Lucas Bos (EDM) over het creëren van ‘audiences’ met je eigen klantdata
Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.
Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]
AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.
TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.
Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.
Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.
Gokbedrijven kregen meer inspraak dan verslavingsdeskundigen bij de totstandkoming van regels over gokreclames. Onder meer staatsbedrijven Holland Casino en de […]
Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.
X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.
YouTube gaat gebruikers dwingen om adblockers uit te schakelen of om een betaald YouTube Premium-abonnement zonder reclame te nemen. In plaats van een reclame krijgen gebruikers dertig of zestig seconden een klokje in beeld waarbij ze actie kunnen ondernemen.
MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.
Belangenorganisatie IAB Europe werkt met de media- en reclamemarkt aan standaarden voor een betrekkelijk nieuwe vorm van internetreclame: retailmedia. Dat is reclameruimte bij de virtuele schappen van grotere webwinkels.
De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.
Het team van Giraffe Social Media heeft een lijst samengesteld van negen veelvoorkomende Instagram fouten die merken maken. Zoals: een profielfoto gebruiken die niet schaalbaar is, je best presterende berichten (niet telkens) opnieuw proberen en oproepen tot acties niet opnemen in je berichten.