BAS Group opent tienduizenden Facebookwinkels
De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.
De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.
’s Werelds grootste tv-zender Netflix is recentelijk ook in ons land van start gegaan. Wat betekent de komst van deze pure player voor het Nederlandse medialandschap?
Het zoeken naar kortingscodes heeft een enorme vlucht genomen. Sinds 2010 is de populariteit van kortingscodes verdrievoudigd. De groei zet de komende jaren door. Consumenten zijn ook steeds meer bezig met kortingen en acties. Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief op zoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen. De populairste kortingscodes zijn kortingen op kleding, eten en drinken, schoenen, reizen en dagjes uit.
De opmars van speelgoedfabrikant LEGO lijkt onstuitbaar. Zowel off- als online bouwt het merk aan zijn imperium, waarbij tv-series, online communities, videogames en gerobottiseerde speelgoedcreaties een steeds grotere rol spelen. “De echte revolutie zit in de integratie van de digitale en de fysieke wereld”, aldus Mads Nipper (47), Executive Vice President, Chief Marketing Officer van de LEGO Group.
Levi’s zet een klein team specialistische smaakmakers in om zijn merk te bouwen met een eigen magazine op Flipboard.
Amazon ontstijgt zo langzamerhand de status van online retailer. Dat rechtvaardigt de vraag of het Amerikaanse bedrijf op lange termijn Google achternagaat. Met een gedreven CEO als Jeff Bezos lijkt geen ambitie te hoog.
Dagelijks worden wereldwijd ruim 350 miljoen foto’s en video’s met behulp van Snapchat gedeeld. Er zijn in Nederland echter geen bedrijven bekend die deze onder jongeren razend populaire app in hun marketing hebben opgenomen. Kijk je met een schuin oog naar toepassingen van Snapchat in de UK, lijkt dat een gemiste kans voor de Nederlandse marketeer.
Twitter brengt een app uit voor het platform Spotify. Daardoor ontstaat een reeks hitlijsten op basis van real time informatie van Twittergebruikers, een puur crowdsourced overzicht.
Bij YouTube ontwikkelde hij merkstrategieën voor grote klanten en nu doet hij dat bij Twitter op grote schaal. Josh Grau is een van de sprekers tijdens Emerce eDay volgende maand.
Het gebruik van tablets en telefoons kannibaliseert niet op de wijze waarop consumenten televisie kijken. Ook maken ze ander gebruik van apps om te interacteren met televisieprogramma’s, als die mogelijkheid al bestaat.
De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.
Adverteerders die met complexe datasets klantprofielen en -gedragingen werken moeten zich uitrusten met big data-achtig gereedschap. René Bulthuis van Relay42 (voorheen Synovite) geeft zijn visie.
Marketingmanager Jonas de Groot verlaat na zeventien jaar reisreus Sundio Group uit Rotterdam.
Als online georiënteerde organisatie heb je te maken met steeds meer middelen die je tot je beschikking hebt, platformen waarop je actief bent en apparaten die gebruikt worden. De meetbaarheid van online marketingactiviteiten steeds verder onder druk te staan. Om hier weer meer grip op te krijgen is een nieuwe manier van het organiseren van je online marketingactiviteiten nodig: lean online marketing.
Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.