Zalando opent Amsterdamse pop up-shop
Na Duitsland en Italië gaat Zalando nu ook in Nederland stoeien met een offline winkelconcept. Amsterdam krijgt volgende maand een pop up-winkel, een zaak die er even is en dan niet meer.
Na Duitsland en Italië gaat Zalando nu ook in Nederland stoeien met een offline winkelconcept. Amsterdam krijgt volgende maand een pop up-winkel, een zaak die er even is en dan niet meer.
Location based shoppen met je smartphone, de wereld bekijken door een online bril met de Google glasses, het kan! Maar is de Nederlander eigenlijk al zo ver? Ruigrok | NetPanel voert inmiddels voor het zevende jaar het ‘What’s happening online?’-onderzoek uit, waarin we kijken naar de belangrijkste trends op het gebied van online communicatie
Online marketing heeft een groot voordeel ten opzichte van offline marketing op het gebied van meetbaarheid. Door o.a. webanalysesoftware is het mogelijk bezoekersinteracties met advertenties en op websites te meten.
De mobiele operators AT&T, T-Mobile en Verizon rollen voor het einde van het jaar hun landelijke mobiele betaalsysteem in Amerika uit. Een kwart van de grootste retailers in de V.S. heeft inmiddels terminals staan die met NFC-technologie overweg kunnen.
KLM is van de luchtvaartmaatschappijen de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek.
De beoogde fusie van Publicis en Omnicom creëert ook in de online industrie een reclamereus. De som der delen maakt echter geen groter geheel.
Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.
De app is er al, de nieuwe catalogus verschijnt volgende maand. Klanten van IKEA kunnen dan al turend door hun mobieltje letterlijk zien hoe nieuwe kasten, stoelen of bedden in hun huis zouden staan.
In het overweldigende aanbod van digitale marketingmiddelen zijn webwinkeliers het er over eens wat het beste werkt: e-mail. Meer dan 95 procent investeert dit jaar even veel of meer van zijn budget in dit kanaal.
Uitgeverij Axel Springer verkoopt een groot deel van zijn nationale titels aan Funke Mediengruppe. Zonder de ‘papieren bagage’ wil het zich volledig op zijn digitale strategie kunnen richten.
Lexus Amerika geeft de term ‘crowdsourcing’ een heel aparte betekenis. De fabrikant nodigde 212 fanatieke Instagrammers uit om de commercial te schieten van de nieuwe Lexus IS, foto voor foto voor foto.
De overgang naar Enhanced Campaigns (geoptimaliseerde campagnes) is in zicht. Vandaag (22 juli) worden alle Google AdWordscampagnes overgezet. In dit artikel worden enkele tips gegeven die handig zijn voor en na de overgang van Enhanced Campaigns.
Location based marketing is lange tijd doorgegaan voor buzzwoord en daarmee als term verpest. Althans, dat vinden Paul Everts en Menno Kolkert van Plot. “Als een billboard op een gerichte plek is geplaatst, noemt men dat tegenwoordig al op locatie gebaseerd.”
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
Mascha Driessen gaf vorige maand haar functie bij YouTube Benelux op om met startup youtooglobal in te haken op de vraag naar strategisch advies op het gebied van digital. En om met online marketingbureau AdBirds de YouTube Division op te richten vanwege de sterke groei van online video.