Twitter test onherkenbaar, misleidend reclameformat
Berichtendienst Twitter brengt zijn publiek in verwarring met een nieuw soort reclame dat niet als zodanig herkenbaar is. Het komt gebruikers nog spammerig over.
Berichtendienst Twitter brengt zijn publiek in verwarring met een nieuw soort reclame dat niet als zodanig herkenbaar is. Het komt gebruikers nog spammerig over.
Contentproductie is het slechtste idee om generatieve AI voor in te zetten. SEO-topper Joost de Valk: “Je geeft je SEO-positie even een boost, maar daarna viel je zo diep als nog nooit hebt meegemaakt.”
Ocean Outdoor heeft me het contract voor de reclamemast in Leiden met 15 jaar verlengd. Sinds de jaren negentig is Ocean Outdoor actief in en rond Leiden en blijft daarmee naar eigen zeggen haar groeiende portfolio van toplocaties uitbreiden.
Vanaf 1 januari zal Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- en radiozenders gaan verkopen voor de nationale adverteerdersmarkt. Ster neemt daarmee de verkoopactiviteiten over van Omroep Reclame Nederland (ORN). Voor adverteerders is hiermee een nog groter publiek via één verkooploket binnen handbereik.
Noorwegen wil dat Meta in Europa geen gedragsgebaseerde reclames meer mag uitserveren naar eindgebruikers. Het land kent al een tijdelijk, lokaal verbod daarop. Het vraagt de Europese privacytoezichthouder dat nu permanent te maken en toe te passen in alle EU-landen.
De rechtbank van de Europese Unie oordeelt dat Amazon geen ‘zeer groot online platform’ is in de zin van de Digital Services Act. Dat ontneemt de Amerikanen van zware administratieve verplichtingen.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) krijgt komende jaren extra budget van het ministerie van Binnenlandse Zaken om zich beter te richten op toezicht op cookies en online tracking.
Hard seltzer: drie jaar geleden wist amper iemand wat het was, inmiddels wordt het alcoholzuinige, glutenvrije en suikervrije drankje van STËLZ van Milan Voet en Glenn Cornelisse overal in Nederland gedronken. ‘We zouden graag op TikTok adverteren, maar daar is alcohol taboe,’ vertellen beiden in de videocollectie Engage.
Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.
Met een groot digitaal impactvol scherm (15m2) en twaalf digitale totems breidt Ocean Outdoor haar netwerk uit in winkelcentrum Shoppingcenter Overvecht, Utrecht.
Bloemenwinkel.nl, onderdeel van een netwerk van bloemisten, mag van de rechter niet langer gebruik maken van het teken Fleurop als zoekwoord voor internetadvertenties in de zoekmachine van Google.
In de huidige wereld waar kunstmatige intelligentie pijlsnel de spil van de technologie wordt, staat de marketingwereld aan de vooravond van een nooit eerder geziene omwenteling. In een prikkelende presentatie op EDAY (5 oktober) zal Tim van der Wiel van Spooky de enorme impact van AI op de marketingbranche verkennen.
Adverteerders kunnen binnenkort displaycampagnes gaan draaien op de site en in de app van Albert Heijn. De grootgrutter stelt zijn retailmediaplatform open en ook hier is er zelfbediening.
Spotify voert per 1 oktober van dit jaar belangrijke wijzigingen door. Podcasters krijgen te maken met een drempel die bepaalt of ze in aanmerking komen voor het plaatsen van advertenties.
Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?