More stories

Premium

Facebook Ierland handelde onrechtmatig bij verwerking persoonsgegevens Nederlandse gebruikers

Facebook Ierland heeft de wet overtreden bij de verwerking van persoonsgegevens van Nederlandse Facebookgebruikers in de periode van 1 april 2010 tot 1 januari 2020. Dat oordeelde de rechtbank Amsterdam vandaag.

Facebook Advertising
Premium

Criteo doet retailmedia voor ASOS

Online kledingwinkel ASOS gaat reclameberichten plakken op zijn digitale schappen. Daarvoor schakelt het Criteo in als technologieleverancier.

E-commerce
Premium

Audioreclame vestigt nieuw omzetrecord

De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een stijging van 7,8 procent, meldt sectororganisatie Audify.

Online advertising
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing
Premium

Criteo koopt specialist offline retailmedia

Technologiebedrijf Criteo breidt uit naar het domein van offline retailmedia met de overname van Brandcrush.

Venture
Premium

YouTube stopt met overlay advertenties

YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.

Online advertising
Premium

‘Nieuwe Europese monopoliezaak tegen Google’

De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.

Marketing
Premium

TAG Outdoor en Hillenaar Outdoor bundelen krachten

Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.

Marketing

Efficiënt online adverteren: personaliseren, diversificeren en gebruiksgemak

‘Engagement’ is nodig voor efficiënt adverteren. Uitgevers kunnen relaties met lezers bouwen en ook contentdiversificatie en snel werkende websites helpen.

Online advertising
Premium

Aantal gamers Azerion daalt 7 procent

Het aantal dagelijks actieve gamers op Azerions internationale spellennetwerk daalde met zeven procent tot 559.000. De jaaromzet steeg met 145 miljoen tot 453 miljoen euro.

Publishing

Adverteren? Claim de content waar je mee geassocieerd wilt worden

Dagelijks verschijnen er miljoenen artikelen. Voor een merk bieden die mogelijkheden om relevant te zijn in de belevingswereld van je potentiële klant.

Online advertising
Premium

‘Google deelt inkomsten uit Chrome met Apple’

The Register onthult dat Google Apple een deel van de zoekinkomsten betaalt dat afkomstig is van Google Chrome op iOS. Dit verklaart misschien waarom Apple tot op heden geen eigen zoekmachine heeft gelanceerd.

Marketing
Premium

Reclame-inkomsten bol.com stijgen 43%

Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.

Online advertising
Premium

Twitter eerste sociale mediaplatform dat cannabisadvertenties in de VS toestaat

Twitter is het eerste sociale mediaplatform waar cannabisbedrijven hun merken mogen promoten.

Marketing
Premium

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Social