More stories

TamTam haakt Expand aan bij Hans Anders

Het mag geen verrassing heten dat TamTam zijn klanten introduceert aan de nieuwe dochter Expand Online. Hans Anders slaat erop aan en tekent in op het dubbelpakket.

Digital Agencies

Abandoned Shopping Cart Campagnes: wat leren we van Amerikaanse retailers?

De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.

Conversie

Van ‘gewoon goede’ content naar context marketing: de uitdagingen

Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.

Contentmarketing

Snakeware met nieuwe merkstrategie

Internetbureau Snakeware komt met een nieuwe, eigenlijk vernieuwde, merkstrategie. Het in huis ontwikkelde concept legt de nadruk op het effect dat het werk van het bureau bewerkstelligt, “een ervaring”, in de woorden van mede-eigenaar Ate van der Meer.

Digital Agencies

Groupon sluit meer Europese filialen

Na Scandinavië sluit dealsite Groupon ook zijn kantoren in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal.

Retail

Ticketscript ‘sneller en socialer’ met nieuw platform

Voor de derde keer in zijn bestaan tuigt technologiebedrijf ticketscript zijn systeem opnieuw op. Dit keer ligt de nadruk op schaalbaarheid, snelheid en socialer, makkelijker gebruik.

Facebook

YouTube: de wereldwijde feiten en cijfers

Elk jaar, net na nieuwjaar, worden talloze artikels en blogposts geschreven die terugblikken op het voorbije jaar. We kwamen op het idee om zelf iets hieraan toe te voegen. Het is echter niet onze stijl om enkel een simpele lijst met de top 10 videos van het jaar op te stellen (hiervan zijn er reeds genoeg).

Online marketing

Sociale bewijskracht: hoe zet je het overtuigend in?

De zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend. Van deze principes worden in fysieke winkels en webshops enorm veel gebruik gemaakt. Het gebruik van deze principes kan online een uitdaging vormen, want het gaat er niet alleen om welke principes je inzet, maar ook hoe kwalitatief je ze toepast. Sociale bewijskracht spant de kroon als het gaat om online persuasion, want het is ondenkbaar dat we meningen en gedragingen van anderen niet meenemen in onze koopbeslissing. Hoe zet je sociale bewijskracht overtuigend in?

Conversie

‘Display passeert search in VS’

Dit jaar wordt er in de VS meer uitgegeven aan display advertenties dan aan search. Dat is althans de verwachting van eMarketer. Die schat de markt voor display op 32,2 miljard dollar, een groei van 47 procent.

Online marketing

Targeting in Facebook Ads: vier must have tactieken

Facebook Ads is voor veel ondernemingen een belangrijk advertentiekanaal geworden. Het voordeel is namelijk dat er enorm veel data van iedere gebruiker bekend is waar op kan worden getarget, zoals: leeftijd, woonplaats, interesses, groepen, etc. Ondanks deze data is het de kunst om jouw specifieke doelgroep te vinden tussen de 1,49 miljard Facebookgebruikers wereldwijd (Q2 2015). Facebook Ads zijn namelijk zeer geschikt om de interactie met jouw doelgroep op te zoeken. Maar hoe bereik je juist die mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt? In dit blog vind je de 4 interessantste opties van targeting in Facebook ads.

Facebook

Delivery Hero zet stapje naar beursgang

Van concrete hardop uitgesproken plannen is geen sprake, maar de online bemiddelaar voor maaltijdbezorgers Delivery Hero zet wel een stapje richting een beursgang.

E-commerce

Treatwell wordt internationale naam van Wahanda

Het online boekingsplatform voor de beautybranche Wahanda voert een internationale rebranding door. Alle sites krijgen de naam van de Nederlandse dochter die het voor 34 miljoen euro kocht: Treatwell.

Online marketing

Facebook, GfK, Tubemogul lid van IAB Europe

De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa, IAB Europe, krijgt er met Facebook, GfK, Krux, RadiumOne en TubeMogul een aantal grote, internationale spelers als nieuwe leden bij.

Marketing

eBay Enterprise koopt specialist affiliate marketing

eBay Enterprise heeft voor een onbekend bedrag het Californische bedrijf AffiliateTraction overgenomen, een specialist op het gebied van affiliate marketing. Grote klanten zijn Skechers USA en American Apparel.

Marketing

SnappCar live in Denemarken en Zweden

De Scandinavische overnames van twee lokale autodeeldiensten worden verzilverd nu Snappcar.dk en Snappcar.se live zijn gegaan.

Online marketing