More stories

Googles vehikel nieuwe online reclame: taxi’s

Taxi’s worden nieuwe dragers voor Google om reclame te verspreiden. Het bedrijf heeft daar een patent op gekregen. Klanten van de taxi krijgen heel veel korting als ze ingaan op de reclameuiting die ze tijdens het vervoer zien.

Online advertising

Machtsstrijd: de wereld na de cookie

Na het slopen van de cookiemuren lijkt ook de cookie zelf op zijn retour. Van Microsoft tot Google: ze werken allemaal aan anonieme profielsystemen. Grootste nadelen: geen standaardisatie en geen controlemechanismen.

Online advertising

Ontslagen op hoofdkantoor Zanox

Zanox ontslaat in Duitsland een aantal medewerkers om de organisatie efficiënter te maken. De reorganisatie heeft geen gevolgen voor de Nederlandse afdeling.

Online advertising

Mobiel gamen: dé nieuwe digitale kans voor adverteerders

De stijgende populariteit van online en mobiel gamen levert ongekende kansen op voor adverteerders, zeker nu er een grote verschuiving naar online – en dan met name online video – plaatsvindt binnen de reclamebudgetten. De omvang van deze kansen komen naar voren uit het rapport ‘2013 State of Online Gaming’. Een overzicht.

Mobile

Topman Havas stapt op

CEO David Jones van mediabedrijf Havas is opgestapt. Hij wordt opgevolgd door de 34-jarige Yannick Bolloré, de zoon van investeerder Vincent Bolloré. Bij het reclamebedrijf Havas wordt Andrew Benett CEO.

Online advertising

H&M adverteert met ‘tv-winkel’ tijdens Super Bowl

Amerikaanse kijkers van de Super Bowl kunnen volgende maand vanuit de tv-reclames van H&M direct doorklikken en de geadverteerde kleding kopen.

E-commerce

Sturing op bannerzichtbaarheid: let op de valkuilen

Onlangs kwam Google Display Network (GDN) met het nieuws dat campagnes voortaan ook getarget en afgerekend kunnen worden op zichtbaar getoonde banners. Een mooie ontwikkeling en wederom een hoofdstuk in een discussie die de online display-gemoederen al een tijdje bezighoudt. Maar wat betekent deze ontwikkeling nu en wat zijn de valkuilen voor adverteerders?

Online advertising

Gmail Sponsored Promotions: beste online advertentiemogelijkheid van 2014

Halveer CPO, verdubbel conversie. Op een lijstje ‘Beste nieuwe online advertentiemogelijkheden van het jaar’ zou Gmail Sponsored Promotions hoog scoren. Google heeft de mogelijkheden om te adverteren binnen de mail uitgebreid met Gmail Sponsored Promotions, op diverse plekken in Gmail terug te vinden.

Online advertising

Autoscout24: Merendeel verkeer uit mobiel

Mobiel kannibaliseert niet op het verkeer van Autoscout24. Het web en mobiel versterken elkaar, zegt directeur Jurgen Vugts. De apps zorgen ervoor dat autokopers jagers worden. Volgend jaar brengt de site een ‘vergelijker’ voor werkplaatsen uit.

Online advertising

Facebook deze week met videoreclame

Adverteerders kunnen vanaf deze week videoreclame gaan vertonen in de timeline van Facebookgebruikers. De commercials starten automatisch en worden op zowel de vaste als mobiele kanalen vertoond.

Online advertising

Gaspedaal.nl introduceert cpc-model

De autozoekmachine Gaspedaal.nl van uitgeverij TMG introduceert een nieuw verdienmodel, een waarbij autoverkopers pas betalen als een belangstellende klant naar hun site doorklikt.

Online advertising

Mobiele marketing: het kan en moet anders

Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.

Mobile
Premium

‘YouTube heeft twee procent mondiale reclamemarkt’

Een kleine twee procent van alle internetreclame wordt volgens onderzoek van eMarketer besteed bij YouTube.

Online advertising

Tradedoubler zoekt nieuwe financiering

Tradedoubler wil obligaties uitgeven om nieuw kapitaal uit de markt te halen. Het affiliatenetwerk wil ‘marktkansen kunnen aangrijpen’.

Online advertising

Google test reclame met Google+

Google opent de luiken voor reclame met Google+. Het werkt ongeveer als social ads op Facebook, maar dan net weer anders.

Online advertising