More stories

De mogelijkheden van open finance voor customer centricity

PSD2 is een nieuwe de wet die het betalingsverkeer tussen consumenten en bedrijven regelt. Wat voegt het toe en hoe stimuleert het innovatie?

E-commerce
Premium

Mollie stelt Chief Product Officer aan

Betaalbedrijf Mollie stelt Rogier Schoute aan als Chief Product Officer. Schoute was eerder werkzaam bij Booking.com en Klarna.

Tech
Premium

‘Bestelfraude via Afterpay kinderlijk eenvoudig’

Online shoppen en de rekening naar iemand anders sturen, blijkt kinderlijk eenvoudig met Afterpay. Dat constateert de Consumentenbond, die de beveiliging van de achterafbetaaldienst heeft onderzocht.

Payment
Premium

CEO Keyware uit functie ontheven

CEO Stéphane Vandervelde van het Belgische Keyware Technolgies wordt aan de kant gezet nu waakhond FSMA dossier over verdachte geldstromen heeft overhandigd aan het gerecht.

Venture

Payment trends en ontwikkelingen voor meer conversie

In dit webinar spreken we Floris Jochemsen van Adyen. We hebben het over dé payment trends en ontwikkelingen in 2021, zoals contextual commerce, checkout optimalisatie en meer.

Payment

OVpay: in- en uitchecken met je contactloze betaalpas

Met de nieuwe OV-chipkaart kun je ook inchecken met je bankpas of mobiel. De basis ervoor is een brede samenwerking tussen financials en OV-bedrijven.

Payment
Premium

We betalen steeds vaker met betaalpas, smartphone of wearable

In 2020 hebben consumenten in Nederland 79 procent van hun aankopen in winkels, horeca en dergelijke gepind met hun betaalpas, smartphone of wearable. Dit is een forse stijging ten opzichte van 2019. Door deze forse verschuivingen in betaalgedrag hebben consumenten in 2020 voor het eerst in alle branches vaker met pin betaald dan met contant geld, zo blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.

Payment

Stefan de Groot (Petje.af): ‘Het wordt steeds normaler om te betalen voor content’

Het zat Nederlanders niet in het bloed: betalen voor content. Maar de laatste jaren komt daar verandering in. Het Nederlandse platform Petje.af steunt de makers daarin. Het platform biedt een eenvoudige manier om betalingen te ontvangen. 95 procent daarvan komt binnen via IDEAL, waarmee Petje.af zich onderscheid van veel buitenlandse platforms. ‘Mensen betalen een paar euro per maand en zo krijgen ze toegang tot exclusieve content. Naast podcasters hebben we youtubers, bloggers, vloggers en tegenwoordig ook artiesten’, aldus oprichter Stefan de Groot.

Payment

Welke impact heeft de lockdown op de woon- en tuinbranche?

Woonwinkels en tuincentra moesten door de lockdowns hun bedrijfsmodel aanpassen. Bijvoorbeeld door een makkelijk online betaalproces en Augmented Reality.

Payment
Premium

Facebook test betaalfunctie met QR codes

Facebook experimenteert momenteel met een nieuwe dienst waarbij gebruikers geld kunnen overmaken via persoonlijke QR-codes in de app. Een soort Tikkie dus, maar dan met codes.

Innovatie
Premium

Criminelen gebruiken software Bunq voor misbruik

Criminelen blijken relatief eenvoudig de software van de Bunq bank te kunnen gebruiken om een nepboete te incasseren. Dat gaat gewoon via iDEAL, zo bleek zaterdag in het consumentenprogramma Kassa.

Payment
Premium

ABN AMRO breidt betaalassortiment uit met Google Pay

In het tweede kwartaal van dit jaar zal het betaalassortiment van ABN AMRO worden uitgebreid met Google Pay.

Payment
Premium

PayPal laat Amerikaanse gebruikers met cryptovaluta betalen

Amerikaanse klanten van PayPal kunnen binnenkort ook met cryptovaluta betalen. Het zou gaan om in elk geval Bitcoin, Ethereum, Bitcoin cash en Litecoin.

Payment

Een data-driven aanpak om je betaalconversie te maximaliseren

Duidelijke, bruikbare betaaldata kunnen bedrijven helpen het betaalproces te stroomlijnen en klanten een prettige ervaring te bieden. Dit webinar helpt je naar een data-driven betaalconversie.

Payment
Premium

Meer geld via iDEAL dan via kassa’s op toonbanken

De omzet met online betaalmethode iDEAL lag in februari hoger dan met betaalpassen aan de toonbank. Met iDEAL werd online 7,5 miljard euro omgezet tegenover 7,2 miljard met pasjes in de winkel.

Payment