More stories

Klassieke retargeting is passé

Het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap. Dat vergt een nieuwe aanpak.

Online advertising

Internationaal groeigeld voor PeerReach

De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.

Online advertising

Kies de juiste KPI’s in display advertising

De tijd dat er budgetten voor display advertising werden vrijgemaakt zonder daar duidelijke doelen doelstellingen aan te hangen ligt inmiddels grotendeels achter ons. Het kiezen van de juiste KPI’s is essentieel in het bereiken van een maximaal resultaat.

Online advertising

Technologie en design versterken elkaar in dynamische banners

Real-time bidding maakt het mogelijk een zeer specifieke doelgroep of individu te targeten, maar wat heeft dat voor zin wanneer gebruik wordt gemaakt van een statische banner met een algemene boodschap?

Online advertising

CEO Zanox International stapt op

Philipp Justus stapt uiterlijk eind februari volgend jaar op als CEO van Zanox. Zijn opvolger wordt spoedig aangekondigd.

Online advertising

Reinout te Brake (IQU): ‘Ik verlang terug naar het zolderkamertje’

IQU begon als affiliatenetwerk en heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een online marketingspecialist voor de internationale game-industrie. Oprichter en directeur Reinout te Brake (41) had de moed bijna opgegeven, maar bereidt nu – vanwege groeipotentie – een verhuizing naar Amerika voor.

Online advertising

Uitgeverij NDC wordt wederverkoper van AdWords

NDC mediagroep is officieel wederverkoper geworden van Google AdWords. Het bedrijf gaat tienduizenden lokale en regionale adverteerders adviseren over de inzet van internetreclame, al dan niet in aanvulling met andere reclamevormen van de uitgeverij.

Online advertising

Sunweb: Geen omzetverlies door cookiewet

Door de correcte toepassing van de cookiewet ziet vakantiesite Sunweb het meetbare siteverkeer met dertig procent dalen. Het bedrijf merkt echter geen grote verschillen in de omzetcijfers.

Legal

Kwart bedrijven gaat minder adverteren door cookiewet

Bijna een kwart van de Nederlandse adverteerders gaat minder online adverteren als gevolg van de cookiewet. Vooral bedrijven in de sectoren Telecom en Travel trekken zich terug voor bezinning.

Online advertising

Drie vragen aan: Joëlle Frijters

Het real time advertentieplatform ImproveDitigal komt voor 85 procent in handen van de Zwitserse PubliGroupe. Aan CEO Joëlle Frijters van ImproveDigital drie korte vragen over deze overname.

Online advertising

Sunweb gaat (bijna) cold turkey met cookiewet

Sunweb is Nederlands eerste grote e-commercesite die cold turkey gaat met de cookiewet. Bezoekers komen de site niet op voordat ze zeggen welke cookies ze wel of niet op hun computer willen. Sluitend is het systeem echter niet.

E-commerce

eDay: Klanten Coca-Cola maken vrijwel alle mediacontent

Niet het bedrijf, maar de drinkers van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, aldus VP Global Brands Cristina Bondolowski.

Online advertising

RTB is niet de heilige graal

Dankzij de goede resultaten die behaald worden met Real Time Bidding, hogere CTR en lagere eCPA’s (effectieve kosten per sale), wordt het gezien als hét wondermiddel voor succesvolle online display campagnes. Toch is RTB is niet de heilige graal.

Online advertising

Cookietool Greenhouse Group doorstaat toets Deloitte

Deloitte Risk Services geeft zijn stempel van goedkeuring aan de cookietool van Greenhouse Group. De bedrijvengroep uit Eindhoven ontwikkelde een techniek om binnen de nieuwe wettelijke privacykaders de resultaten van online campagnes te meten.

E-commerce

PubliGroupe koopt meerderheid Improve Digital

Het Zwitserse mediabedrijf PublicGroupe neemt een belang van 85 procent in Improve Digital.

Online advertising