More stories

Helft van het MKB loopt digitaal schromelijk achter

Een kwart van de kleinere bedrijven in het MKB heeft een website die ouder is dan vier jaar. En 28 procent heeft helemaal geen website. DTG, voorheen De Telefoongids, signaleert dat deze digitale verstekelingen omzetpotentieel links laten liggen.

Online marketing

Havas Media opent Nederlandse mobiele dochter

Onder de naam Mobext opent mediabureau Havas een mobiel label. Het bedrijf speelt daarmee in op de groeiende vraag naar mobiele expertise bij klanten, doorgaans grotere merkadverteerders.

Mobile

IgnitionOne zelfstandig na overname door management

Het management van marketingtechnologiebedrijf IgnitionOne neemt samen met investeerder ABS Capital Partners alle aandelen van de onderneming over.

Online marketing

Nieuwe marketingbaas voor webpower

E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.

E-mailmarketing

Deutsche Post koopt e-mailspecialist

Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.

E-mailmarketing

Adobe met overname in crosschannel en campagnemanagement

Adobe legt 600 miljoen dollar op tafel om het Franse marketingtechnologiebedrijf Neolane te kopen. Hiermee vervolledigt het zijn portfolio marketingdiensten. De laatste aankoop brengt Adobe in cross-channel en direct marketing en het actief managen van mediacampagnes.

E-mailmarketing

Bol.com opent self publishing-platform

bol.com lanceert een nieuwe dienst waardoor iedereen met een verhaal zijn eigen papieren of digitale boek kan schrijven, laten uitgeven en daar geld mee verdienen.

E-commerce

RTL neemt belang in groot YouTube-netwerk

RTL Group neemt voor 36 miljoen dollar een belang van 51 procent in BroadbandTV. Daarmee krijgt het stevig greep op het kijkerspubliek op YouTube.

Online marketing

GfK: ‘Online modewinkels, focus op klantentrouw’

De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.

E-commerce

Video past in elke fase van de salesfunnel

De opkomst van het internet heeft de wereld van de video op zijn kop gezet. De meeste corporate video’s die nu online worden geplaatst, zijn informatief en gericht op het vergroten van naamsbekendheid.

Online marketing

YouTube helpt adverteerders met virale video’s

YouTube gaat vanaf september een kleine groep grote adverteerders helpen bij het maken van hun internetvideo’s. Die kunnen beter op het digitale interactieve publiek worden afgemeten.

Online marketing

Tien belangrijke marketingtrends uit Silicon Valley

Als er één plek is op aarde waar, schijnbaar, hard gewerkt wordt aan innovatie dan is het toch wel Silicon Valley. Peter Würtenberger, CMO bij één van Duitslands grootste digitale marketingbureaus verbleef er acht maanden en vatte de volgens hem belangrijkste trends in de marketing samen.

Online marketing

WPP opent mondiaal activatiebureau

‘s Wereld grootste reclamebureau WPP voegt de activiteiten van een aantal labels samen om een wereldwijd opererend activatiebureau te openen.

Online marketing

Reissite TravelBird verzwaart inzet televisie

“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.

E-commerce

KLM: ‘Google+, Weibo en vKontakte, open de deuren!’

KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.

Online marketing