SEOshop gaat samenwerken met online marketingbureaus
SEOshop gaat een nieuw soort abonnementen verkopen aan zijn e-commerceklanten zodat zij al hun marketingactiviteiten kunnen uitbesteden.
SEOshop gaat een nieuw soort abonnementen verkopen aan zijn e-commerceklanten zodat zij al hun marketingactiviteiten kunnen uitbesteden.
De kosten per installatie (CPI) voor mobiele apps is in juli verder gestegen. Marketeers geven steeds meer geld uit om de juiste doelgroep te bereiken. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marketingbedrijf Fiksu.
Marketingtopman Coen Olde Olthof vertrekt volgend jaar bij KPN in verband met een reorganisatie per 1 januari.
Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.
Richard Smoorenburg verlaat ticketingbedrijf Paylogic om marketingbureau Traffic4U te gaan leiden.
Bijna de helft van de grote bedrijven heeft een Chief Data Officer en ziet dat vertaald in dubbelcijferige omzetgroei. “Er is geen ruimte meer voor gissen wanneer je klantgedrag wilt begrijpen”, zegt Gene Leganza van Forrester.
De fullservice propositie wordt steeds vaker ingeruild voor een specialisme. Dat blijkt uit ons onderzoek naar hoe internetbureaus zich ontwikkelen. Met enkele digital agencies en opdrachtgevers spraken we tijdens een rondetafelgesprek over de veranderende relatie en nieuwe behoeften.
De Britse Advertising Standards Authority heeft nieuwe regels gepubliceerd voor vloggers nadat enkele misleidende promotievideo’s voor Oreo vorig jaar werden verboden. Vloggers moeten voortaan in woord en geschrift duidelijk communiceren dat zij worden gesponsord.
Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 televisiereclames voor apps in elf verschillende landen telde.
Google werkt naar verluidt aan een affiliateprogramma voor Google Play, vergelijkbaar met die voor de Apple Store. Het wordt opgezet door de Performance Horizon Group, hetzelfde bedrijf achter het Apple programma.
Goede webanalisten en marketeers weten dat gemiddelden vanity metrics zijn. Je kunt er maandelijks op rapporteren, maar ze zijn niet geschikt voor verbeteracties. Het sleutelwoord is segmenteren. Je kunt sinds kort cohort analysis maken in Google Analytics. Minder bekend is hoe je Custom Segments (Geavanceerde Segmenten) kunt aanmaken, gebruikmakend van data punten die je laadt middels slimme surveys op je website. Dat laat ik hieronder zien.
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem heeft voor een onbekend bedrag twee andere Nederlandse marketingbedrijven TinyLoot en Target Gamers overgenomen. Beide zijn actief op het gebied van mobiele gaming.
Inge Smidts, nu nog werkzaam bij de Belgische kabelaar Telenet, wordt Chief Marketing Officer (CMO) van Liberty Global, eigenaar van Ziggo.
Uit de in het afgelopen jaar uitgebrachte offertes op Hoofdkraan.nl blijkt dat er rake klappen zijn uitgedeeld onder freelancers. Met name de freelance marketeers zijn hard getroffen. Zij verdienen in 2015 gemiddeld 48 euro per uur, terwijl dit tarief twee jaar geleden nog op 62 per uur stond.
De wereldwijde advertentiemarkt staat onder druk, maar het internet zal er maar weinig van merken. Er wordt dit en volgend jaar 12 tot 16 procent meer uitgegeven aan digitale advertenties. Dat verwacht in elk geval het Britse bureau Warc.