More stories

Premium

Video: TV reclame in 2021 naar recordomzet

De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20 procent en kwam uit op  903 miljoen. Dat maakte Screenforce voorzitter Michel van der Voort bekend tijdens een webinar waarin ook het TV Jaarrapport werd gepubliceerd.

Media
Premium

Europees onderzoek naar advertentieafspraken tussen Google en Meta

De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.

Online marketing
Premium

Maker van Pokémon GO koopt AR-platform

Niantic, de maker van spellen als Pokémon Go, koopt het vijf jaar oude 8th Wall. Dat bouwde een ontwikkelaarsplatform voor AR-toepassingen.

Augmented Reality

Hoe merken kunnen slagen in een wereld waarin privacy centraal staat

Consumenten hebben een hekel aan third-party cookies. Heel veel first-party data verzamelen is niet de oplossing. Zet in op privacy en transparantie.

Data
Premium

Springbok koopt creative agency Dawn

Het Belgisch-Nederlandse digitale bureau Springbok koopt het Amsterdamse creatieve en strategische bureau Dawn.

Online marketing
Premium

Steeds meer audio geconsumeerd

Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.

Online marketing
Premium

Michiel Ebeling partner bij Pinch

Michiel Ebeling vertrekt bij Accenture Interactive en wordt partner bij het mobiele agency Pinch.

Tech
Premium

Cannes Lions houdt Russen buiten de deur

Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.

Online advertising
Premium

WPP en Netflix staken activiteiten in Rusland

Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.

Online advertising
Premium

Nieuw adtech bureau voor Out of Home

O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.

Online marketing

Intertoys: hoe bouw je een omnichannel brand-strategie in corona-tijd?

Je brand-strategie on- en offline uitrollen, verdeeld over relevante kanalen is een must. Maar hoe doe je dat tijdens de coronapandemie?

B2B Digital

Hoe Danone met een omnichannel-aanpak inspeelt op steeds veranderend klantgedrag

Hoe ziet Danone’s omnichannel-aanpak eruit als antwoord op snel veranderende consumentengedrag en -behoeften?

B2B Digital

De ‘Make It Personal’ strategie van Tony’s Chocolonely

Hoe kan je als organisatie je missie digitaal verspreiden met behulp van personalisatie? Tony Chocolonely vertelt het.

B2B Digital

De cookieless-strategie bij Nederlandse Loterij: ‘kans om écht te personaliseren’

Nederlandse Loterij doet noodgedwongen al jaren weinig met ‘third-party’ cookies en is druk bezig met ‘first-pary’ data, ‘addressability’ en personalisatie.

Online marketing
Premium

AP tegen uitgevers: zoek alternatieve advertentiemethode

De Autoriteit Persoonsgegevens adviseert uitgevers om direct een alternatief te zoeken voor een veelgebruikte methode voor het plaatsen van advertenties op basis van bezoekersgegevens. De toezichthouder zegt dat naar aanleiding van de uitspraak vorige week van de Belgische privacywaakhond. Die stelde vast dat de methode van vakorganisatie IAB Europe strijdig is met de Europese privacyregels.

Online advertising