More stories

‘AOL neemt adtech bedrijf Millennial Media over’

AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, wil zijn advertentie-activiteiten verder uitbreiden. Nadat het een groot deel van de advertentietak van Microsoft heeft overgenomen, wil men nu naar verluidt tussen de 300 en 350 miljoen dollar bieden voor het Amerikaanse adtech bedrijf Millennial Media.

Marketing

Conrad test beacontechnologie in winkels

Elektronicawinkel Conrad houdt in Wenen een proef met beacontechnologie om klanten te herkennen en persoonlijke berichten te sturen.

Internetbureaus gaan van fullservice naar gespecialiseerd

Nederlandse internetbureaus ontwikkelen zich weg van het fullserviceconcept richting meer gespecialiseerde werkzaamheden.

Online marketing

Roel van den Borne nieuwe CEO Omnicom

Roel van den Borne verlaat na zes jaar zijn directiestoel bij Havas Media om CEO van Omnicom Nederland te worden.

Nieuwe bezorg-app restaurants naar Nederland

Een nieuwe app om eten thuis te laten bezorgen gaat na de zomervakantie live. Hungr is anders dan andere besteldiensten, omdat de gebruiker geen restaurant hoeft te kiezen. Enkel het eten dat hij wil.

Roland Teerenstra nieuwe directeur Isobar Nederland

Roland Teerenstra is benoemd tot managing director van Isobar in Nederland. Hij volgt Sven Hubert op die onlangs verhuisde om de leiding over Isobar te voeren in Zuidoost Azië.

Burst stelt Raad van Advies in

Jack de Graaff heeft zijn sporen verdiend in de reclamewereld, onder andere als CEO van Publicis. Joke Pronk neemt haar ruime marketingervaring mee, die ze heeft opgedaan bij onder andere Ahold en HAK.

Greenhouse Group overgenomen door GroupM/WPP

Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven, specialisten op het gebied van online marketing, is overgenomen door het internationale bureaunetwerk GroupM, onderdeel van WPP.

De nieuwe marketeer: welke skills heeft hij/zij nodig? (4)

Marketeers hebben hun banen in de afgelopen periode sterk zien veranderen. De transformatie is nog steeds in volle gang, sterker, het gaat nu nog sneller dan voorheen. Volgens recent onderzoek ‘The rise of the marketer’ van The Economist Intelligence Unit onder 478 high-level marketing executives wereldwijd, zegt meer dan 80 procent dat marketing geherstructureerd moet worden om de business beter te kunnen ondersteunen. En 29 procent van deze groep ziet deze transformatie als zeer urgent.

Strategy

CM pleegt Duitse overnames

De zakelijk sms-dienstverlener CM Telecom heeft in Duitsland drie mobiele serviceproviders overgenomen en breidt daarmee zijn lokale marktpositie aanzienlijk uit.

Nieuwe Europese privacyregels naar Parlement

De Europese ministers publiceren hun versie van de General Data Protection Regulation en geven het stokje door aan het Europees Parlement. Voor het einde van dit jaar kunnen nieuwe privacyregels beklonken worden, met vergaande gevolgen voor de online industrie.

Marketing

Ex-topman Havas bouwt marketingbedrijf met 350 miljoen

De voormalig CEO van Havas Media, David Jones, heeft 350 miljoen dollar opgehaald bij investeerders om een nieuwe bedrijvengroep mee te bouwen. Hij gaat investeren in technologie- en mediabedrijven.

Het nieuwe CPC-model van Beslist.nl: bevindingen na de eerste week

Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.

Online advertising

Affiliatenetwerk Daisycon opent kantoor in Duitsland

Affiliatenetwerk Daisycon opent een nieuwe vestiging in het Duitse Oldenburg. Vorig jaar werd ook al een kantoor in het Belgische Mechelen in gebruik genomen.

Filmer Maurice Wenneker: ‘Maak je video zo specifiek mogelijk’

“De ROI van een online video hangt af of een film doet wat deze moet doen”, stelt Filmer Maurice Wenneker. “Vanuit het verleden worden er heel veel doelstellingen in een film gestopt. Maar als je bijvoorbeeld wil dat je merk geladen wordt, kun je niet uitleggen hoe je product werkt.”

Contentmarketing