More stories

Premium

Freelance marketeers zien hun uurtarief in twee jaar tijd met 23 procent dalen

Uit de in het afgelopen jaar uitgebrachte offertes op Hoofdkraan.nl blijkt dat er rake klappen zijn uitgedeeld onder freelancers. Met name de freelance marketeers zijn hard getroffen. Zij verdienen in 2015 gemiddeld 48 euro per uur, terwijl dit tarief twee jaar geleden nog op 62 per uur stond.

Marketing

Advertentiemarkt koelt af, online blijft groeien

De wereldwijde advertentiemarkt staat onder druk, maar het internet zal er maar weinig van merken. Er wordt dit en volgend jaar 12 tot 16 procent meer uitgegeven aan digitale advertenties. Dat verwacht in elk geval het Britse bureau Warc.

Marketing

Infographic: De barometer van digitale marketing

Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.

Marketing

Zeker 5000 apps frauderen met advertenties

Zeker vijfduizend mobiele apps frauderen met advertenties. Dat stelt het bedrijf Forensiq in een nieuwe studie Mobile Device Hijacking. Nog voordat de apps worden geopend, roepen ze al advertenties op.

Marketing

‘Privacy wordt een unique selling point’

Consumenten zijn het beu dat op het weg overal en nergens data van en over hen wordt afgesnoept. Marktonderzoeker Forrester waarschuwt dat bedrijven hier voorzichtiger mee moeten omgaan op het risico dat ze hun klanten helemaal verliezen.

Microsoft pakt flink uit met marketing rond Windows 10

Microsoft begint de komende weken met de marketing rond Windows 10, waaronder evenementen in dertien steden. De campagne wordt ondersteund met tv-reclames en digitale advertenties.

Online advertising

Beslist.nl begint radio- en tv-campagne

Vergelijkingssite Beslist.nl begint een landelijke reclamecampagne in de massamedia om zijn bekendheid te vergroten.

‘AOL neemt adtech bedrijf Millennial Media over’

AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, wil zijn advertentie-activiteiten verder uitbreiden. Nadat het een groot deel van de advertentietak van Microsoft heeft overgenomen, wil men nu naar verluidt tussen de 300 en 350 miljoen dollar bieden voor het Amerikaanse adtech bedrijf Millennial Media.

Marketing

Conrad test beacontechnologie in winkels

Elektronicawinkel Conrad houdt in Wenen een proef met beacontechnologie om klanten te herkennen en persoonlijke berichten te sturen.

Internetbureaus gaan van fullservice naar gespecialiseerd

Nederlandse internetbureaus ontwikkelen zich weg van het fullserviceconcept richting meer gespecialiseerde werkzaamheden.

Online marketing

Roel van den Borne nieuwe CEO Omnicom

Roel van den Borne verlaat na zes jaar zijn directiestoel bij Havas Media om CEO van Omnicom Nederland te worden.

Nieuwe bezorg-app restaurants naar Nederland

Een nieuwe app om eten thuis te laten bezorgen gaat na de zomervakantie live. Hungr is anders dan andere besteldiensten, omdat de gebruiker geen restaurant hoeft te kiezen. Enkel het eten dat hij wil.

Roland Teerenstra nieuwe directeur Isobar Nederland

Roland Teerenstra is benoemd tot managing director van Isobar in Nederland. Hij volgt Sven Hubert op die onlangs verhuisde om de leiding over Isobar te voeren in Zuidoost Azië.

Burst stelt Raad van Advies in

Jack de Graaff heeft zijn sporen verdiend in de reclamewereld, onder andere als CEO van Publicis. Joke Pronk neemt haar ruime marketingervaring mee, die ze heeft opgedaan bij onder andere Ahold en HAK.

Greenhouse Group overgenomen door GroupM/WPP

Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven, specialisten op het gebied van online marketing, is overgenomen door het internationale bureaunetwerk GroupM, onderdeel van WPP.