More stories

Premium

[Emerce TV] Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Toen de Nederlandse wielerploeg supermarkt Jumbo naast Visma als sponsor binnenhaalde, moeten ze zich niet gerealiseerd hebben dat er een probleem zou ontstaan bij de organisatie van de Tour de France. Die was niet erg gecharmeerd van de gele shirts waarin de wielerploeg zich had gestoken. “Er werd ons vriendelijk verzocht een ander shirt aan te trekken vanwege de gelijkenissen met de Gele Trui,’ zegt Jasper Saeijs, Marketing Manager, Team Jumbo-Visma, bij Emerce TV.

Online marketing
Premium

HYPR neemt branchegenoot over

HYPR neemt ToLocal over. Deze acquisitie moet het voor bureaus en landelijke adverteerders nog makkelijker maken om advertenties hyperlokaal in te zetten.

Marketing
Premium

Meer geld naar gokreclames in aanloop naar verbod

Online gokbedrijven geven in aanloop naar een reclameverbod fors meer geld uit aan reclames, ondanks beloftes om het aantal reclames te matigen. De afgelopen vier maanden is er een derde meer uitgegeven aan reclame dan een jaar eerder. Het komt neer op bijna 15 miljoen euro extra, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen waarover de NOS vanochtend schrijft.

Online advertising
Premium

Producthero neemt klanten Engelse concurrent over

Producthero, een Nederlandse specialist in reclame maken op Google Shopping, neemt de klanten van zijn Engelse concurrent aisle 3 over.

Venture
Premium

Kijkersmarkt terug op het oude niveau

In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de reclamemarkt in 2021, zorgde 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op 977 miljoen euro, voor spot en non-spot, zo blijkt uit het TV Jaarrapport 2022 dat door Screenforce is gepubliceerd.

Online advertising
Premium

Facebook Ierland handelde onrechtmatig bij verwerking persoonsgegevens Nederlandse gebruikers

Facebook Ierland heeft de wet overtreden bij de verwerking van persoonsgegevens van Nederlandse Facebookgebruikers in de periode van 1 april 2010 tot 1 januari 2020. Dat oordeelde de rechtbank Amsterdam vandaag.

Facebook Advertising
Premium

Criteo doet retailmedia voor ASOS

Online kledingwinkel ASOS gaat reclameberichten plakken op zijn digitale schappen. Daarvoor schakelt het Criteo in als technologieleverancier.

E-commerce
Premium

Audioreclame vestigt nieuw omzetrecord

De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een stijging van 7,8 procent, meldt sectororganisatie Audify.

Online advertising
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing
Premium

Criteo koopt specialist offline retailmedia

Technologiebedrijf Criteo breidt uit naar het domein van offline retailmedia met de overname van Brandcrush.

Venture
Premium

YouTube stopt met overlay advertenties

YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.

Online advertising
Premium

‘Nieuwe Europese monopoliezaak tegen Google’

De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.

Marketing
Premium

TAG Outdoor en Hillenaar Outdoor bundelen krachten

Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.

Marketing

Efficiënt online adverteren: personaliseren, diversificeren en gebruiksgemak

‘Engagement’ is nodig voor efficiënt adverteren. Uitgevers kunnen relaties met lezers bouwen en ook contentdiversificatie en snel werkende websites helpen.

Online advertising
Premium

Aantal gamers Azerion daalt 7 procent

Het aantal dagelijks actieve gamers op Azerions internationale spellennetwerk daalde met zeven procent tot 559.000. De jaaromzet steeg met 145 miljoen tot 453 miljoen euro.

Publishing