More stories

De nieuwe marketeer: welke skills heeft hij/zij nodig? (4)

Marketeers hebben hun banen in de afgelopen periode sterk zien veranderen. De transformatie is nog steeds in volle gang, sterker, het gaat nu nog sneller dan voorheen. Volgens recent onderzoek ‘The rise of the marketer’ van The Economist Intelligence Unit onder 478 high-level marketing executives wereldwijd, zegt meer dan 80 procent dat marketing geherstructureerd moet worden om de business beter te kunnen ondersteunen. En 29 procent van deze groep ziet deze transformatie als zeer urgent.

Strategy

CM pleegt Duitse overnames

De zakelijk sms-dienstverlener CM Telecom heeft in Duitsland drie mobiele serviceproviders overgenomen en breidt daarmee zijn lokale marktpositie aanzienlijk uit.

Nieuwe Europese privacyregels naar Parlement

De Europese ministers publiceren hun versie van de General Data Protection Regulation en geven het stokje door aan het Europees Parlement. Voor het einde van dit jaar kunnen nieuwe privacyregels beklonken worden, met vergaande gevolgen voor de online industrie.

Marketing

Ex-topman Havas bouwt marketingbedrijf met 350 miljoen

De voormalig CEO van Havas Media, David Jones, heeft 350 miljoen dollar opgehaald bij investeerders om een nieuwe bedrijvengroep mee te bouwen. Hij gaat investeren in technologie- en mediabedrijven.

Het nieuwe CPC-model van Beslist.nl: bevindingen na de eerste week

Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.

Online advertising

Affiliatenetwerk Daisycon opent kantoor in Duitsland

Affiliatenetwerk Daisycon opent een nieuwe vestiging in het Duitse Oldenburg. Vorig jaar werd ook al een kantoor in het Belgische Mechelen in gebruik genomen.

Filmer Maurice Wenneker: ‘Maak je video zo specifiek mogelijk’

“De ROI van een online video hangt af of een film doet wat deze moet doen”, stelt Filmer Maurice Wenneker. “Vanuit het verleden worden er heel veel doelstellingen in een film gestopt. Maar als je bijvoorbeeld wil dat je merk geladen wordt, kun je niet uitleggen hoe je product werkt.”

Contentmarketing

RTL bundelt nieuwe digitale activiteiten in Digital Hub

RTL Group brengt alle overgenomen sectorontwrichtende mediabedrijven onder in een nieuwe groep: Digital Hub. Online moet het derde fundament onder de groep worden, en moet winstbijdrage gaan leveren.

Zalando koopt vakbeurs voor mode

Zalando neemt de failliete modevakbeurs Bread & Butter over. De concrete plannen zijn nog niet bekend, maar feit is dat het bedrijf zich begeeft in de zakelijke offline marketingsferen richting merken.

Retail

IJslands menselijke zoekmachine

Afgelopen april lanceerde Inga Hlín Pálsdóttir van Promote Iceland de campagne Ask Gudmundur. Deze menselijke zoekmachine geeft antwoord op vragen van reizigers. Ze vertelt er donderdag meer over op Emerce eTravel.

Belfius Bank in zee met Mollie en SEOshop

Belfius Bank uit België is samenwerkingen aangegaan met Mollie en SEOshop om zijn klanten te helpen hun e-commerceactiviteiten op te zetten.

Payment

Nederlandse webshops zetten online marketing nog onvoldoende in

Bijna driekwart van het marketingbudget van Nederlandse webshops wordt aan online marketing besteed. Meer dan de helft van de webshops geeft echter aan dat er ruimte voor verbetering is op de verschillende online marketinginstrumenten. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door InSites Consulting in opdracht van Marktplaats Zakelijk.

Marketing

Zomerkoopje bij online video: meer views, lagere kosten

Internet verandert alles. Deze zin heeft u ongetwijfeld al honderden keren gehoord, tenzij u onder een steen heeft gelegen. Mensen praten graag over veranderingen, maar houden er zelf meestal niet erg van. Oude gewoonten zullen niet snel veranderen. Al beweren bedrijven vaak dat zij alles uit online media halen, houden zij veelal nog vast aan hun oude processen.

Online advertising

Nieuwe leden managementteam SyndicatePlus

Dataleverancier Syndicateplus breidt het managementteam uit met Max Verduyn en Vincent van Wissem. Zij worden respectievelijk verantwoordelijk voor de operaties en het product.

De Nieuwe Zaak richt pijlen op Duitsland

Internetbureau De Nieuwe Zaak sluit een samenwerking met Fingerspitzengefühl om Nederlandse webwinkels te helpen uitbreiden naar Duitsland.