More stories

Scoupy in samenwerking Limburgse uitgeverij A&C Media

Uitgeverij A&C Media gaat de regionale verkoop voor Scoupy verzorgen. In ruil daarvoor biedt het zijn adverteerders een mobiele locatiegevoelige manier om kortingsbonnen te verspreiden via smartphones.

Mobile

Apples iAd nu voor iedereen toegankelijk

Het Apple iAd platform is vernieuwd. Niet langer krijgen alleen ontwikkelaars toegang tot de iAd Workbench, waarmee adverteerders campagnes kunnen maken en volgen, iedereen kan dat.

Online advertising

Spil Games lanceert reclamesysteem met digitale video’s

Het Nederlandse Spil Games slaat naar eigen zeggen een nieuwe weg in met een uniek reclameplatform. Daarmee worden reclames getoond aan het betrokken gamerspubliek van Spil Games, dat bijna 200 miljoen maandelijks actieve gebruikers telt.

Entertainment

Duitse displaymarkt groeit tot 1,3 miljard euro

Adverteerders gaven vorig jaar in Duitsland voor 1,3 miljard euro uit aan display advertising, banners en video. Dat is een netto bedrag, want brancheorganisatie BVDW stapt af van bruto rapportages.

Online advertising

Sanoma opent mobiele kanalen voor RTB

Adverteerders kunnen nu via het veilingmodel reclameruimte gaan kopen op de mobiele kanalen van uitgeverij Sanoma.

Online advertising

Wetsvoorstel cookiewet ingediend

Minister Kamp van Economische Zaken (EZ) heeft vrijdag het versoepelde wetsvoorstel voor de cookiewet ingediend. Die wordt zo aangepast dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd voor cookies die niet privacygevoelig zijn.

Dialogue Marketing

Sanoma lanceert nieuw prijsmodel

Uitgeverij Sanoma gaat vanaf volgende week een nieuwe tariefstructuur voor advertenties hanteren, geïnspireerd door een model dat bij televisie wordt gebruikt.

Online advertising

Nederlandse bestedingen affiliatemarketing goed omlaag

Adverteerders nemen lieten affiliatemarketing in 2013 wat links liggen en zochten andere performancekanalen. De jongste bestedingscijfers van het IAB laten zien dat de bestedingen bij affiliatemarketing in 2013 met 2,1 procent daalden.

Online advertising

Online reclamebestedingen Nederland groeien tot 1,3 miljard

Adverteerders gaven in 2013 voor 1,3 miljard euro uit aan reclame via digitale kanalen. Dat is een stijging van 8,4 procent. Het IAB-onderzoek van Deloitte laat zien dat videoreclame in Nederland groter is dan op mobiel.

Online advertising

Tom Triscari nieuwe CEO van YD

Tom Triscari volgt Mendel Senf op als algemeen directeur van reclametechnologiebedrijf YD uit Amsterdam. De nieuwe topman moet de Nederlandse automated trading-diensten onder meer in Amerika op de kaart gaan zetten.

Online advertising

Nieuwe Europese bannerformaten voor merkadverteerders

Belangenorganisatie IAB Europa introduceert zes nieuwe bannerformaten. De helft daarvan sluit precies aan op de afmetingen van tv-schermen, wat een hausse voorspelt van video-advertising.

Online advertising

Google heeft helft mondiale mobiele reclamemarkt

Google heeft de helft van de mobiele reclamemarkt wereldwijd in handen en samen met Facebook is dat tweederde. De profielensite toont de grootste relatieve groei.

Mobile

Affiliates: ‘Meeste omzet uit Tradetracker’

Uitgevers van websites die geld verdienen met affiliatemarketing hebben naar eigen zeggen de hoogste opbrengsten bij Tradetracker. De meeste publishers in Nederland verdienen in het algemeen niet meer dan duizend per maand.

Online advertising

Autoblog.nl: ‘Geen reclame? Neem een abonnement”

Autoblog.nl bindt de strijd aan tegen adblockers, simpelweg omdat reclame ervoor zorgt dat het nieuws op de site gratis kan worden aangeboden. Lezers die daar echt geen trek in hebben, kunnen nu een jaarabonnement nemen en worden zo verlost van alle banners.

Online advertising

Marvel maakt Nederlandse tv-commercial met Shazam

Filmproducent Marvel zendt komende twee weken een tv-commercial uit die een interactieve koppeling heeft met Shazam. Dat zorgt ervoor dat de telefoon tijdens de reclamepauze even verandert in een second screen met aanvullende informatie bij de commercial.

Mobile