DPG Media lanceert self-service advertentieplatform
DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.
DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.
Jumbo biedt leveranciers voortaan de mogelijkheid om producten extra onder de aandacht te brengen bij haar klanten. Via het nieuwe Jumbo self-service platform in samenwerking met Streaem kunnen merken nu snel en doelgericht sponsored product campagnes opzetten, real-time monitoren en optimaliseren.
Technologiebedrijf ShowHeroes brengt nieuwe advertentieformaten uit die specifiek bedoeld zijn voor connected tv.
De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.
Digitale buitenreclameborden vormen vijftien procent van het totale schermaanbod in Nederland. Deze dragers zijn goed voor ongeveer 49 procent van het totale OOH-budget.
Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.
De nieuwe eigenaar van Twitter is ervan overtuigd dat praktisch alle adverteerders die het platform verlieten weer zullen terugkomen.
Wereldhave en Ocean Outdoor hebben drie nieuwe groot formaat digitale schermen geïnstalleerd in Dordrecht, Capelle aan den IJssel en Hoofddorp. Deze aanvulling op de schermen in de winkelcentra in Middenwaard, Nieuwegein en Arnhem brengt het totale aantal Wereldhave winkelcentra in het Ocean-portfolio op zes.
Talpa eCommerce, eigenaar van onder andere de platformen ActievandeDag en VakantieVeilingen, neemt RegioDeals over. RegioDeals is gespecialiseerd in lokale aanbiedingen en kortingsacties. Met deze strategische overname versterkt Talpa eCommerce naar eigen zeggen haar lokale positie en ontstaan nieuwe mogelijkheden voor groei en samenwerkingen.
Google is woensdag door EU-mededingingstoezichthouders aangeklaagd voor concurrentieverstorende advertentieactiviteiten. Het bedrijf zal mogelijk een deel van die activiteiten moeten afstoten, een opmerkelijk besluit, want adtech was vorig jaar goed voor 79 procent van de totale omzet van moeder Alphabet.
Ahold Delhaize haalt steeds meer inkomsten uit advertentieverkoop op de supermarktwebsites van de groep. Dat vertelt CEO Frans Muller aan Reuters. ‘Wat we aan inkomsten genereren, herinvesteren we in ons bedrijf.’
Twitch schrapt zijn eigen nieuwe advertentieregels nu steeds meer streamers het platform verlaten.
We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.
Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.