More stories

Premium

Google toont advertenties in de zoekbalk van Android

Google toont in het vervolg advertenties in de zoekbalk en de zoekgeschiedenis van Android. Daar werd al eerder mee geëxperimenteerd.

Online advertising
Premium

Martech startup Embrosa haalt 450.000 euro groeigeld op

Melanie van Norden en Rogier van den Berg hebben 450.000 euro groeigeld opgehaald voor hun startup Embrosa. Embrosa maakt het mogelijk voor (internationale) merken om online advertenties te plaatsen in de directe omgeving van de fysieke winkels die hun merk verkopen.

Online advertising
Premium

‘Criteo sluit Nederlands kantoor’

De leverancier van reclametechnologie Criteo zou zijn Nederlandse kantoor hebben gesloten.

Venture
Premium

Nederlandse start-up met SDK voor in-app advertenties

Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.

Online advertising
Premium

Ster realiseert meer inkomsten dan begroot, maar luidt noodklok

Ster heeft in 2022 een omzet gerealiseerd van 232 miljoen euro, waarvan 217 miljoen euro kon worden afgedragen aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Dat is 49 miljoen euro meer dan het ministerie had opgenomen in haar mediabegroting.

Online advertising
Premium

Google Bard gaat advertentiecampagnes maken

Googles AI hulpje Bard kan straks worden gebruikt om advertentiecampagnes te maken. De technologie wordt onderdeel van Performance Max, een programma dat adverteerders ondersteunt met behulp van algoritmen.

Online advertising
Premium

Boete Betent voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Betent een boete opgelegd van 400.000 euro. Betent kreeg deze boete omdat zij zich met reclame-uitingen richtte op jongvolwassenen (18-24 jaar).

Online advertising
Premium

Minister Weerwind verbiedt ongerichte reclame voor online kansspelen, sector niet blij

Minister Franc Weerwind voor Rechtsbescherming verbiedt per 1 juli ongerichte reclame voor online kansspelen. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. Reclame die per 1 juli verboden is, zijn radio- en tv-commercials en billboards op straat.

Online advertising

Embassy of Dutch Creativity opnieuw naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar voor de zevende keer aanwezig tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. De gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie betrekt dit jaar een statige villa en wordt daarmee een echte ambassade voor Nederlandse creativiteit. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal het dé plek zijn voor internationale promotie.

Online marketing

Google stopt met vergelijkbare doelgroepen: de gevolgen en de oplossingen

Google gaat stoppen met vergelijkbare doelgroepen in Google Ads en DV360. Kijk nu al naar de alternatieven en oplossingen die Google voorstelt.

Online advertising
Premium

Alleen maar meer merkbudget naar TikTok (+60%)

Ondanks kritiek en verbanningen door overheden groeit TikTok in commerciële zin tegen de klippen op. Adverteerders spenderen er eind vorig jaar 60 procent meer dan in 2021.

Online advertising
Premium

Regionale publieke omroepen overgestapt op cookieloos adverteren

De dertien Nederlandse regionale publieke omroepen (RPO’s) zijn op maandag 20 maart overgestapt op cookieloos adverteren op de websites en […]

Online advertising
Premium

DDMA stelt Gerda Arends-Ruitenberg aan als vertrouwenspersoon voor leden en team

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, stelt Gerda Arends-Ruitenberg aan als onafhankelijk vertrouwenspersoon voor leden en het DDMA-team. DDMA sluit zich hiermee aan bij het initiatief van VIA Nederland om een meldpunt te creëren voor ongewenste omgangsvormen en grensoverschrijdend gedrag, met als doel een veiliger werkklimaat binnen de creatieve, media- en marketingsector.

Online advertising
Premium

Nieuw platform retailmedia gaat tv-campagnes aanvullen

Mediaplatform RetailMedia.One bereikt tot tachtig procent van de Nederlandse bevolking op het moment dat die zich naar een winkelaankoop bewegen. Het nieuwe bedrijf biedt een aanvulling op tv als merkbouwend kanaal.

Online advertising

Onderzoek toont: Gen-Z straft adverteerders af bij niet passende content

De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.

Online advertising