More stories

Premium

Reclame-inkomsten Amazon over de tien miljard dollar (+22%)

Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.

E-commerce
Premium

Twitter deelt internationale reclameomzet met makers

Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.

Marketing
Premium

Madurodam kiest Somention als social media bureau

Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.

Online marketing
Premium

Gezonde groei voor Publicis

Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.

Online advertising
Premium

Nieuwe AI-tool stelt visuele leeftijd modellen alcoholreclame objectief vast

https://persportaal.anp.nl/artikel/4b349a87-50eb-472f-b043-39aedee893d9/nieuwe-ai-tool-stelt-visuele-leeftijd-modellen-alcoholreclame-objectief-vast

Marketing
Premium

Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over

Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over en wordt daarmee de op één na grootste aanbieder van digitale reclamemasten in Nederland.

Online advertising
Premium

Opt Out Advertising sluit pact met Jet-Stream

Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.

Marketing

Samenwerking Honda-dealers: lagere kosten en conversiestijging van 25 procent

Door de krachten te bundelen konden Honda-dealers met een lokale online marketingstrategie de kosten sterk verlagen en de conversie flink doen stijgen.

Online advertising
Premium

Uitstel van betaling voor DSP MediaMath

De Amerikaanse specialist in reclametechnologie MediaMath heeft uitstel van betaling gekregen.

Programmatic
Premium

‘YouTube-adverteerders jaren misleid’

Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.

Online advertising
Premium

DPG Media lanceert self-service advertentieplatform

DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.

Media
Premium

Jumbo lanceert selfservice platform voor adverteerders

Jumbo biedt leveranciers voortaan de mogelijkheid om producten extra onder de aandacht te brengen bij haar klanten. Via het nieuwe Jumbo self-service platform in samenwerking met Streaem kunnen merken nu snel en doelgericht sponsored product campagnes opzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising
Premium

ShowHeroes met nieuwe formats voor connected tv

Technologiebedrijf ShowHeroes brengt nieuwe advertentieformaten uit die specifiek bedoeld zijn voor connected tv.

Online advertising
Premium

AVG-boete Criteo: 40 miljoen euro

De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.

AVG
Premium

Adverteerders warm voor digitale buitenreclame

Digitale buitenreclameborden vormen vijftien procent van het totale schermaanbod in Nederland. Deze dragers zijn goed voor ongeveer 49 procent van het totale OOH-budget.

Marketing