NLO brengt standaard uit voor metingen podcasts
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.
Het medium podcast beleefde pas in 2020 zijn grote doorbraak in Nederland, met name in de leeftijdsgroep tot 35 jaar. Bijna tweederde van deze groep luistert maandelijks on demand audio. Dat staat in het jaarlijkse rapport van het Commissariaat voor de Media.
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
Hoe staat tv ervoor? Voor adverteerders liggen er kansen bij connected tv: een groot bereik en de vrijwillige reclameconsumptie neemt toe.
Het bedrijf achter Wordpress en Tumblr, Automattic, doet met de aankoop van dagboek-app Day One weer een spaarzame overname.
De Europese privacygroep noyb wil af van de irritante cookiewalls, maar tegelijkertijd ook voorkomen dat internetgebruikers kaal worden gegrazen door profielopbouwende adverteerders, tech- en mediabedrijven. Daartoe stelt ze een specialistische plug-in voor webbrowsers voor.
Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?
Marketingbureau Yonego uit Breda splitst dochterbedrijf Bambelo af. Dat moet onder leiding van CEO Frank van Run komende jaren uitgroeien tot een Europees offerteplatform met een omzet van 100 miljoen euro.
NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.
Het ANP had Talpa Network aan een kloon van NU.nl moeten helpen, maar dat plan kreeg nooit gestalte. Het mediabedrijf stelt zijn koers bij en doet het persbureau van de hand. Koper is investeerder Chris Oomen.
Nordic Entertainment Group bevestigt dat het de uitzendrechten heeft verworven voor Formule 1 in Nederland voor drie jaar. De uitzendingen van de racewedstrijden zijn het vehikel voor de lancering van diens streamingapp Viaplay, die in Scandinavië winstgevend miljoenen kijkers bedient.
De uitzendrechten voor de Formule 1-races in Nederland komen naar verluidt in handen van Nordic Entertainment Group. De rechten vormen de basis voor de nieuwe streamingdienst Viaplay.
Met video beantwoord je snel en aansprekend de belangrijkste basisvragen van potentiële klanten. Een bespreking van de drie effectiefste video-formats.
De digitale abonnementendienst OnlyFans, populair in de eroticabranche, verwerkte vorig jaar voor 1,6 miljard euro aan abonnementsgelden voor zijn klanten. Het bedrijf zoekt expansie op het Europese vastland.
Het digitale uitgeef- en reclamebedrijf Azerion haalt een obligatielening van tweehonderd miljoen euro op. Daarmee herfinanciert het een eerdere lening van 100 miljoen en wil het komende overnames kunnen financieren.