Media Futures Market over op abonnementmodel, naar Engeland
Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.
Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.
De nieuwe eigenaar van Twitter is ervan overtuigd dat praktisch alle adverteerders die het platform verlieten weer zullen terugkomen.
Wereldhave en Ocean Outdoor hebben drie nieuwe groot formaat digitale schermen geïnstalleerd in Dordrecht, Capelle aan den IJssel en Hoofddorp. Deze aanvulling op de schermen in de winkelcentra in Middenwaard, Nieuwegein en Arnhem brengt het totale aantal Wereldhave winkelcentra in het Ocean-portfolio op zes.
Talpa eCommerce, eigenaar van onder andere de platformen ActievandeDag en VakantieVeilingen, neemt RegioDeals over. RegioDeals is gespecialiseerd in lokale aanbiedingen en kortingsacties. Met deze strategische overname versterkt Talpa eCommerce naar eigen zeggen haar lokale positie en ontstaan nieuwe mogelijkheden voor groei en samenwerkingen.
Google is woensdag door EU-mededingingstoezichthouders aangeklaagd voor concurrentieverstorende advertentieactiviteiten. Het bedrijf zal mogelijk een deel van die activiteiten moeten afstoten, een opmerkelijk besluit, want adtech was vorig jaar goed voor 79 procent van de totale omzet van moeder Alphabet.
Ahold Delhaize haalt steeds meer inkomsten uit advertentieverkoop op de supermarktwebsites van de groep. Dat vertelt CEO Frans Muller aan Reuters. ‘Wat we aan inkomsten genereren, herinvesteren we in ons bedrijf.’
Twitch schrapt zijn eigen nieuwe advertentieregels nu steeds meer streamers het platform verlaten.
We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.
Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.
Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.
Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”
De netto advertentie-uitgaven in Nederland in 2022 zijn met 10,5 procent zijn gestegen tot 5,83 miljard. Na een stijging van meer dan 20 procent in 2021 was dit het tweede opeenvolgende jaar met een groei van dubbele cijfers. Het einde van alle coronamaatregelen heeft hiertoe aanzienlijk bijgedragen, maar vooral digitaal groeit sterk, zo schrijft Nielsen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Bingoal Nederland een boete opgelegd van 400.000 euro. Bingoal kreeg deze boete omdat zij reclame-uitingen heeft gericht op jongvolwassenen (18-24 jaar).
Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.