More stories

Premium

Postcode Loterij blijkt financier mysterieuze podcast ‘Help Louis’

Aanstaande zondag komt de laatste podcast uit een reeks online waarmee een raadsel compleet is. Luisteraars kunnen op zoek naar een verstopte schat van 25.000 euro die, naar nu blijkt, wordt gefinancierd door de Postcode Loterij.

Media
Premium

Meerdere tv-programma’s on demand groter dan live

Het Netflix-gedrag ‘kijken wanneer je wilt’ wordt ook bij de videotheken van de Nederlandse omroepen steeds gewoner. Er zijn programma’s, […]

Media
Premium

Toppers uit gamewereld stappen in Nederlands bedrijf

Twintig prominenten uit de internationale gamewereld investeren in het Deens-Nederlandse bedrijf Bright Star Studios, maker van een op blockchain gebaseerd spel.

Venture
Premium

Tesco in retailmedia, bereik vergelijkbaar met Facebook

Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.

Retail
Premium

Tweakers lanceert BestGetest, platform met koopgidsen

Tweakers lanceert BestGetest, een site met koopgidsen voor een brede waaier gadgets en noodzakelijke elektronica. Met de nieuwe titel wil het techuitgave een algemener, breder publiek bedienen.

Media
Premium

Gemiddeld 166.000 luisteraars streaming radio

Er staan in Nederland op elk moment gemiddeld 165.951 streams aan die zijn ingeschakeld op streaming radio.

Publishing
Premium

Podcastapp NPO Luister mogelijk open voor derden

De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.

Media
Premium

Tweakers: minder Black Friday-aanbod dit jaar

Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.

E-commerce

Hoe zet je contextual advertising het beste in? 

Weet wat je lezer interesseert. Pas je advertentie daar op aan. Zet die uiting op een zichtbare plek. Drie voorwaarden voor het plaatsen van advertenties.

Online advertising
Premium

Niantic haalt 300 miljoen groeigeld op

Het mobiele augmented reality-spellenplatform Niantic Labs heeft nieuw groeikapitaal weten aan te trekken ter waarde van 300 miljoen dollar.

Augmented Reality
Premium

Viaplay start begin 2022 in Nederland

Streamingdienst Viaplay, het nieuwe huis van de Formule 1-races, gaat in het eerste kwartaal van 2022 van start in Nederland. Het begint met 5.800 uur videocontent en spreekt met lokale producenten voor meer.

Media
Premium

Time to momo start crowdfunding voor doorontwikkeling app

De Rotterdamse uitgever van stedengidsen mo’media is een crowdfundingactie gestart om de financiering rond te krijgen voor de doorontwikkeling van haar gepersonaliseerde app.

Publishing
Premium

Miljoen abonnementen e-mailnieuwsbrieven Substack

Het publicatieplatform voor e-mailnieuwsbrieven Substack heeft aangesloten schrijvers geholpen aan het miljoenste betaalde abonnement op hun werken.

Publishing
Premium

Podcasts regionale omroepen beschikbaar via NPO

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zet een selectie van podcasts van de regionele publieke omroepen door naar de landelijke sites en apps Radio 1 en Luister-app.

Media

Vijf tips voor succesvolle Gen Z-storytelling (van Snapchat)

Is het echt zo moeilijk om Gen Z te bereiken? Vijf concrete tips voor Gen Z-storytelling op basis van mijn ervaringen bij Snapchat.

Publishing