More stories

Premium

YouTube tart gebruikers met adblockers

YouTube gaat gebruikers dwingen om adblockers uit te schakelen of om een betaald YouTube Premium-abonnement zonder reclame te nemen. In plaats van een reclame krijgen gebruikers dertig of zestig seconden een klokje in beeld waarbij ze actie kunnen ondernemen.

Online advertising
Premium

MediaMarkt maakt prioriteit van retailmedia en marketplace

MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.

Retail
Premium

IAB werkt aan reclamestandaarden retailmedia

Belangenorganisatie IAB Europe werkt met de media- en reclamemarkt aan standaarden voor een betrekkelijk nieuwe vorm van internetreclame: retailmedia. Dat is reclameruimte bij de virtuele schappen van grotere webwinkels.

Marketing
Premium

‘Reclameprijzen Google en Meta dalen met dubbele cijfers’

De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.

Online advertising
Premium

Infographic: negen dodelijke Instagram-marketingfouten

Het team van Giraffe Social Media heeft een lijst samengesteld van negen veelvoorkomende Instagram fouten die merken maken. Zoals: een profielfoto gebruiken die niet schaalbaar is, je best presterende berichten (niet telkens) opnieuw proberen en oproepen tot acties niet opnemen in je berichten.

Online advertising
Premium

Reclame-inkomsten Amazon over de tien miljard dollar (+22%)

Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.

E-commerce
Premium

Twitter deelt internationale reclameomzet met makers

Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.

Marketing
Premium

Madurodam kiest Somention als social media bureau

Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.

Online marketing
Premium

Gezonde groei voor Publicis

Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.

Online advertising
Premium

Nieuwe AI-tool stelt visuele leeftijd modellen alcoholreclame objectief vast

https://persportaal.anp.nl/artikel/4b349a87-50eb-472f-b043-39aedee893d9/nieuwe-ai-tool-stelt-visuele-leeftijd-modellen-alcoholreclame-objectief-vast

Marketing
Premium

Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over

Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over en wordt daarmee de op één na grootste aanbieder van digitale reclamemasten in Nederland.

Online advertising
Premium

Opt Out Advertising sluit pact met Jet-Stream

Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.

Marketing

Samenwerking Honda-dealers: lagere kosten en conversiestijging van 25 procent

Door de krachten te bundelen konden Honda-dealers met een lokale online marketingstrategie de kosten sterk verlagen en de conversie flink doen stijgen.

Online advertising
Premium

Uitstel van betaling voor DSP MediaMath

De Amerikaanse specialist in reclametechnologie MediaMath heeft uitstel van betaling gekregen.

Programmatic
Premium

‘YouTube-adverteerders jaren misleid’

Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.

Online advertising