More stories

IAB: adverteerders, omarm HTML5!

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) heeft adverteerders opgeroepen om HTML5 te omarmen nu steeds meer websites mobiel worden bekeken. Volgens kenners worden vooral de semantische kansen onbenut gelaten.

Online advertising

Online worden grenzen van de Reclame Code vaker opgezocht

Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.

Creative

Nederlands platform Twitterreclame van start

Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.

Online advertising

CEO Tradedoubler op zijspoor gezet

De Raad van de Commissarissen stuurt CEO Rob Wilson van Tradedoubler naar huis. De resultaten wilden onder zijn leiding maar niet verbeteren.

Online advertising

WeTransfer sluit boekendeal met Penguin Books

Penguin Books uit Engeland gaat reclame maken voor een nieuwe boekenreeks op de downloadschermen van WeTranfser.

Online advertising

Facebook start eigen mobiel advertentienetwerk

Facebook lanceert eind deze maand op zijn ontwikkelaarsconferentie een eigen netwerk voor advertenties op mobiele apparaten. Dat meldt Re/code op basis van diverse betrokkenen.

Online advertising

Linki stop met pay per click-activiteiten

Het reclamenetwerk Linki uit Uden stopt zijn activiteiten met affiliatemarketing. Het kan deze reclamevorm niet meer langer winstgevend aanbieden.

Online advertising

Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.

Online advertising

Semilo krijgt in app-exploitatie Shazam Nederland

Adverteerders kunnen in Nederland gericht reclameruimte gaan inkopen bij de app Shazam nu Semilo de lokale vertegenwoordiging in handen krijgt.

Mobile

Steven Pieneman head of Digital bij Maxus

Mediabureau Maxus van GroupM heeft Steven Pieneman aangesteld als eindverantwoordelijke voor de digitale strategie- en communicatieadviezen op de Nederlandse markt.

Online advertising

Google koppelt AdWords aan fysieke winkelaankopen

Google experimenteert in Amerika met nieuwe databronnen die de prestaties van AdWords direct koppelen aan de verkopen in fysieke winkels.

Online advertising

Na SEO nu ook SEA ‘not provided’

Nadat Google recentelijk is gestopt met het prijsgeven van SEO-zoektermen, gaat het nu ook stoppen met het geven van informatie over SEA-zoektermen. Dit maakte Paul Feng, Product Management Director bij Google AdWords, vorige week bekend.

Online advertising

Internet groter voor VS-adverteerders dan televisie

Voor het eerst gaven adverteerders in een jaar meer uit aan internetreclame dan aan reclame op televisie in Amerika.

Online advertising

‘Display in 2016 wereldwijd groter dan search’

Adverteerders geven in 2016 voor het eerst meer uit aan display advertising, zoals banners, dan aan tekstreclame bij zoekmachines als Google en Bing.

Online advertising

Video Media Groep in automated video trading

De video- en later zelfs televisiewereld krijgen er steeds meer mee te maken: mediaruimte inkopen tegen een prijs per opbod. De vaste tarieven gaan eruit. Video Media Groep is een van de partijen in Nederland die videoreclame plaatst op aangesloten sites.

Online advertising