Facebook deze week met videoreclame
Adverteerders kunnen vanaf deze week videoreclame gaan vertonen in de timeline van Facebookgebruikers. De commercials starten automatisch en worden op zowel de vaste als mobiele kanalen vertoond.
Adverteerders kunnen vanaf deze week videoreclame gaan vertonen in de timeline van Facebookgebruikers. De commercials starten automatisch en worden op zowel de vaste als mobiele kanalen vertoond.
De autozoekmachine Gaspedaal.nl van uitgeverij TMG introduceert een nieuw verdienmodel, een waarbij autoverkopers pas betalen als een belangstellende klant naar hun site doorklikt.
Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.
Een kleine twee procent van alle internetreclame wordt volgens onderzoek van eMarketer besteed bij YouTube.
Tradedoubler wil obligaties uitgeven om nieuw kapitaal uit de markt te halen. Het affiliatenetwerk wil ‘marktkansen kunnen aangrijpen’.
Google opent de luiken voor reclame met Google+. Het werkt ongeveer als social ads op Facebook, maar dan net weer anders.
De reclameprijzen, omzetten en volumes voor video advertising “gaan door het dak” bij Spil Games uit Hilversum, zegt directeur Erik Goossens.
Uitgeverij Telegraaf Media Groep opent een advertentienetwerk waar kleine adverteerders gericht reclameruimte kunnen inkopen voor een klein bedrag.
Het ziet ernaar uit dat het Europese rubrieksadvertentiebedrijf Scout24 eindelijk van eigenaar gaat wisselen. Deutsche Telekom leurt er al bijna twee jaar mee, maar kon tegen de gewenste waardering van twee miljard maar geen koper vinden.
Stefan van den Berg is alweer ruim zes jaar managing director van Lexa.nl, de grootste en bekendste datingsite van Nederland. Hij begon zijn carrière bij de radiodivisie van Wegener. Binnen hetzelfde concern was hij in 1999 nauw betrokken bij de opzet van nieuwe sites als AutoTrack.nl; JobTrack.nl en Funda.nl.
Je bent vindbaar door al je inspanningen op het gebied van SEO en SEA, maar klanten besluiten uiteindelijk om offline een aankoop te doen. Een dode hoek binnen de conversie. Het is namelijk lastig deze kruisbestuiving inzichtelijk te maken. Google gaat hier verandering in brengen. Het gaat klanten nu ook offline volgen.
Het Nederlandse Adcrowd breidt zijn werkterrein nu definitief uit naar Facebook. Via enkele handelingen kunnen adverteerders voortaan eenvoudig zelf retargetingadvertenties plaatsen op de News Feed en Sidebar van Facebook.
DigitasLBi en Razorfish gaan namens hun klanten voor zeker 100 miljoen dollar aan advertentiecampagnes besteden bij Googleplatforms zoals YouTube, Hangouts en Google Plus, zo meldt AdAge op basis van anonieme bronnen. Daartoe hebben de bedrijven een overeenkomst getekend die ook korting zou geven op advertentie-inkoop.
Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie. Een onderzoek laat zien dat goede creatie van displayreclame een groot verschil maakt in het gerealiseerde resultaat.
JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.