More stories

Bannerwise samen met MediaBookers

Online bannertool Bannerwise en het online mediaboekingsplatform MediaBookers hebben de handen ineengeslagen.

Online marketing

Opmars adverteren in messenger apps: goudmijn voor adverteerders

Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?

Online advertising

Bing image extensies; drie strategieën

In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.

Online marketing

Just-Eat koopt onderdelen Rocket Internet en foodpanda

Just-Eat heeft maaltijdbestelsites van Rocket Internet en foodpanda overgenomen die zij niet meer tot de kernactiviteiten rekenden.

Retail

DTG gaat MKB-webshops bouwen

DTG voert gesprekken met meerdere leveranciers van webwinkelsoftware om komend najaar zijn diensten uit te breiden richting e-commerce.

E-commerce platforms

Trivago bouwt nieuw hoofdkantoor (foto’s)

Trivago laat in Düsseldorf aan de Rijn een nieuw hoofdkantoor bouwen met talloze faciliteiten, tot een klimmuur en sintelbaan op het dak. Een blik op de sfeerimpressies van de architect.

Search

Google Customer Match: tips en learnings

In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.

Online advertising

Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015

Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015 geworden. De Amsterdamse ondernemers wonnen van ShirtsofHolland en Tabster.

Start-ups

Zes manieren om datagedreven persona’s te maken voor leadgeneratie

Je kunt beter leads genereren als je goed inzicht hebt in wie jouw toekomstige klanten zijn. Hierdoor kun je namelijk alle vormen van communicatie afstemmen op de specifieke behoeftes en gedrag van jouw toekomstige klanten. Hoe zorg je er nu voor dat jouw leadgeneratie activiteiten overeenkomen met hun behoeftes?

Online marketing

Franse spoor eindelijk in reisplanner GoEuro

De Franse spoorwegen SNCF hebben zich aangesloten in de Europese reizenzoeker c.q. planner GoEuro. Daarmee wordt een zwart gat van de landkaart gepoetst en hub Frankrijk ontsloten voor reizigers.

Online marketing

BCD Travel koopt boedel Amerikaanse startup

Het Nederlandse internationale zakelijke reisbedrijf BCD Travel heeft GetGoing uit San Francisco overgenomen voor een onbekend bedrag.

Online marketing

TamTam haakt Expand aan bij Hans Anders

Het mag geen verrassing heten dat TamTam zijn klanten introduceert aan de nieuwe dochter Expand Online. Hans Anders slaat erop aan en tekent in op het dubbelpakket.

Digital Agencies

Abandoned Shopping Cart Campagnes: wat leren we van Amerikaanse retailers?

De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.

Conversie

Van ‘gewoon goede’ content naar context marketing: de uitdagingen

Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.

Contentmarketing

Snakeware met nieuwe merkstrategie

Internetbureau Snakeware komt met een nieuwe, eigenlijk vernieuwde, merkstrategie. Het in huis ontwikkelde concept legt de nadruk op het effect dat het werk van het bureau bewerkstelligt, “een ervaring”, in de woorden van mede-eigenaar Ate van der Meer.

Digital Agencies