More stories

H&M adverteert met ‘tv-winkel’ tijdens Super Bowl

Amerikaanse kijkers van de Super Bowl kunnen volgende maand vanuit de tv-reclames van H&M direct doorklikken en de geadverteerde kleding kopen.

E-commerce

Sturing op bannerzichtbaarheid: let op de valkuilen

Onlangs kwam Google Display Network (GDN) met het nieuws dat campagnes voortaan ook getarget en afgerekend kunnen worden op zichtbaar getoonde banners. Een mooie ontwikkeling en wederom een hoofdstuk in een discussie die de online display-gemoederen al een tijdje bezighoudt. Maar wat betekent deze ontwikkeling nu en wat zijn de valkuilen voor adverteerders?

Online advertising

Gmail Sponsored Promotions: beste online advertentiemogelijkheid van 2014

Halveer CPO, verdubbel conversie. Op een lijstje ‘Beste nieuwe online advertentiemogelijkheden van het jaar’ zou Gmail Sponsored Promotions hoog scoren. Google heeft de mogelijkheden om te adverteren binnen de mail uitgebreid met Gmail Sponsored Promotions, op diverse plekken in Gmail terug te vinden.

Online advertising

Autoscout24: Merendeel verkeer uit mobiel

Mobiel kannibaliseert niet op het verkeer van Autoscout24. Het web en mobiel versterken elkaar, zegt directeur Jurgen Vugts. De apps zorgen ervoor dat autokopers jagers worden. Volgend jaar brengt de site een ‘vergelijker’ voor werkplaatsen uit.

Online advertising

Facebook deze week met videoreclame

Adverteerders kunnen vanaf deze week videoreclame gaan vertonen in de timeline van Facebookgebruikers. De commercials starten automatisch en worden op zowel de vaste als mobiele kanalen vertoond.

Online advertising

Gaspedaal.nl introduceert cpc-model

De autozoekmachine Gaspedaal.nl van uitgeverij TMG introduceert een nieuw verdienmodel, een waarbij autoverkopers pas betalen als een belangstellende klant naar hun site doorklikt.

Online advertising

Mobiele marketing: het kan en moet anders

Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.

Mobile
Premium

‘YouTube heeft twee procent mondiale reclamemarkt’

Een kleine twee procent van alle internetreclame wordt volgens onderzoek van eMarketer besteed bij YouTube.

Online advertising

Tradedoubler zoekt nieuwe financiering

Tradedoubler wil obligaties uitgeven om nieuw kapitaal uit de markt te halen. Het affiliatenetwerk wil ‘marktkansen kunnen aangrijpen’.

Online advertising

Google test reclame met Google+

Google opent de luiken voor reclame met Google+. Het werkt ongeveer als social ads op Facebook, maar dan net weer anders.

Online advertising

Spil Games: ‘Grote volumes tv-budget naar online’

De reclameprijzen, omzetten en volumes voor video advertising “gaan door het dak” bij Spil Games uit Hilversum, zegt directeur Erik Goossens.

Online advertising

Telegraaf opent eigen advertentienetwerk voor MKB

Uitgeverij Telegraaf Media Groep opent een advertentienetwerk waar kleine adverteerders gericht reclameruimte kunnen inkopen voor een klein bedrag.

Online advertising

Scout24 eindelijk verkocht

Het ziet ernaar uit dat het Europese rubrieksadvertentiebedrijf Scout24 eindelijk van eigenaar gaat wisselen. Deutsche Telekom leurt er al bijna twee jaar mee, maar kon tegen de gewenste waardering van twee miljard maar geen koper vinden.

Online advertising

Datingsite Lexa wil koppels inzetten als merkambassadeurs

Stefan van den Berg is alweer ruim zes jaar managing director van Lexa.nl, de grootste en bekendste datingsite van Nederland. Hij begon zijn carrière bij de radiodivisie van Wegener. Binnen hetzelfde concern was hij in 1999 nauw betrokken bij de opzet van nieuwe sites als AutoTrack.nl; JobTrack.nl en Funda.nl.

Online advertising

Google volgt winkelend publiek nu ook offline. Willen we dat?

Je bent vindbaar door al je inspanningen op het gebied van SEO en SEA, maar klanten besluiten uiteindelijk om offline een aankoop te doen. Een dode hoek binnen de conversie. Het is namelijk lastig deze kruisbestuiving inzichtelijk te maken. Google gaat hier verandering in brengen. Het gaat klanten nu ook offline volgen.

Online advertising