More stories

Muziekzender Vevo grootste YouTubekanaal in Nederland

Het YouTubekanaal van Vevo is met maandelijks drie miljoen unieke bezoekers de grootste in Nederland. Opvallend is, dat een van de vijf topkanalen geen groot professioneel mediabedrijf is.

Online marketing

Uitgevers moeten leren verleiden

Betalen voor online nieuwscontent is hot. Voor echt succes moet je echter verder kijken dan de content zelf. Nu diverse nieuwsmedia hun content achter betaalmuren plaatsen, nieuwe dedicated online nieuwsportals live gaan en de eerste Spotify-achtige nieuwsdiensten de markt betreden, rijst de vraag wat de lezer wil. Het kortste en eerlijkste antwoord is: nog even niks.

Online marketing

Reclamescherm Tesco kijkt terug

In 450 Britse pompstations van Tesco komen schermen te hangen voor reclame. Tot zover niets bijzonders. Maar de schermen hebben camera’s waarmee bezoekers kunnen worden geclassificeerd naar sekse en leeftijd. Zo kunnen meer gerichte advertenties worden voorgezet.

Online advertising

Roos Spier nieuwe baas the people’s valley

Internetbureau the people’s valley heeft Roos Spier als nieuwe managing director aangesteld.

Online marketing

Grootste investering voor Pinterest: 225 miljoen

Twee miljoen dollar per werknemer. Zoveel staken grote investeerders tot nu toe in Pinterest. Gisterenavond werd bekend dat de grootste financieringsronde net is afgesloten, wat 225 miljoen dollar opleverde.

Online marketing

Vevo met online video groter dan Publieke Omroep

Muziekvideosite Vevo had in september meer videokijkers dan de Publieke Omroep. Vevo moest enkel Google en Facebook voor zich dulden.

Online marketing

Emakina neemt Relephant over

Emakina koopt internetbureau Relephant uit Amsterdam voor enkele miljoenen euro’s. Daarmee breidt zijn positie uit tot een fullservice internetbureau.

Online marketing

LBi wordt DigitasLBi

Van Lost Boys naar LBi naar DigitasLBi. Vandaag gaat het creatieve marketing- en technologiebureau onder zijn nieuwe naam werken. LBi gaat operationeel samen met zijn evenknie Digitas uit het netwerk van moederbedrijf Publicis Groupe.

Online marketing

BAS Group opent tienduizenden Facebookwinkels

De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.

Online marketing

Feature: De ware identiteit van Netflix

’s Werelds grootste tv-zender Netflix is recentelijk ook in ons land van start gegaan. Wat betekent de komst van deze pure player voor het Nederlandse medialandschap?

Online marketing

Infographic: zoeken naar kortingcodes neemt enorme vlucht

Het zoeken naar kortingscodes heeft een enorme vlucht genomen. Sinds 2010 is de populariteit van kortingscodes verdrievoudigd. De groei zet de komende jaren door. Consumenten zijn ook steeds meer bezig met kortingen en acties. Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief op zoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen. De populairste kortingscodes zijn kortingen op kleding, eten en drinken, schoenen, reizen en dagjes uit.

Online marketing

Mads Nipper (LEGO): ‘Falen hoort bij het digitale spel’

De opmars van speelgoedfabrikant LEGO lijkt onstuitbaar. Zowel off- als online bouwt het merk aan zijn imperium, waarbij tv-series, online communities, videogames en gerobottiseerde speelgoedcreaties een steeds grotere rol spelen. “De echte revolutie zit in de integratie van de digitale en de fysieke wereld”, aldus Mads Nipper (47), Executive Vice President, Chief Marketing Officer van de LEGO Group.

E-commerce

Levi’s bouwt merk met Flipboard Magazines

Levi’s zet een klein team specialistische smaakmakers in om zijn merk te bouwen met een eigen magazine op Flipboard.

Online marketing

Feature: De Trojaanse Paarden van Amazon

Amazon ontstijgt zo langzamerhand de status van online retailer. Dat rechtvaardigt de vraag of het Amerikaanse bedrijf op lange termijn Google achternagaat. Met een gedreven CEO als Jeff Bezos lijkt geen ambitie te hoog.

E-commerce

Snapchat: hoe grote merken het succesvol inzetten

Dagelijks worden wereldwijd ruim 350 miljoen foto’s en video’s met behulp van Snapchat gedeeld. Er zijn in Nederland echter geen bedrijven bekend die deze onder jongeren razend populaire app in hun marketing hebben opgenomen. Kijk je met een schuin oog naar toepassingen van Snapchat in de UK, lijkt dat een gemiste kans voor de Nederlandse marketeer.

Online marketing