Google begint uitrol ‘trackerloos’ Android
Een kleine groep gebruikers krijgt een Android-versie waarin ze zelf kunnen aangeven of en welk soort gepersonaliseerde mobiele reclame ze te zien krijgen.
Een kleine groep gebruikers krijgt een Android-versie waarin ze zelf kunnen aangeven of en welk soort gepersonaliseerde mobiele reclame ze te zien krijgen.
Europa’s grootste mobiele telecombedrijven mogen een joint-venture oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.
Ad Alliance (saleshuis van onder andere RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery) en Dag en Nacht Media (grootste advertentienetwerk voor […]
FD Mediagroep heeft samen met BNR het eerste luisterbrede onderzoek in Nederland uitgevoerd waarin ook Podcasts als advertentiemedium worden meegenomen. […]
Dalende advertentieverkopen bij zowel Google als YouTube zorgen voor uitstappende beleggers. De kwartaalcijfers vallen tegen, wat een daling van de koers oplevert van vier procent nabeurs.
Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.
Europese adverteerders en exploitanten hebben de mond vol over duurzaamheid in gedachte en met plannen. Ze vergeten alleen tot actie over te gaan. Slecht twintig procent meet überhaupt zijn uitstoot.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie en acht staten dienen een klacht in tegen Google vanwege machtsmisbruik op de reclamemarkt. Kleinere rivalen krijgen geen kans zich te ontwikkelen en raken gesmoord.
Een nieuw mediabedrijf richt zich louter op diensten Spotify en Apple Podcasts. Spot On uit Amsterdam bedenkt en maakt audioreclame specifiek voor deze kanalen.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft nu formeel een aanklacht ingediend tegen Google vanwege zijn dominantie op de advertentiemarkt.
In het kader van het samenwerkingsakkoord dat beide bedrijven in december 2021 sloten, voeren Proximus en DPG Media binnenkort enkele vernieuwingen door rond het bekijken van opnames en programma’s in replay op de VTM-zenders. Daarbij wordt ingezet op nieuwe advertentiemodellen, zoals de implementatie van 1 minuut niet-doorspoelbare reclame voorafgaand aan het bekijken van een opgenomen VTM-programma vanaf april. Het nieuwe advertentiemodel moet de lokale mediasector ondersteunen.
Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.
Global Media & Entertainment mag ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations (waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal) toevoegen aan het DOOH-portfolio, oftewel buitenreclame. Global heeft ruim 3.300 digitale schermen verdeeld over tankstations, treinstations, supermarkten en winkelcentra.
Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.
Google heeft een groot probleem nu de markt zich keert tegen het systeem dat een alternatief moet worden voor 3rd party tracking van cookies. Het aanstaande verdwijnen van dit reclamehulpmiddel raakt zijn reclamebusiness in het hart en de nieuwe Topics API wordt keihard afgeschoten.