More stories

Mupi Métropole voor interactieve buitenreclame

JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.

Online advertising

AdSense krijgt concurrentie van lijstjes

Concurreren met Google Adsense, maar dan anders. Dat wil Klaas Joosten, voormalig CTO van Zanox-M4N, met zijn site ZEEF.com. Geen advertenties, maar lijstjes moeten straks op webpagina’s van webbeheerders komen te staan. Lijstjes die koppelen naar affiliatiepartijen.

Online marketing

Vervoerder RET lanceert loyaliteitsprogramma

De Rotterdamse RET introduceert als eerste vervoerder een loyaliteitsprogramma voor het gebruik van de OV-chipkaart: OVMiles. De reiziger kan mijlen sparen door reizen met z’n OV-chipkaart. Deelname aan het programma is gratis.

Online marketing

Joris Tinbergen weg bij Google Nederland

Director van Google in Nederland Joris Tinbergen verlaat het bedrijf na 7,5 jaar.

Online marketing

Digitaal dwingt reclamebranche tot nieuwe richtingen

De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.

E-mailmarketing

Muziekzender Vevo grootste YouTubekanaal in Nederland

Het YouTubekanaal van Vevo is met maandelijks drie miljoen unieke bezoekers de grootste in Nederland. Opvallend is, dat een van de vijf topkanalen geen groot professioneel mediabedrijf is.

Online marketing

Uitgevers moeten leren verleiden

Betalen voor online nieuwscontent is hot. Voor echt succes moet je echter verder kijken dan de content zelf. Nu diverse nieuwsmedia hun content achter betaalmuren plaatsen, nieuwe dedicated online nieuwsportals live gaan en de eerste Spotify-achtige nieuwsdiensten de markt betreden, rijst de vraag wat de lezer wil. Het kortste en eerlijkste antwoord is: nog even niks.

Online marketing

Reclamescherm Tesco kijkt terug

In 450 Britse pompstations van Tesco komen schermen te hangen voor reclame. Tot zover niets bijzonders. Maar de schermen hebben camera’s waarmee bezoekers kunnen worden geclassificeerd naar sekse en leeftijd. Zo kunnen meer gerichte advertenties worden voorgezet.

Online advertising

Roos Spier nieuwe baas the people’s valley

Internetbureau the people’s valley heeft Roos Spier als nieuwe managing director aangesteld.

Online marketing

Grootste investering voor Pinterest: 225 miljoen

Twee miljoen dollar per werknemer. Zoveel staken grote investeerders tot nu toe in Pinterest. Gisterenavond werd bekend dat de grootste financieringsronde net is afgesloten, wat 225 miljoen dollar opleverde.

Online marketing

Vevo met online video groter dan Publieke Omroep

Muziekvideosite Vevo had in september meer videokijkers dan de Publieke Omroep. Vevo moest enkel Google en Facebook voor zich dulden.

Online marketing

Emakina neemt Relephant over

Emakina koopt internetbureau Relephant uit Amsterdam voor enkele miljoenen euro’s. Daarmee breidt zijn positie uit tot een fullservice internetbureau.

Online marketing

LBi wordt DigitasLBi

Van Lost Boys naar LBi naar DigitasLBi. Vandaag gaat het creatieve marketing- en technologiebureau onder zijn nieuwe naam werken. LBi gaat operationeel samen met zijn evenknie Digitas uit het netwerk van moederbedrijf Publicis Groupe.

Online marketing

BAS Group opent tienduizenden Facebookwinkels

De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.

Online marketing

Feature: De ware identiteit van Netflix

’s Werelds grootste tv-zender Netflix is recentelijk ook in ons land van start gegaan. Wat betekent de komst van deze pure player voor het Nederlandse medialandschap?

Online marketing