Europees IAB gaat zwaarder politiek lobbyen
De nieuwe voorzitter van brancheorganisatie IAB Europe gaat zich meer bezighouden met lobby-activiteiten bij de Brusselse politiek.
De nieuwe voorzitter van brancheorganisatie IAB Europe gaat zich meer bezighouden met lobby-activiteiten bij de Brusselse politiek.
De reclametarieven op Twitter dalen van kwartaal op kwartaal en het bedrijf vindt dat juist een goede zaak. “We verwachten ook dat de kosten per interactie zullen dalen’.
ING wil bedrijven inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten om hun op maat gesneden advertenties te kunnen aanbieden. De bank heeft daarvoor een speciaal Big data-team geformeerd, dat de gegevens uit het betalingsverkeer moet analyseren. Dat zegt directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING in een gesprek met het FD.
Zijn PPC en CTR nog wel relevante graadmeters voor het succes van een advertentie? In de wereld van performance based marketing is de computermuis heilig. En daarmee is de ‘click’ een vastgeroeste performance marketing term geworden. Technologische ontwikkelingen staan echter niet stil en de beleving van display ads zal dankzij nieuwe technieken volledig veranderen.
Zes op de tien mediabureaus in Amerika vindt reclame bij online video, op YouTube bijvoorbeeld, evenveel waard als op televisie.
Uitgeverij Axel Springer reorganiseert zijn bedrijfsstructuur om de focus op digitaal uitgeven sterker naar voren te brengen. Uit de vandaag gepubliceerde jaarcijfers blijkt dat bijna de helft van de omzet afkomstig is uit online activiteiten.
De Raad van State heeft een advies uitgebracht over de cookiewet, als reactie op de voorgestelde wetswijziging van minister Kamp. De inhoud van dit advies is echter nog niet openbaar. Het advies wordt pas gepubliceerd wanneer het ministerie het voorstel officieel indient bij de Tweede Kamer.
Adverteren op Facebook? Waarom eigenlijk? Een nieuwe infographic van het Franse marketingbedrijf QOC schept licht in de duisternis. Meer kliks en meer rendement, beloven ze.
Het Zweedse technologiebedrijf Widespace brengt een systeem op de markt waardoor mobiele display-reclame wordt vertoond op de momenten dat een merk op tv adverteert.
De kwaliteitsscore binnen Google AdWords is een enorm belangrijke indicator, cruciaal onderdeel van de advertentiepositie en het bepaalt mede wat je per klik betaalt. In de AdWords interface wordt de kwaliteitsscore enkel weergegeven op zoekwoordniveau. Via AdWords-scripts is het mogelijk om je kwaliteitsscore op alle niveaus inzichtelijk te maken.
Google lijkt serieus werk te willen maken van de bestrijding van klikfraude. Vrijdag werd de overname van Spider.io bekendgemaakt, een Brits bedrijf onder leiding van Douglas de Jager.
Criteo neemt voor 21 miljoen euro de Franse e-mailspecialist Tedemis over, een bedrijf dat de inhoud van e-mails kan samenstellen op basis van het online gedrag van de consument.
Om het resultaat uit Google Shopping-campagnes te vergroten en deze campagnes op een betere manier te kunnen managen, heeft Google dit campagnetype helemaal losgetrokken van de ‘normale’ AdWords-campagnes. Sinds 18 februari is dit nieuwe campagnetype voor iedereen beschikbaar. Wat is er veranderd? En belangrijker, hoe nu het maximale uit Google Shopping te halen?
Mobiel adverteren is twee tot vier keer effectiever op mobiele telefoons en tabets dan wanneer dezelfde uitingen worden getoond op desktopcomputers. Bovendien blijken exchanges veel kostenefficiënter dan uitingen op premium sites en apps.
Mozilla gaat advertenties tonen in zijn Firefoxbrowser. Dat meldt AdAge. De non-profit-organisatie die standaard cookies blokkeert, maakte zijn plannen bekend op een bijeenkomst van advertentieorganisatie IAB.