NOS: Gokbedrijven hadden invloed op nieuwe reclameregels
Gokbedrijven kregen meer inspraak dan verslavingsdeskundigen bij de totstandkoming van regels over gokreclames. Onder meer staatsbedrijven Holland Casino en de […]
Gokbedrijven kregen meer inspraak dan verslavingsdeskundigen bij de totstandkoming van regels over gokreclames. Onder meer staatsbedrijven Holland Casino en de […]
Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.
X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.
YouTube gaat gebruikers dwingen om adblockers uit te schakelen of om een betaald YouTube Premium-abonnement zonder reclame te nemen. In plaats van een reclame krijgen gebruikers dertig of zestig seconden een klokje in beeld waarbij ze actie kunnen ondernemen.
MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.
Belangenorganisatie IAB Europe werkt met de media- en reclamemarkt aan standaarden voor een betrekkelijk nieuwe vorm van internetreclame: retailmedia. Dat is reclameruimte bij de virtuele schappen van grotere webwinkels.
De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.
Het team van Giraffe Social Media heeft een lijst samengesteld van negen veelvoorkomende Instagram fouten die merken maken. Zoals: een profielfoto gebruiken die niet schaalbaar is, je best presterende berichten (niet telkens) opnieuw proberen en oproepen tot acties niet opnemen in je berichten.
Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.
Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.
Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.
Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.
https://persportaal.anp.nl/artikel/4b349a87-50eb-472f-b043-39aedee893d9/nieuwe-ai-tool-stelt-visuele-leeftijd-modellen-alcoholreclame-objectief-vast
Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over en wordt daarmee de op één na grootste aanbieder van digitale reclamemasten in Nederland.
Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.