Spotify biedt podcasters betaalmuur tot 150 dollar
Geld verdienen met een podcast komt een stap dichterbij nu Spotify een betaalmuur invoert in de VS. In de nabije toekomst komt deze optie ook beschikbaar in Europa.
Geld verdienen met een podcast komt een stap dichterbij nu Spotify een betaalmuur invoert in de VS. In de nabije toekomst komt deze optie ook beschikbaar in Europa.
Uitgeefplatform OnlyFans neemt een streamingdienst en tv-app in bedrijf voor makers van niet-erotische content hun werk kunnen uitserveren.
Negentien van de vijftig e-mailnieuwsbrieven van de NY Times zijn niet meer gratis. Lezers moeten een abonnement op de krant hebben om hun favoriete nieuwsbrief te blijven lezen.
Just Another Media Company heeft de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux verkregen. Complex is een Amerikaans mediabedrijf. Het is het grootste jongerenplatform van de VS en onderdeel van BuzzFeed.
Utrecht is de derde stad waar De Buik zich presenteert aan liefhebbers van uit eten en drinken gaan. Op de nieuwe regio-editie vinden zij een berg recensies, achtergrondverhalen en een lokale agenda.
Online nieuwsuitgave en techplatform Tweakers.net introduceert een Plus-abonnement. Betrokken lezers kunnen een abonnement nemen voor meer achtergrondverhalen, exclusieve interviews en how-to’s.
CNN+ belooft abonnees elke dag zeker twaalf uur exclusief geproduceerde uitzendingen. De betaaldienst gaat begin volgend jaar van start, zo maakt het uitgever uit Atlanta bekend.
De eigenaar van onder meer Wordpress.com, Tumblr en WooCommerce rijgt een volgende kraal aan zijn keten. Automattic koopt Pocket Casts van een groep Amerikaanse publieke omroepen.
eBay verkoopt een deel van zijn belang in de nieuwe eigenaar van Marktplaats.nl, het Noorse Adevinta, aan investeerder Permira.
Met de oprichting van Just Another Network komen bekende jongerentitels als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV onder een dak. Achter het initiatief zit een groep investeerders.
De reeds zes jaar oude Nederlandse podcast CMOtalk lanceert een internationale, Engelstalige show.
Nederlands grootste mediabedrijven willen gezamenlijk kunnen investeren in technologische vernieuwing om een vuist te maken richting Amerikaanse en Chinese techgiganten. Die bedreigen hun innovatiekracht en deels zelfs de samenleving.
Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.
Google heeft een voorlopige overeenkomst met een aantal Franse uitgevers in de wacht gezet in afwachting van een Frans antitrustbesluit.
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.