CEO Rob Shuter weg bij Vodafone Nederland
Na ruim vier jaar aan het roer verlaat Rob Shuter zijn positie als CEO bij Vodafone Nederland, zo maakte het telecombedrijf zojuist bekend.
Na ruim vier jaar aan het roer verlaat Rob Shuter zijn positie als CEO bij Vodafone Nederland, zo maakte het telecombedrijf zojuist bekend.
Multiscope gaat een nieuw panel oprichten en rust die respondenten uit met een nieuwe, eigen app. Die is erop gericht om hen thuis en op locatie direct mobiel te kunnen bevragen.
Redkiwi heeft de nieuwe corporate website van maritiem dienstverlener Boskalis vernieuwd opgeleverd.
Oxyma rijgt een volgende kraal aan zijn ketting met de overname van socialmediaspecalist Your Social uit Breda. En uit Dubai, wat Oxyma onverwachte kansen oplevert.
Mascha Driessen geeft namens branchevereniging IAB Nederland haar visie over search marketing: “We kunnen steeds meer naar de mensen kijken die de search query intypen: de mens achter de search.” Marketing wordt daardoor meer vraaggericht.
Een aantal aansprekende Nederlandse internetdomeinen is afgelopen dagen voor in totaal anderhalve ton verkocht via een publieke veiling.
Chief Data Officer Stephane Pere bij The Economist legt het belang van data uit voor een krant: “Ons business model bestaat uit het promoten van abonnementen en het aanbieden van marketingoplossingen voor adverteerders. Data staat daarin centraal.”
Tijdens het Congres Facebook Marketing woonden we een sessie bij van Jon Loomer, een van de voornaamste bloggers omtrent Facebook Advertising. Hier sprak hij onder andere over het Audience Network (ook wel doelgroepen netwerk genoemd) van Facebook, dat sterk in ontwikkeling is.
“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”
Het omstreden onderzoeksrapport van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA), waarin bewijs wordt geleverd voor een fundamenteel verstoorde relatie tussen bureaus en adverteerders, is in de VS flink gekraakt.
Het wordt tijd dat uitgevers en mediabureaus transparanter en eerlijker gaan werken. Anders dwingt de markt hen wel, wat onherroepelijk leidt tot een grote herprijzing van alles. Zelfs merkadverteren in zijn huidige vorm verdwijnt, stelt CEO Gabe Leydon van spellenbedrijf Machine Zone.
Modemerk Ralph Lauren reorganiseert het bedrijf fors om zich aan te passen aan het nieuwe kijk- en koopgedrag van de consument. Veel specifieke aandacht voor online is er niet in het vernieuwingsplan.
De populariteit van user generated content is de afgelopen tien jaar enorm toegenomen. Voor bedrijven een goede wijze om de relatie met klanten aan te halen. Maar de content is zeker inzetbaar voor de promotie van het merk. Waarom zou je hier als organisatie op inspelen en wat levert het anderen op?
Digital agency Incentro heeft een samenwerking gesloten met Braingineers om op basis van neurale gebruikersfeedback sites en shops te kunnen optimaliseren.
Het grote Chinese digitale betaalsysteem Alipay sluit een samenwerking met Concardis om Chinezen in Duitsland te benaderen. Zij kunnen in fysieke winkels en online betalen met een systeem dat ze al van huis kennen.