More stories

Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Te veel focus op conversie, amper op merk’

Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: New York Pizza wil scoren met ‘extreme campagnes’

New York Pizza wil groeien. En hard. In Nederland en sinds kort ook in België en Duitsland. Dat betekent dat alle systemen ingericht moeten zijn op schaal, maar ook op groei, vertelt online manager Jorn Vriend op Emerce Digital Marketing, een videoverzameling die vanaf 08.00 uur klaarstaat.

Online marketing
Premium

Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties aangekondigd

Adobe heeft op zijn jaarlijkse (nog steeds virtuele) Adobe Summit, die tot en met vandaag wordt gehouden, nieuwe functies aangekondigd voor de Experience Cloud, het overkoepelende merk voor digitale ervaringen. Naast data- en analysediensten, contentmanagementtools omvat die ook een e-commerceplatform.

Online advertising

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing
Premium

Groot-Brittannië wil nepadvertenties aanpakken

Groot-Brittannië wil dat Google, Facebook, Twitter en andere online platforms harder gaan optreden tegen frauduleuze advertenties, zoals bitcoinadvertenties waarin de namen en foto’s van beroemdheden worden misbruikt.

Marketing
Premium

ACM: Online marketingbedrijf Allfree misleidt consumenten

Het online marketingbedrijf Allfree uit Groningen moet een dwangsom van 89.000 euro betalen vanwege de bouw van misleidende websites voor slotenmakers en andere spoeddiensten.

Online advertising
Premium

Emerce Digital Marketing: Pathé wil verkoopsites voor zijn

Bioscoopbedrijf Pathé wil platforms voor zijn die bioscoopkaartjes verkopen. Online performance marketeer Stef de Reeder noemt ‘spelers die vergelijkbaar zijn met een Booking.com’.

Online marketing
Premium

Video: TV reclame in 2021 naar recordomzet

De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20 procent en kwam uit op  903 miljoen. Dat maakte Screenforce voorzitter Michel van der Voort bekend tijdens een webinar waarin ook het TV Jaarrapport werd gepubliceerd.

Media
Premium

Europees onderzoek naar advertentieafspraken tussen Google en Meta

De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.

Online marketing
Premium

Maker van Pokémon GO koopt AR-platform

Niantic, de maker van spellen als Pokémon Go, koopt het vijf jaar oude 8th Wall. Dat bouwde een ontwikkelaarsplatform voor AR-toepassingen.

Augmented Reality

Hoe merken kunnen slagen in een wereld waarin privacy centraal staat

Consumenten hebben een hekel aan third-party cookies. Heel veel first-party data verzamelen is niet de oplossing. Zet in op privacy en transparantie.

Data
Premium

Springbok koopt creative agency Dawn

Het Belgisch-Nederlandse digitale bureau Springbok koopt het Amsterdamse creatieve en strategische bureau Dawn.

Online marketing
Premium

Steeds meer audio geconsumeerd

Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.

Online marketing
Premium

Michiel Ebeling partner bij Pinch

Michiel Ebeling vertrekt bij Accenture Interactive en wordt partner bij het mobiele agency Pinch.

Tech
Premium

Cannes Lions houdt Russen buiten de deur

Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.

Online advertising