Wat kan digital out of home betekenen voor SOS Kinderdorpen?
SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.
SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.
De tweede plek van de Emerce Top 10 European Start-up is dit jaar voor Adcombi. De Nederlandse start-up biedt hyperlokale, gepersonaliseerde programmatic advertising die de web-to-store traffic verhoogt.
Adverteerders geven volgend jaar 14,7 miljard dollar uit aan programmatic ingekochte digitale reclameuitingen. Dat is 19 procent meer dan in 2018, aldus een rapport van OnAudience.com.
S4 Capital, de eigenaar van MediaMonks uit Hilversum, koopt programmaticspecialist MightHive uit de Verenigde Staten.
Op het jaarlijkse feestje voor marketingpartners van Google won Maxlead gisteren in San Francisco de hoofdprijs in de categorie Decision.
Cost Per Mille (CPM) is nog altijd het favoriete afrekenmodel binnen programmatic advertising, maar nieuwe afrekenmodellen zoals Cost Per Action (CPA) of Cost per Viewable Mille (vCPM) zijn in opkomst. De zoektocht naar andere en transparante afrekenmodellen gaat nog steeds door. Maar zit de oplossing wel in een andere manier van afrekenen? De markt moet in ieder geval af van de focus op clicks en andere nikszeggende KPI’s.
E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.
Programmatic buying brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van inventory quality die verder gaan dan advertentiefraude. Ook het vervalsen van de waarde van bezoekers en het uitlokken van clicks op advertenties, ondermijnen het rendement van adverteerders en kunnen uitgevers benadelen. Waar kun je mee te maken krijgen?
In 2017 is de ad spend van online video met 40 procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Er komen nieuwe formats bij, meer publishers krijgen video inventory en dit maakt het landschap complexer. Dit zijn de marktontwikkelingen rond programmatic tv en video.
Maker van huishoud- en verzorgingsmiddelen Procter & Gamble vraagt retailers om klantgegevens te delen. Daarmee wil P&G betere, gerichtere online reclamecampagnes kunnen voeren.
Technologiebedrijf Improve Digital gaat op in de nieuwe bedrijvengroep Azerion, waarvan het met Orange Games een van de oprichters is.
Als je als bedrijf online adverteert, loop je het risico dat je advertenties naast ongepaste content worden geplaatst. Alleen al in Amerika worden drie van de vier merken daardoor blootgesteld aan online reputatieschade, waardoor de roep om beleid en maatregelen toeneemt om bedrijven hier tegen te beschermen.
De komst van strengere privacyregelgeving heeft geen zichtbare negatieve impact gehad op de omzet van programmatic advertising, oftewel geautomatiseerde advertentieverkoop. Dit blijkt uit de Programmatic Advertising Study 2018 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de belangenverenigingen van de online advertentiesector.
TMG stapt over op header bidding met zijn hele inventaris voor online reclame. Hierdoor moeten alle belangstellende adverteerders gelijke kans hebben om hun commerciële boodschap op Telegraaf-titels uit te serveren.
Online adverteerders stuiten op een enorme uitdaging. Webbrowser Safari heeft nieuwe privacy-instellingen geïntroduceerd en elimineert daarmee het 24-uurs toegangsvenster op cookies. Firefox doet binnenkort hetzelfde. Behalve dat gepersonaliseerde retargeting dan onmogelijk is, raakt ook de conversie-attributie vertroebeld. Wat zijn de gevolgen voor de grootste DSP’s?