More stories

Spil Games: ‘Grote volumes tv-budget naar online’

De reclameprijzen, omzetten en volumes voor video advertising “gaan door het dak” bij Spil Games uit Hilversum, zegt directeur Erik Goossens.

Online advertising

Telegraaf opent eigen advertentienetwerk voor MKB

Uitgeverij Telegraaf Media Groep opent een advertentienetwerk waar kleine adverteerders gericht reclameruimte kunnen inkopen voor een klein bedrag.

Online advertising

Scout24 eindelijk verkocht

Het ziet ernaar uit dat het Europese rubrieksadvertentiebedrijf Scout24 eindelijk van eigenaar gaat wisselen. Deutsche Telekom leurt er al bijna twee jaar mee, maar kon tegen de gewenste waardering van twee miljard maar geen koper vinden.

Online advertising

Datingsite Lexa wil koppels inzetten als merkambassadeurs

Stefan van den Berg is alweer ruim zes jaar managing director van Lexa.nl, de grootste en bekendste datingsite van Nederland. Hij begon zijn carrière bij de radiodivisie van Wegener. Binnen hetzelfde concern was hij in 1999 nauw betrokken bij de opzet van nieuwe sites als AutoTrack.nl; JobTrack.nl en Funda.nl.

Online advertising

Google volgt winkelend publiek nu ook offline. Willen we dat?

Je bent vindbaar door al je inspanningen op het gebied van SEO en SEA, maar klanten besluiten uiteindelijk om offline een aankoop te doen. Een dode hoek binnen de conversie. Het is namelijk lastig deze kruisbestuiving inzichtelijk te maken. Google gaat hier verandering in brengen. Het gaat klanten nu ook offline volgen.

Online advertising

Adcrowd lanceert self-service Facebook retargeting

Het Nederlandse Adcrowd breidt zijn werkterrein nu definitief uit naar Facebook. Via enkele handelingen kunnen adverteerders voortaan eenvoudig zelf retargetingadvertenties plaatsen op de News Feed en Sidebar van Facebook.

Online advertising

DigitasLBi en Razorfish sluiten miljoenendeal met Google

DigitasLBi en Razorfish gaan namens hun klanten voor zeker 100 miljoen dollar aan advertentiecampagnes besteden bij Googleplatforms zoals YouTube, Hangouts en Google Plus, zo meldt AdAge op basis van anonieme bronnen. Daartoe hebben de bedrijven een overeenkomst getekend die ook korting zou geven op advertentie-inkoop.

Online advertising

Goede creatie display-ads verdubbelt kooplust

Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie. Een onderzoek laat zien dat goede creatie van displayreclame een groot verschil maakt in het gerealiseerde resultaat.

Online advertising

Mupi Métropole voor interactieve buitenreclame

JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.

Online advertising

60 procent van homepage takeovers niet goed zichtbaar. En nu?

Recent onderzoek toont aan dat maar liefst 60 procent van de homepage takeovers (HPTO’s) niet of niet goed getoond wordt. En dit terwijl deze vorm van high impact advertising juist schreeuwt om zichtbaarheid. Tel daarbij de relatief hoge kosten van een HPTO-campagne op en we kunnen niets anders concluderen dan dat dit een ongewenste situatie is. Hoe kunnen we deze gigantische takeover-waste tackelen?

Online advertising

Moederbedrijf Zoover kampt met lastige Travelmarkt

Uitgeverij Tomorrow Focus boekt in een derde kwartaal dubbelcijferige groei in omzet en winst. Toch is het niet tevreden over de transactionele omzetten, waar ook Zoover, Tjingo en HolidayCheck onder vallen.

Online advertising

Digitaal dwingt reclamebranche tot nieuwe richtingen

De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.

E-mailmarketing

Daisycon met unieke, crossmediale actiecodes

Affiliatenetwerk Daisycon brengt een techniek uit waarmee adverteerders promotiecodes kunnen genereren die uniek zijn voor de site waarop ze verschijnen. Of hun folder of tv-commercial, want de codes zijn vanwege de uniciteit crossmediaal in te zetten.

Online advertising

Forse groei voor geautomatiseerde advertentie-inkoop

Steeds meer webbeheerders ondersteunen real time bidding, volgens nieuwe cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB). En het merendeel doet dat om kosten te besparen.

Online advertising

De gevolgen van de ‘verbeteringen’ in AdWords AdRank

Waar voorheen de Ad Rank berekend werd door de kwaliteitsscore te vermenigvuldigen met de maximale bieding, speelt de kwaliteit van de advertentie-extensies hier nu ook een rol in. Deze aanpassing in de formule, waarmee de posities van de advertentieteksten bepaald worden, kan met stip de grootste aanpassing genoemd worden sinds de toevoeging van de kwaliteitsscore in 2005.

Online advertising