More stories

Premium

eBay verkoopt belang Adevinta aan investeerder

eBay verkoopt een deel van zijn belang in de nieuwe eigenaar van Marktplaats.nl, het Noorse Adevinta, aan investeerder Permira.

Venture
Premium

Nederlands grootste online jongerentitels gaan samen

Met de oprichting van Just Another Network komen bekende jongerentitels als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV onder een dak. Achter het initiatief zit een groep investeerders.

Venture
Premium

Podcast CMOtalk begint internationale editie

De reeds zes jaar oude Nederlandse podcast CMOtalk lanceert een internationale, Engelstalige show.

Media
Premium

Nederlandse media willen meer armslag richting techgiganten

Nederlands grootste mediabedrijven willen gezamenlijk kunnen investeren in technologische vernieuwing om een vuist te maken richting Amerikaanse en Chinese techgiganten. Die bedreigen hun innovatiekracht en deels zelfs de samenleving.

Media
Premium

‘Kleine uitgevers komen in gedrang op reclamemarkt’

Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.

Publishing
Premium

Google heeft overeenkomst met Franse uitgevers in de wacht gezet

Google heeft een voorlopige overeenkomst met een aantal Franse uitgevers in de wacht gezet in afwachting van een Frans antitrustbesluit.

Media
Premium

NLO brengt standaard uit voor metingen podcasts

Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.

Media
Premium

Podcasts beleefden doorbraak vorig jaar in Nederland

Het medium podcast beleefde pas in 2020 zijn grote doorbraak in Nederland, met name in de leeftijdsgroep tot 35 jaar. Bijna tweederde van deze groep luistert maandelijks on demand audio. Dat staat in het jaarlijkse rapport van het Commissariaat voor de Media.

Publishing
Premium

DPG: 1 miljoen ingelogde gebruikers per dag

Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.

Media

Televisie vandaag de dag: Connected tv en de kansen voor adverteerders

Hoe staat tv ervoor? Voor adverteerders liggen er kansen bij connected tv: een groot bereik en de vrijwillige reclameconsumptie neemt toe.

Publishing
Premium

Eigenaar WordPress koopt dagboek-app

Het bedrijf achter Wordpress en Tumblr, Automattic, doet met de aankoop van dagboek-app Day One weer een spaarzame overname.

Publishing
Premium

Privacygroep met plug-in die cookiewalls vervangt

De Europese privacygroep noyb wil af van de irritante cookiewalls, maar tegelijkertijd ook voorkomen dat internetgebruikers kaal worden gegrazen door profielopbouwende adverteerders, tech- en mediabedrijven. Daartoe stelt ze een specialistische plug-in voor webbrowsers voor.

Privacy

Blij met je databrij

Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?

B2B Digital
Premium

Spin-off Yonego naar 100 miljoen omzet

Marketingbureau Yonego uit Breda splitst dochterbedrijf Bambelo af. Dat moet onder leiding van CEO Frank van Run komende jaren uitgroeien tot een Europees offerteplatform met een omzet van 100 miljoen euro.

Venture
Premium

NRC stond op zwarte lijst bij Google

NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.

Publishing