Waarom ‘blocklists’ te veel blokkeren en ‘inclusion’-lijsten niet inclusief zijn
We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.
We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.
Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.
Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.
Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”
De netto advertentie-uitgaven in Nederland in 2022 zijn met 10,5 procent zijn gestegen tot 5,83 miljard. Na een stijging van meer dan 20 procent in 2021 was dit het tweede opeenvolgende jaar met een groei van dubbele cijfers. Het einde van alle coronamaatregelen heeft hiertoe aanzienlijk bijgedragen, maar vooral digitaal groeit sterk, zo schrijft Nielsen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Bingoal Nederland een boete opgelegd van 400.000 euro. Bingoal kreeg deze boete omdat zij reclame-uitingen heeft gericht op jongvolwassenen (18-24 jaar).
Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.
Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten volgens Talpa persoonlijker worden aangesproken.
Het Nederlands Dagblad kiest voor cookieloos adverteren. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland beheert nu alle online advertentieruimte op zijn website met techniek van Opt Out Advertising.
WPP kan sneller, meer foto’s, video’s en animaties maken middels een strategisch pact met technologiebedrijf NVIDIA. Diens AI-cloud en specialistische chips laten de creatievelingen van de reclamereus efficiënter werken.
Hier heb ik er nog weinig over gehoord, maar internationaal leidt IAB’s nieuwe classificatie van video-advertenties tot kritiek. De indeling is kortzichtig.
Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf begin 2024. Tegen het einde van het jaar verdwijnt alle ondersteuning daarvoor en schakelt Google over op een ander reclamesysteem.
Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.
VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen volgende maand een test met ‘reclame op maat’. Adverteerders kunnen bij RTL Nederland en Talpa Network reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer van de kijker, weet TotaalTV.