Amerikaanse adverteerders: ‘Liever tv-talent dan influencers’
Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.
Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.
De consument wil meer informatie van adverteerders over hun duurzaamheid, maar wil verder geen activisme van de betreffende fabrikant.
Seeders gaat de Chinese en Japanse markt betreden. Het online marketing bureau, in Nederland gevestigd in Zwolle en Amsterdam, doet dit samen met Dragon eCommerce (China) en Alexander van Aken (Japan).
De audioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2023 bedroegen ruim 105 miljoen euro. Dit is een stijging van 4,4 procent ten opzichte van recordjaar 2022. Hiermee vestigt sectorfederatie Audify – in een jaar waarin het nieuwe NMO Luisteronderzoek is geïntroduceerd – opnieuw een record. Audify publiceert vandaag de netto audioreclameomzet over het eerste half jaar van 2023.
Amazon, een van de grootste adverteerders ter wereld, zoekt een nieuw mediabureau. Jaarlijks geeft Amazon 5 miljard dollar uit aan reclame, volgens onderzoeksbureau COMvergence.
Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]
AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.
TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.
Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.
Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.
Gokbedrijven kregen meer inspraak dan verslavingsdeskundigen bij de totstandkoming van regels over gokreclames. Onder meer staatsbedrijven Holland Casino en de […]
Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.
X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.