More stories

Premium

Digital Marketing Live! ‘Door AI gaan we anders werken’

Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.

Marketing
Premium

DML: ‘Adverteren op TikTok nog spotgoedkoop’

Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”

Online advertising
Premium

Mediabestedingen 2022: Digitaal goed voor twee derde van de absolute groei

De netto advertentie-uitgaven in Nederland in 2022 zijn met 10,5 procent zijn gestegen tot 5,83 miljard. Na een stijging van meer dan 20 procent in 2021 was dit het tweede opeenvolgende jaar met een groei van dubbele cijfers. Het einde van alle coronamaatregelen heeft hiertoe aanzienlijk bijgedragen, maar vooral digitaal groeit sterk, zo schrijft Nielsen.

Online advertising
Premium

Boete Bingoal voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Bingoal Nederland een boete opgelegd van 400.000 euro. Bingoal kreeg deze boete omdat zij reclame-uitingen heeft gericht op jongvolwassenen (18-24 jaar).

Marketing
Premium

De Emerce tweedaagse in de Beurs van Berlage

Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.

Online marketing

Talpa introduceert dynamische audio advertenties

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten volgens Talpa persoonlijker worden aangesproken.

Online advertising
Premium

Het Nederlands Dagblad over op cookieloze online reclame

Het Nederlands Dagblad kiest voor cookieloos adverteren. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland beheert nu alle online advertentieruimte op zijn website met techniek van Opt Out Advertising.

Marketing
Premium

Reclamereus WPP in strategisch AI-pact met NVIDIA

WPP kan sneller, meer foto’s, video’s en animaties maken middels een strategisch pact met technologiebedrijf NVIDIA. Diens AI-cloud en specialistische chips laten de creatievelingen van de reclamereus efficiënter werken.

Artificial Intelligence

Waarom IAB’s bijgewerkte definitie van videoadvertenties de gemoederen bezighoudt

Hier heb ik er nog weinig over gehoord, maar internationaal leidt IAB’s nieuwe classificatie van video-advertenties tot kritiek. De indeling is kortzichtig.

Online advertising
Premium

Google Chrome: 2024 begin uitfasering reclamecookies

Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf begin 2024. Tegen het einde van het jaar verdwijnt alle ondersteuning daarvoor en schakelt Google over op een ander reclamesysteem.

Privacy

Goede online marketing voor iedere ondernemer binnen handbereik

Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.

Online advertising
Premium

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa testen ‘reclame op maat’

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen volgende maand een test met ‘reclame op maat’. Adverteerders kunnen bij RTL Nederland en Talpa Network reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer van de kijker, weet TotaalTV.

Online advertising
Premium

Fingerspitz: kans op twee IAB Europe MIXX Awards

Marketingbureau Fingerspitz is genomineerd voor twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale prijs.

Marketing
Premium

Bol.com maakt Advertising strategische prioriteit

Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.

Online advertising
Premium

Bestedingen online reclame in 2022 naar 3,5 miljard (+13%)

Adverteerders gaven in 2022 voor 3,5 miljard euro uit aan digitale reclame. De piek in dominantie van Google is bereikt. Omzet van lokale uitgevers groeide 24 procent.

Online advertising