More stories

Premium

NY Times koopt podcaststudio voor 25 miljoen

Krantenbedrijf New York Times koopt het productiebedrijf achter de internationaal bekende podcast The Serial in een deal die op 25 miljoen dollar wordt gewaardeerd.

Venture
Premium

Spotify maakt video in podcasts mogelijk

Spotify vewerkt een nieuwe technische optie in podcasts: video. Een selecte groep podcastmakers kan bewegend beeld gaan verwerken in hun werken. Die zijn enkel te bekijken in de desktop en mobiele app van de Zweden.

Media
Premium

‘Kijktijd YouTube steeg in mei met 736%’

In de maand mei, op het Europese hoogtepunt van het coronavirus, lag de kijktijd van grote kanalen op YouTube meer dan acht keer hoger dan normaalgesproken.

Publishing
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 1 miljard dollar

Adverteerders staken vorig jaar, nog voor de uitbraak van het coronavirus, 708 miljoen dollar (+48%) in podcasts om reclame te maken. Sinds halverwege dit jaar maken ondemand media een groeiexplosie door.

Media
Premium

‘Adverteerders moeten nu nadenken over cookieloze toekomst’

Adverteerders moeten gaan nadenken over de redactionele contexten waar ze volgend jaar willen adverteren. “Nu kunnen ze nog onderzoeken welke context het best rendeert. Straks niet meer”, aldus mediakenner Wouter Hulst.

Publishing
Premium

Podcastapp Stitcher weer in andere handen

De op Amerika georiënteerde podcastapp Stitcher komt voor driehonderd miljoen dollar in handen van SiriusXM, een bedrijf dat primair geld verdient met de verkoop in abonnementen op radio via de satelliet.

Media
Premium

Google helpt kleinere nieuwsuitgevers met digitale strategie

In verscheidene Europese landen begint Google aan zogeheten Digital Growth-programma, als onderdeel van zijn Google News Initiative. Het techbedrijf helpt kleinere uitgevers met hun digitale transitie door gratis kennis te delen.

Media
Premium

‘Uitgevers willen af van Facebook, Google’

Uitgevers beginnen in te zien hoe diep ze zich in het ecosysteem van Facebook en Google hebben genesteld. Ze zitten te diep in de haarvaten. Directies willen daar van af. Ze zoeken en implementeren alternatieve, vaak zelf gehoste systemen.

Publishing
Premium

Catalogus Catawiki terug in handen oprichters

Catawiki draagt de catalogus en de online gemeenschap waar de site ooit op gebouwd werd over aan de oprichters ervan. René Schoenmakers en Marco Jansen zetten het initiatief voort onder de naam LastDodo.

Venture
Premium

Google gaat uitgevers betalen voor journalistiek

Google sluit licentie-overeenkomsten met nieuwsuitgevers in Nederland, Duitsland, Australië en Brazilië. Kwaliteitsjournalistiek werk komt via deze route later dit jaar gratis beschikbaar in een nieuwe Google-dienst.

Publishing
Premium

Blendle wil platform voor betaalde podcasts worden

Blendle vermoedt dat het Nederlands grootste betaalde podcaster is. Het wil zijn platform beschikbaar stellen zodat andere uitgevers ook geld kunnen verdienen.

Publishing

Mediabureaus, adverteerders, publishers en adtech, kom aan tafel om de cookieloze tijd vorm te geven

Het is tijd om een sectorbreed gesprek te starten over het identificeren van consumenten in een tijdperk zonder third party cookies.

Publishing
Premium

Groeigeld voor Amsterdams WordProof

De spin-off Wordproof van het bedrijf Van Ons ontvangt een converteerbare lening van 275.000 euro van het Innovatiefonds Noord-Holland.

Venture

Persbericht schrijven: de ultieme checklist

Ben je op zoek naar media aandacht, naar free publicity? Dat begint met een goed persbericht schrijven. Je bedenkt interessante content en maakt daar een persbericht van dat je deelt met redacties. Maar hoe schrijf je een goed persbericht? Dit artikel legt het je uit.

Publishing
Premium

Axel Springer biedt op Marktplaats.nl en 2dehands

Het Duitse mediabedrijf Axel Springer heeft samen met private equity-huis KKR een bod uitgebracht op eBay Classifieds, de bedrijvengroep waar Marktplaats.nl en 2dehands toe behoren.

Venture