More stories

Premium

Media Futures Market over op abonnementmodel, naar Engeland

Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.

Marketing
Premium

Musk: ‘Alle adverteerders Twitter komen terug’

De nieuwe eigenaar van Twitter is ervan overtuigd dat praktisch alle adverteerders die het platform verlieten weer zullen terugkomen.

Online advertising
Premium

Ocean Outdoor breidt netwerk uit met drie winkelcentra Wereldhave

Wereldhave en Ocean Outdoor hebben drie nieuwe groot formaat digitale schermen geïnstalleerd in Dordrecht, Capelle aan den IJssel en Hoofddorp. Deze aanvulling op de schermen in de winkelcentra in Middenwaard, Nieuwegein en Arnhem brengt het totale aantal Wereldhave winkelcentra in het Ocean-portfolio op zes.

Marketing
Premium

Talpa eCommerce versterkt lokale positie met overname van RegioDeals

Talpa eCommerce, eigenaar van onder andere de platformen ActievandeDag en VakantieVeilingen, neemt RegioDeals over. RegioDeals is gespecialiseerd in lokale aanbiedingen en kortingsacties. Met deze strategische overname versterkt Talpa eCommerce naar eigen zeggen haar lokale positie en ontstaan nieuwe mogelijkheden voor groei en samenwerkingen.

Online marketing
Premium

Google moet van EU deel van zijn advertentieactiviteiten afstoten

Google is woensdag door EU-mededingingstoezichthouders aangeklaagd voor concurrentieverstorende advertentieactiviteiten. Het bedrijf zal mogelijk een deel van die activiteiten moeten afstoten, een opmerkelijk besluit, want adtech was vorig jaar goed voor 79 procent van de totale omzet van moeder Alphabet.

Online advertising
Premium

Ahold Delhaize haalt 500 miljoen uit reclame-inkomsten

Ahold Delhaize haalt steeds meer inkomsten uit advertentieverkoop op de supermarktwebsites van de groep. Dat vertelt CEO Frans Muller aan Reuters. ‘Wat we aan inkomsten genereren, herinvesteren we in ons bedrijf.’

Online advertising
Premium

Twitch schrapt advertentieregels na vertrek streamers

Twitch schrapt zijn eigen nieuwe advertentieregels nu steeds meer streamers het platform verlaten.

Online advertising

Waarom ‘blocklists’ te veel blokkeren en ‘inclusion’-lijsten niet inclusief zijn

We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.

Online advertising
Premium

DML: Programmatic outdoor onbekend bij lokale retail

Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.

Online advertising
Premium

DML: Dag en Nacht Media begint met programmatic audioreclame

Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.

Programmatic
Premium

Digital Marketing Live! ‘Door AI gaan we anders werken’

Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.

Marketing
Premium

DML: ‘Adverteren op TikTok nog spotgoedkoop’

Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”

Online advertising
Premium

Mediabestedingen 2022: Digitaal goed voor twee derde van de absolute groei

De netto advertentie-uitgaven in Nederland in 2022 zijn met 10,5 procent zijn gestegen tot 5,83 miljard. Na een stijging van meer dan 20 procent in 2021 was dit het tweede opeenvolgende jaar met een groei van dubbele cijfers. Het einde van alle coronamaatregelen heeft hiertoe aanzienlijk bijgedragen, maar vooral digitaal groeit sterk, zo schrijft Nielsen.

Online advertising
Premium

Boete Bingoal voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Bingoal Nederland een boete opgelegd van 400.000 euro. Bingoal kreeg deze boete omdat zij reclame-uitingen heeft gericht op jongvolwassenen (18-24 jaar).

Marketing
Premium

De Emerce tweedaagse in de Beurs van Berlage

Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.

Online marketing