het Interactive Advertising Bureau (IAB) heeft adverteerders opgeroepen om HTML5 te omarmen nu steeds meer websites mobiel worden bekeken. Volgens kenners worden vooral de semantische kansen onbenut gelaten.
Het Interactive Advertising Bureau (IAB) heeft adverteerders opgeroepen om HTML5 te omarmen nu steeds meer websites mobiel worden bekeken. Volgens kenners worden vooral de semantische kansen onbenut gelaten.
Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.
Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.
De Raad van de Commissarissen stuurt CEO Rob Wilson van Tradedoubler naar huis. De resultaten wilden onder zijn leiding maar niet verbeteren.
Penguin Books uit Engeland gaat reclame maken voor een nieuwe boekenreeks op de downloadschermen van WeTranfser.
Facebook lanceert eind deze maand op zijn ontwikkelaarsconferentie een eigen netwerk voor advertenties op mobiele apparaten. Dat meldt Re/code op basis van diverse betrokkenen.
Het reclamenetwerk Linki uit Uden stopt zijn activiteiten met affiliatemarketing. Het kan deze reclamevorm niet meer langer winstgevend aanbieden.
Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.
Adverteerders kunnen in Nederland gericht reclameruimte gaan inkopen bij de app Shazam nu Semilo de lokale vertegenwoordiging in handen krijgt.
Mediabureau Maxus van GroupM heeft Steven Pieneman aangesteld als eindverantwoordelijke voor de digitale strategie- en communicatieadviezen op de Nederlandse markt.
Google experimenteert in Amerika met nieuwe databronnen die de prestaties van AdWords direct koppelen aan de verkopen in fysieke winkels.
Nadat Google recentelijk is gestopt met het prijsgeven van SEO-zoektermen, gaat het nu ook stoppen met het geven van informatie over SEA-zoektermen. Dit maakte Paul Feng, Product Management Director bij Google AdWords, vorige week bekend.
Voor het eerst gaven adverteerders in een jaar meer uit aan internetreclame dan aan reclame op televisie in Amerika.
Adverteerders geven in 2016 voor het eerst meer uit aan display advertising, zoals banners, dan aan tekstreclame bij zoekmachines als Google en Bing.
De video- en later zelfs televisiewereld krijgen er steeds meer mee te maken: mediaruimte inkopen tegen een prijs per opbod. De vaste tarieven gaan eruit. Video Media Groep is een van de partijen in Nederland die videoreclame plaatst op aangesloten sites.