Twitter van start op Spotify
Twitter brengt een app uit voor het platform Spotify. Daardoor ontstaat een reeks hitlijsten op basis van real time informatie van Twittergebruikers, een puur crowdsourced overzicht.
Twitter brengt een app uit voor het platform Spotify. Daardoor ontstaat een reeks hitlijsten op basis van real time informatie van Twittergebruikers, een puur crowdsourced overzicht.
Bij YouTube ontwikkelde hij merkstrategieën voor grote klanten en nu doet hij dat bij Twitter op grote schaal. Josh Grau is een van de sprekers tijdens Emerce eDay volgende maand.
Het gebruik van tablets en telefoons kannibaliseert niet op de wijze waarop consumenten televisie kijken. Ook maken ze ander gebruik van apps om te interacteren met televisieprogramma’s, als die mogelijkheid al bestaat.
De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.
Adverteerders die met complexe datasets klantprofielen en -gedragingen werken moeten zich uitrusten met big data-achtig gereedschap. René Bulthuis van Relay42 (voorheen Synovite) geeft zijn visie.
Marketingmanager Jonas de Groot verlaat na zeventien jaar reisreus Sundio Group uit Rotterdam.
Als online georiënteerde organisatie heb je te maken met steeds meer middelen die je tot je beschikking hebt, platformen waarop je actief bent en apparaten die gebruikt worden. De meetbaarheid van online marketingactiviteiten steeds verder onder druk te staan. Om hier weer meer grip op te krijgen is een nieuwe manier van het organiseren van je online marketingactiviteiten nodig: lean online marketing.
Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.
Na Duitsland en Italië gaat Zalando nu ook in Nederland stoeien met een offline winkelconcept. Amsterdam krijgt volgende maand een pop up-winkel, een zaak die er even is en dan niet meer.
Location based shoppen met je smartphone, de wereld bekijken door een online bril met de Google glasses, het kan! Maar is de Nederlander eigenlijk al zo ver? Ruigrok | NetPanel voert inmiddels voor het zevende jaar het ‘What’s happening online?’-onderzoek uit, waarin we kijken naar de belangrijkste trends op het gebied van online communicatie
Online marketing heeft een groot voordeel ten opzichte van offline marketing op het gebied van meetbaarheid. Door o.a. webanalysesoftware is het mogelijk bezoekersinteracties met advertenties en op websites te meten.
De mobiele operators AT&T, T-Mobile en Verizon rollen voor het einde van het jaar hun landelijke mobiele betaalsysteem in Amerika uit. Een kwart van de grootste retailers in de V.S. heeft inmiddels terminals staan die met NFC-technologie overweg kunnen.
KLM is van de luchtvaartmaatschappijen de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek.
De beoogde fusie van Publicis en Omnicom creëert ook in de online industrie een reclamereus. De som der delen maakt echter geen groter geheel.
Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.